LenaBeatrice sa for siden:
Teksten er klippet og limet inn fra bloggen min:
Teksten er klippet og limet inn fra bloggen min:
senorita sa for siden:
Virker som de er litt furtne på Morten, hihi :p
Furine sa for siden:
Oj, dette kan jo bli interessant.
Ser for meg dei sit der på rad og rekke som sjølvaste inkvisisjonen! :lol:
Levita sa for siden:
Kan jeg spørre hvor Diabetesforbundet har plukket opp meningene hans, og hvorfor de føler seg så truet av ham? Liker bakgrunnsstoff :-) Ellers blir det spennende å høre. Siden de stiller med så mange, får han ha med seg flere også?
Morten skrev det jeg har sitert over på Facebooksiden til Diabetesforbundet.
De ser altså alvorlig på påstandene hans og synes i tillegg ikke at Facebook er det rette stedet til den diskusjon.
Men om de føler seg truet, nei det vet jeg ikke.
Det kan legges til at den dokumentasjon Morten nå har blitt lovet har han spurt etter lenge, uten å få skikkelig svar.
Ja de stiller av en eller annen grunn mannsterke....
Furine sa for siden:
Ja, det var jo ikkje måte på!
Muligens, vet ikke helt enda, det er såpass lenge til dette møtet.
Levita sa for siden:
Han burde jo invitere med seg en eller flere av legene som jobber for lavkarbo i Norge. Er jo meningsløst at de stiller så mange, om han skal sitte der alene, selv om det er godt mulig at han takler det fint. Det er bare noe med signaleffekten det gir at de stiller med så mange mot en mann i en diskusjon.
Synes for øvrig at de må tåle at han stiller spørsmål på Facebook, når de først har en Facebookside. Det er jo nettopp her veldig mange er medlem og kan få informasjon, og der mange av samfunnets store og små diskusjoner for tiden pågår.
Helt alene blir han ikke egentlig. Jan i forlaget Lille måne er også invitert,men Morten og Jan er invitert av forskjellige årsaker, forskjellige uttalelser/påstander de har kommet med på Facebooksiden.
Det er mulig han får med seg noen, hvis Diabetesforbundet "godtar" det da. Uansett hvordan det blir med den saken, selv om han skulle møte alene, så er han ikke alene i forkant, det kan jeg love deg :-)
Nerthus sa for siden:
Herlighet så spennende! Eller skummelt - litt sånn inkvisisjons-følelse over dette ;)
Blir interessant og se om det blir noe av eller ikke... også må jeg jo nå da inn på diabetesforbundet sine sider og se litt hehehe
Kula sa for siden:
Veldig spennende og egentlig overraskende! Jeg lurer på grunnen til at de inviterer til et møte. Jeg tror nemlig ikke at din samboer sitter på informasjon eller argumenter de ikke kjenner til fra før. Problemet er jo at de ikke tar informasjonen/argumentene på alvor.
Vel, skummelt er det ikke, men interessant.
Det er opp til Diabetesforbundet om det blir noe av, men det tror jeg nok, for de er jo de som vil ha dette møtet.
Ja, helt enig, overraskende er ordet.
Vi lurer litt her også.....for Morten er jo ikke den første som kommer med den påstanden som de ser på som alvorlig.
streber sa for siden:
Spennende! Håper du stikker innom å forteller hvordan dette går, om de hører på hva Morten har å si eller om de bare har tenkt å forelese.
Å ja, jeg skal nok fortelle om hvordan det går :-)
streber sa for siden:
Supert:)
Deanna sa for siden:
Hjelpe meg, det var da veldig til reaksjon på en Facebook-kommentar? Men spennende for samboeren din da, godt at han virkelig er interessert i en diskusjon, og ikke bare slenger med leppa. :D
Aldri slenge med leppa til Diabetesforbundet. :noterer:
Supera sa for siden:
NICE! Woohoo! :w00t: :spent: Haha, det blir jo fantastisk. Lavkarbo vs høykarbo. Vi vet jo hvem som vinner den kampen. Men om "taperne" godtar kampen er en annen sak. Jeg heier på Morten og Jan! :heia:
Hva med å prøve å få med Dag Viljen Poleszynski på møtet? Diabetesforbundet kommer nok med noen vanskelige spørsmål som er vanskelig å svare på for en "menigmann". Jeg vet at Morten kan masse, og Jan sikkert likeså, men DVP er jo en guru.
Haha, eller det motsatte? La oss ALLE slenge med leppa til Diabetesforbundet. :geip: Så kaller de kanskje inn alle sammen? :lol:
Fra spøk til alvor, de leser tydeligvis facebook-kommentarene de får, så hvis de ser hvor mange som kan fortelle at de har fått mer stabilt blodsukker og perfekte blodverdier av lavkarbo, så kanskje de begynner å tenke?
Supera sa for siden:
Og Sofie Hexeberg!
Det er nok veldig sannsynlig at det blir med flere på det møtet, men hvem er jeg ikke helt sikker på enda.
Ellers så har Diabetesforbundet en tråd på Facebooksiden sin hvor de ønsker å høre fra de som har diabetes og har erfaring med lavkarbo.
Finnes noen gode innlegg i den tråden allerede, men dere som har diabetes og spiser lavkarbo, men som ikke har skrevet der kan jo gi deres bidrag:
Nerthus sa for siden:
Har bedt min far om å fortelle om sine erfaringer - han har dia2 - og kunne kuttet mye medisiner :) I tillegg har han jo gått ned 12-15 kg på dette kostholdet - og han SER mye friskere ut og har mer overskudd enn tidligere! :) Flinke papsen min!
Supera sa for siden:
Lovende! Jeg synes hele saken er positiv og ser ikke på det som en inkvisisjon men som ett rop om hjelp. For meg virker det som at de er interessert i lavkarbo, men trenger de rette studiene å vise til. Det skal en del til for at de kan gå ut og anbefale et annet kosthold enn statens råd for ernæring uten å få enormt mye pepper. Så de må være ekstremt sikre på at lavkarbo er sunt før de kan anbefale det offentlig. Noen kloke lavkarbo-hoder får dem forhåpentligvis på gli. :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.