< Tilbake til oversikten

Hvordan er matinntaket mitt?

Jabba sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse nå i litt over to år og har jevnt og trutt gått ned 37 kilo. Litt stillstand innimellom - men stort sett jevn nedgang. Helt til september i fjor - etter det har jeg ikke gått ned noe særlig. Det svinger mye - opp og ned i vekt hele tiden - men jeg ender opp på 71 tallet hele tiden.
Jeg har tre kilo igjen før jeg er "ferdig" ! Og med ferdig mener jeg IKKE å gå tilbake til høykarbo kosthold - det vet jeg jo at ikke funker. Når jeg er "ferdig" ønsker jeg å kunne unne meg et glass appelsinjuice på søndags morgen, eller kanskje en liten bøtte m popcorn når jeg går på kino en sjelden gang....
Føler litt at jeg er litt lei nå - hadde vært så greit å bli kvitt disse siste kiloene og begynt å kjøpe inn ny garderobe osv.... ;)

Stillstand siden september ja...vet jo at det er normalt med stillstand innimellom og har egentlig ikke stresset så mye med det - er uendelig fornøyd med 37 kilo i minus....men jeg tenkte at jeg kan jo legge ut menyen min for å få en liten sjekk på hvordan det ser ut:

Frokost:
1 Fiberrik eller 1 skive hjemmelaget lavkarbobrød med meierismør skåret m ostehøvel
Pålegg er gjerne hvitost/graddost, dansk salami, leverpostei, makrellfilet i tomat eller sylte
1 egg
1 kopp te + vann

Lunch:
70 gr pålegg (sylte, roastbiff eller annet jeg kjøper i delikatessen - prøver å kjøpe fetest mulig)
1 egg
1 kopp te
vann

Middag:
100 gr brokkoli og 100 gr blomkål, og gjerne noen rosenkål
Varierer med championg, minimais og salat
Av kjøtt/fisk blir det gjerne 1 kyllingfilet, 2 kjøttkaker (hjemmelagede), 1 hamburger / løvbiff (lav karb), biff, kjøttdeig osv. Kun lovlig mat og ikke så store mengder altså. (Vet jeg er litt dårlig på fisk dessverre...)
Stekes i mye meierismør, lager gjerne en skvett saus av stekekraft og fløte
Vann til maten og en kopp te til "dessert"

Kveldsmat:
Gjerne en kopp kaffe med fløte + en neve hasselnøtter / mandler
Eller 1 kokt egg

Mellommat:
Hvis jeg er sulten innimellom blir det gjerne litt pålegg, 1 kokt egg eller noen hasselnøtter. En kopp kaffe med fløte metter også godt!

Drikke:
Drikker mellom 3 og 4 liter vann til dagen og i tillegg kommer te / kaffe

Søtsaker:
Er veldig glad i IFA og det blir et par av dem i løpet av dagen. Jeg har i flere omganger kuttet ut IFA i for å se om det funker på vektnedgangen men det har ikke hjulpet så jeg tror ikke IFA er synderen. Har dessuten spist IFA gjennom hele slankeperioden.....
Spiser egentlig ikke noe annet søtt - liker ikke smaken av kunstig søtning i bakst så det lager jeg ikke....
Av og til en bit eller to sukkerfri sjokolade - men det er lite....

Jeg tror ikke selv at jeg spiser for mye - håper ikke det iallefall.
Hva tror dere??? Og hvordan ser menyen min ut??? alle innspill er velkomne!

Jeg veier 71 kilo og er 169 cm høy.....

Fjasnissen sa for siden:

Først av alt... gratulerer med 37 kilo ned og en fantastisk standhaftighet. Bra jobba.

Hvis vekta di alltid ender opp på 71 kilo, så kan det kansje være at kroppen din mener at dette er riktig vekt for deg. Altså at den trives med den vekta og vil beholde den. Jeg er på ingen måte en ekspert.... jeg har bare holdt på siden du fikk stillstand.

Kan ikke se at du spiser noe som er feil, men det kan kanskje være en mulighet å eksperimentere med å kutte ut enkelte ting? Kanskje prøve uten fløte en liten stund for å se om det hjelper.... eller uten lavkarbobrød?

