< Tilbake til oversikten

MHM's Pannekake

Albertine sa for siden:

Hmmm....kanskje jeg burde prøve den pannekaka jeg også?

HP sa for siden:

Knall pannekake! :D Frokost hver dag! :ja:

MHM sa for siden:

Så morsomt CrizzBee! Del ut oppskift og forkynn det glade budskap... :D
Jeg spiser den til frokost hver dag, og den er toppers å ha med som niste. Er like god kald synes jeg.

boble sa for siden:

Henger meg på den lovprisningen jeg og`.
[size=3][/size]
Lagde den for første gang på torsdag,og jeg spiste hele greia!!!! Med jordbær.
Planen var å spise litt av den og ta resten til lunsj,da jeg er småspist om morgenen.
Men neida.Rett ned med den.
Blir garantert en gjenganger her i huset.

sommerfugl sa for siden:

lager den akkurat nå jeg! :) eller, pusen min lager :)

Hyper sa for siden:

hvor er denne oppskriften da??

Aline sa for siden:

søk på frokostklubben :)

Hyper sa for siden:

tusen takk!

Monicagla sa for siden:

Oppskriften hvor er den, noe jeg har gått glipp av, ny her.. hallo

Charmtassen sa for siden:

Link til pannekakeoppskriften ligger litt høyere opp ... under min signatur.

Monicagla sa for siden:

nydelig pannekake, men jeg sleit skikkelig med å få snudd den , noen gode tips?

Titti sa for siden:

Lot du den ligge lenge nok da? Blir omtrent som omelett, man snur den ikke før den er stivnet oppå liksom. Jeg har ikke hatt noe problem med å snu den, samme om jeg bruker CC eller phil.ost, havregryn eller soya osv.

nalana sa for siden:

Går det bra å bytte ut cc med philadelphiaost!? I tilfelle så vil jeg prøve snart. CC er nemlig en av veldig få matvarer jeg ikke kan utstå.:o

Titti sa for siden:

Går fint an å bruke philost ja. Da blir det vel mindre karber også...trur eg ;)

Men når det er sagt, så merker du ikke CC-osten. Den pannekaka blir omtrent som lapper laget av risengrynsgrøt...hvis du var borti sånne når du var liten :)

Jeg synes det blir best med CC-ost :D

Huldr sa for siden:

Da har jeg også lagd pannekaka for (skammer meg over å si det :o ) første gang!

Den ble litt svidd :o og den gikk i tusen biter da jeg prøvde å snu den (kanskje ikke noe sjakktrekk å bruke jernpanne...?) - men allikevel - SÅ FANTASTISK GOD!!!!!

MHM: :suss:

Jeg hadde forresten ikke olje, så jeg tok i 2 ss creme fraiche i stedet. Deilig!

LilleVille sa for siden:

Høres veldig godt ut... men CC, havregryn.. og BÆR... tror det blir for mye karbohydrater for en Ketolyse'r som meg...

Men jeg kan jo prøve å bytte ut havregryn med soyaflokker (mest fordi jeg har kjøpt det og ikke helt vet hva jeg skal bruke det til :D )

Men er det noe godt uten bær eller noe på da?

Titti sa for siden:

Du kan sikkert bytte ut havregryn med litt soyaprotein, istedetfor CC kan du bruke en philost, eller en annen mild smørost.
Du kan f.eks ha på litt smør, kanel og splenda, nam nam. Eller litt sukkerfritt syltetøy og rømme....Eller bruke vanlig pålegg som ost og skinke..Mange muligheter ;)

Huldr sa for siden:

Jeg spiste nettopp restene uten noe på, kald, og den var like god :)

Titti sa for siden:

Lurer på om jeg skal lage en slik og ha med på togtur i morgen jeg :)

sunbeam sa for siden:

Jeg bytta ut CC med creme fraiche og havregryn med ca 1-2 ss atkins bakemix, droppet vaniljeessens og brukte litt mer kanel - det funket bra det oxo. Nam nam. Lagde tre tynnere pannekaker istedet for en..

