I dag spiste vi en kjempegod pizza! Har lagt ut fremgangsmåte md bilder her :)
Ingredienser: Bunn:
4 egg
120 gr naturell kremost
1,8 dl kremfløte
0,6 dl parmesan
1 ss salatkrydder
5 dl revet gulost Fyll (valgfritt, dette brukte vi):
Hakkede tomater som tomatfyll
Champinjong
Skinke
Røkt skinke
Artisjokkhjerter på boks
Masse revet ost
Masse krydder (salt, pepper, oregano, basilikum, mer salatkrydder) Fremgangsmåte:
Bunnen må stekes alene først. Visp sammen egg og kremost. Visp inn fløte, parmesan og krydder, og tilslutt den revne osten.
Fordel det i en langpanne med bakepapir så jevnt du får det.
Stekes i 25-30 minutter på 175 grader. La den hvile i 5 minutter før du tar på fyll så den ikke faller sammen!
Ha på hakkede tomater (hell av litt vann) og topping av eget ønske.
Stek den i 10 min på 200 grader.
Serveres med seterrømme. Velbekomme
Masse krydder (salt, pepper, oregano, basilikum, mer salatkrydder)
Fremgangsmåte:
Bunnen må stekes alene først. Visp sammen egg og kremost. Visp inn fløte, parmesan og krydder, og tilslutt den revne osten.
Fordel det i en langpanne med bakepapir så jevnt du får det.
Stekes i 25-30 minutter på 175 grader. La den hvile i 5 minutter før du tar på fyll så den ikke faller sammen!
Ha på hakkede tomater (hell av litt vann) og topping av eget ønske.
Stek den i 10 min på 200 grader.
Serveres med seterrømme. Velbekomme
Den så god ut, må prøves :-) Jeg prøvde å lage pizzabunn med squash for en tid tilbake, og det var ikke det beste jeg har smakt. Det gikk ned, men dog....Håper denne er litt sprøere og bedre :-)
Så du hadde fått kommentar (på selve bloggen din) om at folk var rare som brukte seterrømme til pizza og foreslo fullkornswrap som pizzabunn :-) Men vedkommende visste kanskje ikke helt hva LCHF er for noe rart :-)
Hehe, nei.. han er veldig for et SUNT kosthold, og ikke så fan av LCHF, men vi får se! Kjæresten min har gått ned 1,8 kg denne uka, det er 2,8 kg på to uker, hihi :) Jeg skal veie meg i morgen tidlig, SUPERSPENT!!
Min første lavkarbopizza! Kjempegod!!! Tusen takk :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.