Jeg er ganske ny på dette med ketose og sånn. Har hatt fin vektreduksjon den første uka på kuren, men har så utrolig lyst på kaffe: Nå er jeg fysen på presskannekaffe med to skjeer mørk kaffe og en ske sjoko-vaniljekaffe (100% kaffe med tilsatt aromaer fra vanilje og kakao). Tenkte å piske krem av kun fløte og ha kanel over.
Men er dette en partystopper? Og hvor mange karber er det i smakstilsatt kaffe? Er helt fersk på dette, og finner ingen varedeklarasjon på boksen..
Sånn dessertkaffe som kun er tilsatt aromaer er som regel helt greit, når det betyr kaffe som bare har fått ligge sammen med feks vanilje og kakao og kose seg før den ble sortert ut igjen og kvernet til kaffe. Så om det er dette du har liggende, er det sannsynligvis helt i orden.
De posene med porsjons-kaffe fra Nescafé etc på butikken, de er ikke ok. Inneholder både sukker og melkepulver og mye rart og blir gjerne godt og vel 15 gram kh per kopp. :)
Kaffe med krem av fløte og kanel er veldig godt, og veldig lovlig, med mindre du har oppdaget for deg selv at fløte er en partystopper.
TUUUUUUUSEN takk for godt og raskt svar!!
Du er en knupp altså:)
Ja, er sånn sjoko-vanilje-aroma kaffe i boks. Står så fint under innhold: 100 % Arabicakaffe fra India, Salvador og Brasil. Tilsatt sjokolade- og vanilje-aroma. Ikke noe tull;) også fra Coops eget merke da, gitt.
Har brukt fløte i eggerører og sånn, og har fortsatt gått ned endel i vekt. Men er jo i startfasen, så vet ikke. Skal uansett NYYYYTE kaffen nå, og se hva som skjer etter det. Nå sitter jeg i en nydelig kjole i str. 36 og føler meg så flott i kroppen, så er jo ikke verdens undergang om vekta stopper noen dager:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.