< Tilbake til oversikten

Vektforskjell ved generell lavkarbo og ketose

tattoogl sa for siden:

Heisann

Satt her og funderte litt..
Har lest (ett eller annet sted..) at man kan spise hvertfall 50 g (tror det var mer) karbo samtidig som man kan spise mye fett og fortsatt gå ned.
Det jeg lurte på er: Vet dere hvor mye man går ned på den måten kontra å være i ketose??
Hva er egentlig forskjellen? Det at man kun mister fett i ketose og ikke muskler?
Hva skjer hvis man spiser 50 g karbo og mye fett???

nellie sa for siden:

Finnes ikke noe fasit på det:)

Rin sa for siden:

Nei, det er ikke noe fasitsvar. Noen opplever det som mest effektivt å være i ketose, mens andre faktisk må ha mer karber for å få fart på vektnedgangen. Dessuten er ikke vekttapet det eneste som teller - du skal også ha det bra i kropp og sinn, og hvis du trenger 50-60g karbohydrater i form av grønnsaker etc for å ha det bra, så er det dét du bør velge. :) Selv fungerer jeg helt strålende på tilnærmet null karbohydrater, og føler ikke spesielt stort grønnsakssavn, men jeg er altså ikke en fasit, jeg heller...

nellie sa for siden:

Jeg trives best på mer karber og lykkes bedre med nedgangen og føler meg bedre da:) Men jeg er absolutt ingen fasit, hvertfall..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.