Godt mulig at denne oppskriften ligger ute allerede...
Vet at mange stagnerer i vekttapet når de spiser mye meieriprodukter. Selv ammer jeg og lillegulll får vondt i magen når jeg spiser fløte osv. Fant en genial oppskrift som kan brukes som erstatning for krem. Supergod og nesten fri for karber (avhengig av hvilken kokosmelk man bruker)
La kokosmelken stå i kjøleskapet til den skiller seg. Det blir da et tykt kokosfett/masse lag på toppen og vann i bunnen. Ha den tykke massen i en kald bolle (vannet bruker man ikke), tilsett vanilje og sukrin og visp sammen med miksmaster til kremkonsistens. Smaker helt nydelig! Synes kokossmaken forsvinner når man har vanilje oppi:)
Dette lagde jeg senest i går! Elsker denne kremen:D Eneste problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke vannet som er igjen i boksen til. Jeg prøver å spare litt av fettet så jeg kan bruke det i currygryter og slikt, men det blir fort til at jeg har lyst på alt fettet i kremen:rolleyes:
Synes forøvrig heller ikke det smaker spesielt kokos, men stoler ikke helt på meg selv som referanse her, for når jeg lager ting som jeg ikke synes smaker kokos og lar andre smake, sier de fleste "oi, det smakte kokos":p
Jeg bruker det omtrent som vanlig pisket fløte (tåler ikke meieriprodukter). I går hadde jeg det bare sammen med litt bringebær, men man kan også bruke det som kakefyll o.l. Eller spise det som det er, ja:spisesnak
3 eggehviter og litt søtt (splenda, natreen eller sukrinmelis feks) piskes til marengs. Bland hakkede mandler sammen med smeltet mørk sukkerfri sjokolade. Dette vendes inn i marengsen og stekes i ovnen til bunnen er ferdig. Så lager du kokoskremen og har på over.
Aldri prøvd, bare noe jeg kom på i farten nå som kanskje kan bli digg?
Mmmmm... Jeg brukte den fete massen + bittelitt av "vannet" så det ikke skulle bli for tykt. Vispet det med vispen på stavmikseren og hadde så litt kakaopulver og litt sukrin og vispet det godt sammen. Mmmm...! Lettere enn sjokoladekrem av vanlig kremfløte, man kjenner knasingen av sukrinen da, men jeg liker det. :) Absolutt egnet som kakefyll! Eller bare som mums til en kopp te.... :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.