Jeg skal på en 2.5 mils skitur i helga, men jeg er usikker på hva jeg skal ta med av mat og tenkte jeg kunne spørre noen av dere fantasifulle lavkarbere :) Jeg spiser ikke ketogent, så jeg tåler litt karber (ligger på omtrent 30-70 hver dag, alt ettersom).
Grunnen for at jeg spør er fordi vi skal gå til en hytte hvor det venter en belønning: vafler og kakao. Jeg vil gjerne også ha en belønning (jaja, sånn er det bare, i dette tilfelle er mat belønning:p). Kanskje til og med noe som også kan friste de andre litt, hihi. Trolig tar jeg med fløte og kjøper en kaffe - fløtekaffe er alltid godis for meg. Men, hva mer?
Jeg ville laget kokosmelkkakao og hatt med på en liten termos til meg selv. Det er myyyye bedre enn vanlig kakao! Når det gjelder mat ville jeg kanskje tatt med en salat med div. grønt, paprika, agurk, ost, bacon og tatt med fetaost i olje ved siden av og tømt over når du skal spise. Evt. litt mørk (sukkerfri) sjokolade også. Nammenam.
Eller kanskje steke opp noen lavkarbolapper av noe slag og ha med smør og sukrin eller sukkerfritt syltetøy til å ha på?
Mange gode tips her ja, mulig jeg prøver meg på en kokosmelkkakao ja, har faktisk en liten boks kokosmelk i kjøleskapet :D Lapper hørtes også veldig godt ut og enkelt å ta med, jeeej.
Hvis jeg var deg ville jeg testet ut kokosmelkkakaoen først. Jeg er veldig glad i kokosmelk og veldig glad i kakao, men i kombinasjon ble det fullstendig nedtur for meg :(. Jeg personlig ville blitt kjempelei meg hvis jeg hadde gått en SÅ lang skitur og så blitt skuffet når belønningen kom...:o Men det er meg - du finner nok ut hva som passer deg.
Sannelig har vi forskjellig smak for jeg synes kokosmelkkakaoen er myyye bedre enn vanligl kakao. Og med en liiiiten klype pulverkaffe oppi blir den helt fantastisk! :sikle:
lag sjokoladedrøm som liggger her inne. det er sjokolademuffins. utolig nydelige:D
Som mat underveis lager du en deilig bringebærsmoothie og har på termos:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.