< Tilbake til oversikten

Helt ny og forvirret

sols sa for siden:

Hei ønsker å komme i kontakt med noen som har erfaring og noen som er nye som meg. Har så mange spørsmål nå i oppstarten av ketolysekur.
Og trenger noen som har lyst til å støtte hverandre på veien ned. Er ca. 30-35 kg for tung.

1. Særlig dette med om jeg må telle kalorier. Noen sier nei andre ja. Siden jeg spsier mye og blir jo selvfølgelig mett av frokost på 5 skiver bacon og 3 egg. Ssier lunch og middag, allikevel er jeg litt fysen om kvelden og mener da at jeg fort kommer over 2000 kcal.

2. Hvro mye karber skal jeg innta? Noen sier du skal spise grønnsaker og at bær er OK, men da kommer jeg vel ut av ketosen. Hae ennå ike målt om jeg er kommet i ketose, men skal kjøpe stix. Det er uansett ganske deilig å ikke stixe , siden en da slipper fokuset på er jeg i ketose eller er jeg ikke.
    Håper flere har lyst til å følge med meg

marjusen sa for siden:

bare ett lite tips først;

finn en retning du ønsker å følge. Feks Atkins eller Ketolysekuren. Også kjøper du boka som tilhører den retningen du ønsker. Der står det meny forslag osv.

Da slipper du å telle kcal også vet du hvor mange KH du skal ligge på i døgnet.

MaritR sa for siden:

vi teller ikke kalorier men karbohydrater på lavkarbo :)

TrillTrall sa for siden:

I utgangspunktet trenger du ikke telle kalorier, men det er klart - om du kjører innpå 5000 kalorier i døgnet uten å røre deg et fnugg så... ;)

Men det skal du ikke tenke på før du evt. kommer til et vektplatå, dvs. at du står stille på vekta i flere uker. Så bare spis du - så lenge det er lavkarbo! :)

sols sa for siden:

Takk for gode svar. Jeg følger Ketolysekuren. Har lest boka, men har vært så usikker nå når jeg startet opp igjen. Sikkert fortrengt hele perioden, men jeg gikk ned 10 kg den gangen.
Må kanksje endre filosofien min hvr detstår egenkompnert, for det er den jo ikke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.