Jeg vet ærlig talt ikke..... men det står respekt av det du har klart så langt :)

TrillTrall sa for siden:

Grattis med vel utført kjempejobb! :heia:

Men husk at nå er kroppen din myyye lettere enn når du gikk ned i vekt på dette kostholdet og kanskje bør du se litt på kaloriene også? Mye smør og fløte gir mye kalorier... Verdt et forsøk et par uker kanskje? Ikke voldsomt til nedtrapping på kaloriene altså, men litt?

Rin sa for siden:

I forhold til høyden din virker det ikke helt urimelig at kroppen din har bestemt seg for at den veier det den skal, nå. :cool: Hvis du er fast bestemt på de siste kiloene, kan du kanskje forsøke å kutte ut meieriprodukter en liten stund - har ikke andre råd å komme med.

Og jeg istemmer - gratulerer, 37 kilo! Super innsats!

Jabba sa for siden:

Ok - tusen takk for tilbakemeldinger!!! Har faktisk ikke tenkt så mye på dette m kalorier .... kanskje det er der løsningen ligger.....

ada-emilie sa for siden:

Nøtter gir fort mye kalorier.

Val sa for siden:

Gratulerer med ufattelig bra resultat:D Jeg blir stadig imponert når jeg leser tråder her på forumet

mysil sa for siden:

Gratulerer med så flott vekttap :) Jeg har ingen råd å komme med desverre, er altfor fersk i dette her ennå. Men blir utrolig motivert av å lese historier som din :)

ada-emilie sa for siden:

Omega 3 og grønn te aktiviserer fettforbrenningen.Pass på å ikke overtren, men stress ned. Drikk masse vann som trengs for å forbrenne fett og sov nok så du ikke spiser når du egentlig skulle ha lagt deg.Du kan forsøke å være litt aktiv om morgenen før du spiser det første måltidet slik at du forbrenner fett bare. Drikk en kopp grønn te f.eks og gjør yoga, husarbeid eller ta en gåtur. Yoga stimulerer skjoldbrusk-kjertelen hvis du gjør det i yoga som skal til for at nettop dette skjer. Yoga øker også blodgjennomstrømningen ved bl.a å fjerne blokkeringer. Fett forsvinner jo ikke om det ikke fraktes bort med blodet.

Jabba sa for siden:

Yoga har jeg aldri prøvd - med det høres spennende ut! Har lenge tenkt på å prøve Omega 3 så det er herved notert på handlelappen....

Takk for tips!

Jabba sa for siden:

Når dere ser på menyen min i første innlegg her - hvor mange kalorier tror dere at jeg ligger på sånn ca?

Carisma sa for siden:

Yoga var det som fikk det til å løsne hos meg! :ja: Anbefales virkelig, både fysisk og psykisk.

Men jeg syns du har litt lite proteiner, balndt annet i lunsjen?

ada-emilie sa for siden:

Jeg trodde Yoga ikke brant kalorier siden det var så rolig og derfor ikke var effektivt i kampen om fettet. DEt forbrenner kanskje ikke så mye kalorier men det har langsiktig virkning. Det stimulerer alle kjertler slik at hormonbalansen i dem alle blir riktig. Så om man har lavt stoffskifte vil det øke. Dessuten gir det energi du kan bruke til andre ting som igjen forbrenner kalorier. Om jeg ikke gjør yoga merker jeg det straks på humøret og har ikke det samme overskuddet til å yte, være seksuelt aktiv osv. Det har forbedret mitt seksualliv i stor grad ved å gi meg mye mer seksuallyst. Fordi det stimulerer alle nivå slik at du merker energiboost fysisk, seksuelt, emosjonelt,mentalt og spirituelt.Ved å gjøre yoga har jeg sakte men sikkert kunne øke inntak av kalorier uten å legge på meg av det. Om noen vil begynne på yoga begynn på kurs så det blir ordentlig.Ta et nybegynnerkurs i ashtangayoga. Deretter kan du f.eks kjøpe medlemsskap et sted du kan komme og gjøre yoga mye, som på elixia i Oslo hvor de tilbyr masse yoga flere steder.Gjør du yoga tre ganger i uka vil du hele tiden bli bedre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.