(Vet ikke hvordan karboinnholdet ble ift om jeg hadde brukt cc og havregryn istedet da jeg ikke vet hva det inneholder iforhold til atkins bakemix og creme f, men så lenge den henger sammen vil jeg tro man kan bytte ingredienser litt etter hva man har i kjøleskapet (hvertfall så lenge det er lite karber i det...)) :cool:

Huldr sa for siden:

Ble så hekta at jeg måtte lage en til jeg :p Denne gangen uten søtt, men med oregano oppi røra, og reven ost strødd over mens den stektes. :sikle:

Borealis sa for siden:

Hvordan ble det, da? nysgjerrig

Huldr sa for siden:

Så du ikke at jeg siklet, da? :p

Det ble litt omelettaktig, men ikke så "eggete" i smaken... God smak av osten og perfekt til en kopp te ... synes jeg :)

nalana sa for siden:

Er det meningen at hele denne oppskriften er beregnet aa bare steke en kake av:eek: Den maa da bli veeeldig tykk. Dere som har proevd aa lage 2 - 3 tynnere i stedet. Gikk det helt greit det ogsaa eller?

Naa har jeg snart bakgrunnsmateriale nok til aa toerre aa proeve selv:p

LilleVille sa for siden:

Jeg prøvde som dessert i dag jeg :D

Lagde 1 tykk, gikk greit det. Litt lav varme, ventet til den var så godt som stiv på toppen.. og snudde den FORT! :)

Brukte soyaflak istedenfor havregryn da.. Funka bra det!

Hadde en sånn stor pose bær i frysern, blanding av bringebær, bjørnebær, solbær, blåbær og rips. Tinte ca 50 g, rørte med stavmixer og 2 ts splenda og 1 ts johannesbrødkjernemel, ble fint syltetøy :)

Veldig mektig da, spiste 1/4 til dessert, med 1 ts av syltetøyet og 1 ts seterrømme og det var mer enn nok. Men GODT! :D

Mint sa for siden:

Jeg spiser pannis til frokost hver dag. :D Det går forresten fint å droppe cc hvis man er et surrehue og har glemt å kjøpe, sånn som meg. Den blir bare litt tynnere. Jeg bruker jernpanne på litt over middels varme, og snur ikke før den er stivnet helt på oversiden.

Titti sa for siden:

Nå har jeg laget pannekake klar til togtur i morgen. Smurte på smør, kanel og splenda. Reine lefsa jo :D

Trolljenta sa for siden:

Det går fint.. Jeg pleide å lage 3-4 små panne-kaker.

Går det forresten an å fryse disse pannekakene? :o

Huldr sa for siden:

Ja, du er grundig, Nalana :p

(men hvorfor har du ikke æ, ø og å? :o )

nalana sa for siden:

Ja, jeg er nok mer grundig enn det som er vanlig. Saa er det ogsaa veldig langt mellom mine kjoekkentabber:p :D

Ang æ, ø og å saa er det noe galt med mitt tastatur som jeg ikke finner ut av:( Det er en del andre tegn jeg har problemer med ogsaa. Jeg har dem foroevrig liggende paa et notat paa skrivebordet, saa hvis det er veldig viktig at det blir riktig, saa kopierer jeg dem derfra. Og om formiddagene midt i uka naar min soenn er paa skolen tyvlaaner jeg hans super-duper nye flotte maskin som han kjoepte seg for noen maaneder siden naar han ble konfirmert:_plystre: , og da kan jeg bruke saa mange tegn og bokstaver som jeg bare vil:D

Trolljenta sa for siden:

Prøv å gå inn i kontrollpanelet - velg innstillinger for region og språk - velg fanen kalt "språk" - klikk detaljer og se der om du har norsk språk i tastaturoppsettet

Karin sa for siden:

Den pannekaken er blant mine favoritter! Nydelig med all slags bær, men favoritten min er nok blåbær hvis jeg bruker frosne, og bringebær hvis jeg har ferske. Det tar litt tid før den kan snues, og jeg har ALDRI god tid om morgenen, så jeg lager den helst når jeg har fri.

Titti sa for siden:

Dette ble kvelds her i dag, en halv en. Med rømme og sukkerfritt syltetøy :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.