Jeg har nå vert på lavkarbo i ca 4 uker og har begynt å sykle til og fra jobben, men jeg merker att jeg ikke har helt den samme gnisten i kroppen når jeg sykler som sikkert er på grunn av lavkarbo.
Så til saken, hva kan jeg spise før sykkelturen hjem, det er ca 6 km til jobb og så bruker jeg den lange veien hjem som er på ca 2.2 mil for treningsen sin skyld.
Har noe Proteintilskudd stående, kan dette hjelpe meg med å få futt i kroppen før hjemturen, eller en atkins. forslag Anyone...
Du må nok bare gi det litt mer tid. Fire uker er ikke nødvendigvis nok tid til at kroppen har omstilt seg til en effektiv fettforbrenning. Tilpass intensiteten i syklingen til det du orker, og se om det bedrer seg i løpet av noen uker. Når kroppen har vært vant til å gå på karbohydrater, har du for lite av enzymene som effektivt bryter ned fett til energi kroppen kan bruke.
Du kan også prøve å ta et par skjeer med kokosolje i det siste kaffekruset før arbeidsdagen er over. Kokosolje inneholder mye kortkjedet mettet fett som er forholdsvis lett tilgjengelig energi for kroppen.
Hvis du trener anaerobt, dvs med så stor intensitet at du produserer melkesyre, bruker kroppen av glukogenlagrene. Kroppen trenger oksygen for å forbrenne fett. Men du kan og trene opp kroppen til å velge fett fremfor karbo som energi ved å trene mye langkjøring med lav intensitet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.