Ingredienser:
200 g philadelphia, romtemperert
70 g mykt smør
120-130 g melerstatning*
3 ss fiberhusk
50 g revet ost
1 ts salt
2 ts tørkede urter (f.eks basilikum og oregano)
Fremgangsmåte:
Ha philadelphia og smør i en bolle og rør sammen til en myk krem.
Tilsett resten av ingrediensene og bruk hendene til å blande det raskt sammen (bruk gjerne engangshansker).
Del deigen i fire baller og sett dem i kjøleskapet i 15-30 minutter.
Kjevle hver ball til en flat runding på ca 20 cm i diameter. Bruk bakepapir under og plastfolie over.
Fjern plastfolien og stek bunnen ved 200 grader varmluft i 5-7 minutter.
Skal du bruke bunnen med en gang legger du på ønsket fyll og steker videre til osten har smeltet.
Om du skal fryse dem lar du de først avkjøles på bakerist. Legg de deretter oppå hverandre med matpapir i mellom og putt i fryseren. Da kan du enkelt ta ut ønskede antall bunner. Bunnene trenger ikke å tines før bruk.
*Jeg har laget dem både med Bakepro og Bakemiks og begge deler fungerer like bra. Denne gangen brukte jeg 70 g Bakemiks og resten Bakepro.
Ca næringsinnhold pr bunn: Protein: 33 g - 30% Karbohydrat: 4 g - 4% Fett: 31 g - 66% Kcal: 431
Den så fast og god ut! Takk! Må nok bestille meg bakemix, enten Bake Pro eller Ketolyse sin. Bake pro er vel rimeligst, 1 kilo for 292kr på gymgrossisten. Bake mix kosta 135 for 300 gram pluss dyr frakt.
Lurer på om man kan erstatte melet med halvparten soyamel og halvparten glutenmel. mener å ha lest det ett sted her inne.
Denne må prøves :D Har brukt en annen oppskrift å er himmla lei bunnen der nå, så til uka skal jeg prøve den her med bakepro :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.