Har prøvd ketolysekuren en stund, men klarte meg rett og slett ikke på så få karbohydrater som 15 g. Nå er jeg litt mer liberal, men målet er fremdeles å være i ketose, noe jeg faktisk har vært den siste uken selv om jeg har spist rundt 30 karbohydrater hver dag.
Har regnet ut at jeg spiser ca 60-70% fett, 20-30% proteiner og ca 10% karbohydrater. Hva tenker dere? Er endelig fornøyd med kostholdet, og har for første gang i hele mitt liv kost meg med å "leke" på kjøkkenet. Trener en del, og blir ikke sliten og kvalm nå slik jeg ble på 15 g karbo. Synes å huske at jeg falt ut av ketose ganske "fort" før da jeg ikke trente. Kan det være at om jeg spiser det samme som nå og ikke trener vil jeg falle ut av ketose igjen?
Har lagt ved det jeg har spist i dag, håper kan avse noen minutter og ta en titt.. Er så spendt på om jeg ENDELIG har funnet MITT lavkarbo-kosthold =)
[LEFT]Hvis du skal følge ketolyse, må du kutte ut yogherten og knekkebrødet:) Bak knekkebrød som du finner her inne under oppskrifter, litt mere fett kan du vel også trygt spise :) Skal du spise ketogent så skal du ligge på 15-20 karber om dagen;)
Tommelfingerregel er at du ikke skal spise noen som har mere enn 5g karb pr 100 gr:)[/LEFT]
Du kan spise temmelig mye karbohydrater og fremdeles være i ketose.
Jeg spiser rundt 50 g og er fremdeles i ketose. Enkelte er i ketose selv om de spiser opp til 100 g om dagen - men det er ikke målbart i urinen da.
Som du skjønner, så er det ikke sannsynlig at du "faller ut" av ketose på rundt 30 g om dagen heller.
Det er flott at du har funnet et kosthold du trives med! :)
Les deg opp på filosofien så blir det lettere å lage rett mat også
Dersom du er i ketose, går ned i vekt (om det er målet) og har det bra, har du funnet ditt ketogene lavkarbo- kosthold!:D
Du kan ikke kalle det ketolyse om du spiser yoghurt og knekkebrød, syns jeg, men så lenge det virker for deg, spiller det vel ingen rolle hva du kaller det!:p
Takk for svar. Jeg forstår ikke helt dette med ketogent kosthold/ketolyse... Er det noe poeng at jeg er i ketose, eller er hjelper bare dette om man følger ketolyse-kuren? Jeg har også fått anbefalt å passe litt på kaloriene da vekten om dagen ikke går nedover. Men hvordan gjør jeg det samtidig som jeg passer på å få i meg nok fett? Har tidligere gått på GR. Bør jeg ligge så lavt som 1300 kcal om dagen på det kostholdet jeg har nå? Vil dette gjøre at jeg går ned i vekt igjen? Er litt redd for at kroppen min begynner å nærme seg trivselsvekt. Hva kan man gjøre for å "lure" kroppen da? For jeg har enda noen kg igjen før jeg når hjernens og hjertets trivselsvekt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.