< Tilbake til oversikten

Øl

rukv sa for siden:

Hei venner! Har noen ølspørsmål og siden mange tråder her er gamle så er det på tide med en oppdatering.

Grans Bright er jo tatt ut av produksjon. Hvordan er det med Red Light? Finnes det andre lavkarbovarianter som feks Meny har fra utlandet?

Nå er det vel ingen barer i norge som har lavkarbo øl, men når du kjøper en halvliter så vannes jo disse mer ut en vanlig halvliter. Noen som har peil om det er mindre karbo i tappeøl?

Nerthus sa for siden:

Ler - det er vel ikke populært å spørre bartenderen om det er mer vann i tappeølen enn i flaskeølen ....:snill:

rukv sa for siden:

Jeg vet at ølen vannes ut i tappekran iforhold til boks. Derfor hadde det vært ganske interessant å vite hvor mye karb på øl ute? ;)

Men noen som vet om Red Light ølen enda er i butikken og hva den koster for 0,5? evt. alternativer fra utlandet? (Ikke Tuborg Lite og de andre Norske)

Gracella sa for siden:

Red Light har i alle fall forsvunnet her i byen, og etter hva jeg har skjønt er den tatt vekk fra de fleste butikker... :(

Av utenlandske øl har jeg mest erfaring med finske. Der har de Karhu Lite og Koff Lite som har veldig lite karber. Mulig at de har disse typene i Sverige også??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.