< Tilbake til oversikten

Sykling

todda sa for siden:

Hei alle sammen, har ett smp til til dere guruer.

Jeg har nå vert på lavkarbo i ca 4 uker og har begynt å sykle til og fra jobben, men jeg merker att jeg ikke har helt den samme gnisten i kroppen når jeg sykler som sikkert er på grunn av lavkarbo.
Så til saken, hva kan jeg spise før sykkelturen hjem, det er ca 6 km til jobb og så bruker jeg den lange veien hjem som er på ca 2.2 mil for treningsen sin skyld.

Har noe Proteintilskudd stående, kan dette hjelpe meg med å få futt i kroppen før hjemturen, eller en atkins. forslag Anyone...

anette76 sa for siden:

Jeg spiser noen mandler og litt bær før jeg skal på sykkeltur.
Også har jeg med en bar på lomma hvis jeg sykler mer enn 3 mil :)

Kula sa for siden:

Du må nok bare gi det litt mer tid. Fire uker er ikke nødvendigvis nok tid til at kroppen har omstilt seg til en effektiv fettforbrenning. Tilpass intensiteten i syklingen til det du orker, og se om det bedrer seg i løpet av noen uker. Når kroppen har vært vant til å gå på karbohydrater, har du for lite av enzymene som effektivt bryter ned fett til energi kroppen kan bruke.

Du kan også prøve å ta et par skjeer med kokosolje i det siste kaffekruset før arbeidsdagen er over. Kokosolje inneholder mye kortkjedet mettet fett som er forholdsvis lett tilgjengelig energi for kroppen.

Lykke til!

todda sa for siden:

Takk takk anette76 og Kula for svar, kokosolje noen barer skal kjøpes inn snart..

Sandra sa for siden:

Hvis du trener anaerobt, dvs med så stor intensitet at du produserer melkesyre, bruker kroppen av glukogenlagrene. Kroppen trenger oksygen for å forbrenne fett. Men du kan og trene opp kroppen til å velge fett fremfor karbo som energi ved å trene mye langkjøring med lav intensitet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.