Hvorfor kan man ikke steke maten sin i melange? Er det fordi den innekolder feil type fett og vi da får i oss for lite fett, eller vil det stoppe vektnedgang hvis man bruker melange?
er jo flaut å spørre om dette, men det skader neppe :o:o:o
Dette er svaret ditt. :cool: Melange er ikke naturlig, rett og slett. Om du ikke liker smaken av smør (det er en del på forumet som har det problemet) kan du også steke i noen typer olje, eller til nød Bremykt (som består av meierismør og rapsolje, såvidt jeg husker).
Dette har jeg lurt på også. Lenge. Og selv om jeg ser den med at margarin er et langt fra naturlig produkt, så vet jeg ikke helt om jeg ser at det kan ha noe å si for vektreduksjon?
Jeg tilstreber et forholdsvis naturlig kosthold, rene matvarer, men har ikke dårlig samvittighet hvis jeg får mat tilberedt med margarin, jeg har ikke funnet noen dokumentasjon for at det har noe å si for vektnedgangen og ketolyse-kuren.
Det jeg på mitt "klønete" vis prøver å få fram er at dette er to forskjellige ting... det å skulle spise naturlig og rent, og hva som virker inn på en evt. kostholdsomlegging eller diett om du vil.
Som sagt, jeg ser den der med ren, naturlig mat. Og prøver å leve etter det, jeg har nemlig også funnet ut av at det ikke er likegyldig hva man putter i munnen ;)
Men... kunstig søtning bruker jeg... og også andre fabrikk-produserte matvarer... så klarer ikke helt å leve på "naturlig" mat
Kjæresten min (tynn som en strek, den eklingen :D) klarer ikke smaken av meieri-smør, så når jeg er hos han blir det ofte margarin i stekepanna.
Og ja, ofte får man inntrykket at mange mener det å spise margarin i stedet for smør har noe å si for vektreduksjonen.. Vanskelig å navigere i kost-rådene mange ganger.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.