< Tilbake til oversikten

Noen som har opplevd å få vondt i magen/kvalme av lavkarbobrød?

Tøsa! sa for siden:

Er jo for det meste solsikkefrø, sesamfrø og linfrø i brødet, og jeg har spist litt for mye:(

Kitt sa for siden:

Kodeordet her : litt for mye!;)

Vi snakker om linfrø som brukes som avføringsmiddel, blant annet!

Pass på at du drikker nok, så det ikke danner seg en frø- propp et sted i tamene dine!

God bedring!

senorita sa for siden:

what.. brukes linfrø til det :O hehe

Fiore sa for siden:

Jeg reagerer sterk på linfrø, og har derfor sluttet å bruke det i bakinga. Har prøvd flere ganger, da det fremgår "over alt" at linfrø er bare sunt og bra, men har måttet sluttet helt å bruke linfrø.:)

Heba sa for siden:

Kan være at det er mye fett i brødet?:) Med tanke på at det muligens inneholder kokosolje og flere frø med høyt innhold at fettsyrer... hmm. Både jeg og flere har ihvertfall opplevd litt magevondt når vi har spist for mye sunne fettsyrer. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng.

Rin sa for siden:

Jeg reagerer på kli, som også inngår i mange lavkarbobrødoppskrifter. Kan byttes med andre frø, vet jeg - magen min liker ikke fiber. :cool:

Klara sa for siden:

Jepp! Både lavkarbobrød og -knekkebrød har vært vanskelig for magen min. Spesielt knekkebrødene. Så det har jeg sluttet å spise, selv om det smakte veldig godt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.