< Tilbake til oversikten

Bjørn Ferry og lavkarbo i dn.no i dag :)

Charlott sa for siden:

Kult og stilig og sånn! :D

Carisma sa for siden:

Jeg trykket nettop "Like" på Aeryth sin link til dette på Facebook, så da gjør jeg det her også. Liker. :D

Supera sa for siden:

Tihi. :snill: Det er en in-your-face-høykarbo-folk-artikkel. :snill: Man må virkelig ikke ha karbohydrater for å trene. :rulleøyne Selv om o' store olympiatoppen påstår det og nekter å gi støtte til idrettsutøvere som ikke spiser og trener nøyaktig slik de vil man skal spise og trene.

Kula sa for siden:

Herlig vinkling på artikkelen. Synd at professor Jorunn Sundgot-Borgen ikke ble kontaktet på nytt for å komme med en kommentar...

Supera sa for siden:

Hehe, det hadde vært awsome. Hun hadde nok trengt en påhengsmotor da.

Alkazelters sa for siden:

Om noen så Bjørn Ferry sin sisterunde i dagens fellesstart i skiskyting, så sier jeg ikke mer....

Supera sa for siden:

Jeg så ikke, så du må nok si mer. :geip:

Idarull sa for siden:

Ja det gikk vel bra? Andreplass, ble det ikke?

hanne42 sa for siden:

Noen som vet hvor mange gram karbo Ferry ligger pa om dagen?

LenaBeatrice sa for siden:

Klippet fra bloggen min:

Info hentet fra Kostdoktorns intervju med Björ Ferry: www.kostdoktorn.se/att-ta-os-guld-pa-lagkolhydratkost

Bombus sa for siden:

Artig intervju. Jordnær type. Det funker, og dett er dett...

Bombus sa for siden:

Jeg nevnte at Ferry går på lavkarbo for en person som trener mye på ski og snart skal gå et fem-mils løp i utlandet. Hun utbrøt høylydt og bestemt at det måtte være feil, han må være feilsitert, må ha overdrevet osv. Hun avviste helt bestemt at dette kunne stemme med virkeligheten for alle vet at man må karbohydrater for å kunne yte. Jeg sendte henne lenka i sitatet over pluss ei lenke til et litt eldre og mer omfattende intervju med Ferry. I dag kom hun storøyd og sa at det måtte jo stemme at han virkelig går på lavkarbo, men at meningene om effekten er svært delte.

Det aner meg at hun kan begynne å bli nysgjerrig på lavkarbo, og det forundrer meg ikke om hun prøver, kanskje til neste sesong. Hun har jo sett at jeg har gått ned i vekt og aksepterer nok at det er resultat av kosten, men at det går an å trene på dette kostholdet har nok ikke falt henne inn. Før nå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.