I november en gang var jeg og tok blodprøver for å bli godkjent som blodgiver. Når jeg var å ga blod forrige uke sa de at jernlageret mitt var på 12.9 i november, og at de derfor måtte sjekke det igjen før jeg fikk gi blod (grensa var 13, typisk). Det var på 14.1! Hurra! :D Hurra, fordi den gangen jeg var der i november var rett før jeg ble lavkarbis! Regner med det er derfor :)
Ett spørsmål til andre blodgivere (eller hvem som helst som har peiling): er det vanlig å ha vondt i hodet etter å ha gitt blod? Har hatt skikkelig hodepine de siste dagene... Kjenner at det sitter i nakken.
Egentlig så har jeg vel hatt vondt i hodet nesten konstant i to år. Ikke helt forferdelig vondt, men nok til at det begrenser hvor mye jeg orker å lese på en dag. Kjenner det helt i toppen av hodet, blir værre utover dagen (kjennes ut som om denne hodepinen også kommer fra nakken). Utallige synstester er utført, så det er mest sannsynlig ikke problemet. Legen mente det var stressnakke, noe jeg forsåvidt kan si meg enig i, men det slutter jo aldri! Jeg er generelt ganske avslappa og ikke-stressa. Trening ser ikke ut til å virke (styrketrening for nakke/skuldre). Jeg fikk henvisning til fysioterapeut av legen, men har ikke benyttet meg av den enda. Hun hadde ikke trua på at det skulle virke, virket som om jeg fikk den som "trøst", slik at hun kunne føle at hun hadde gjort noe:)
Derfor spør jeg, hva hadde du gjort? Har du/kjenner du noen som har funnet noe som virker? Hodepine + 250% studiebelastning er ikke en bra combo, jeg må få fikset dette.
Jeg har for mye jern. Ligger mellom 17-19. Jeg ble oppringt av blodbanken, de ville gjerne ha meg, men ikke før jeg var ferdig utredet. Men jeg lurer på om jeg ikke skal få godkjenning på at jeg kan levere blod likavel.
Jeg svarer på det med hodepinen. Tror ikke at det kom av at du ga blod. Jeg hadde det slik som du beskriver i 7 år, økende hodepine utover dagen. Løsningen for meg bli biteskinne på natten så kjeve musklene mine fikk slappe av. Mitt problem var at jeg gnisset tenner på natten. Jeg har vært utredet på sykehus og hos mange spesialister( nevrolog, øye, div medisiner) ingen nevne dette.
Dette endret mitt liv og er helt bra idag.
Vet ikke om dette er til hjelp, det er så mange årsaker til hodepine.
Takk for svar:) Ja, det kan være så utrolig mange årsaker til å ha vondt i hodet! Kjempebra at du er bra i dag da! Jeg tenkte faktisk på om den siste ukes forverring kan være tannrelatert. Jeg har ikke fått visdomstenner, men hvis de viser tegn på å komme ut så må de sikkert opereres ut! De er framovervendt! Tenkte at en av dem har begynt å flytte seg framover og skaper trykk og spenninger i kjeven? Kjenner det er litt ømt, får se hva som skjer:) Fikk ihvertfall streng beskjed av tannlegen om å si ifra hvis det kjentes ut som om de er på vei ut.
En annen tanke jeg hadde var at jeg ofte løfter øyenbrynene ubevisst, og "stirrer" med øynene veldig mye uten at jeg tenker over det. Noen ganger tar jeg meg selv i å løfte øyenbrynene når jeg prøver å sove! Mulig dette kan være en årsak? Kanskje jeg underbevisst synes at de henger ned og minsker synsfeltet mitt? Jeg tror de er ganske gjennomsnittlige, men man vet jo aldri...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.