Satt her og funderte litt..
Har lest (ett eller annet sted..) at man kan spise hvertfall 50 g (tror det var mer) karbo samtidig som man kan spise mye fett og fortsatt gå ned.
Det jeg lurte på er: Vet dere hvor mye man går ned på den måten kontra å være i ketose??
Hva er egentlig forskjellen? Det at man kun mister fett i ketose og ikke muskler?
Hva skjer hvis man spiser 50 g karbo og mye fett???
Nei, det er ikke noe fasitsvar. Noen opplever det som mest effektivt å være i ketose, mens andre faktisk må ha mer karber for å få fart på vektnedgangen. Dessuten er ikke vekttapet det eneste som teller - du skal også ha det bra i kropp og sinn, og hvis du trenger 50-60g karbohydrater i form av grønnsaker etc for å ha det bra, så er det dét du bør velge. :) Selv fungerer jeg helt strålende på tilnærmet null karbohydrater, og føler ikke spesielt stort grønnsakssavn, men jeg er altså ikke en fasit, jeg heller...
Jeg trives best på mer karber og lykkes bedre med nedgangen og føler meg bedre da:) Men jeg er absolutt ingen fasit, hvertfall..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.