Etter å ha forsvart GR før helgen, har jeg etter en skikkelig smell denne helgen gjort helomvending. Det er nok, jeg må prøve noe annet, for jeg er lei av å gå så sakte ned i vekt!! Jeg gjør et forsøk, om enn noe impulsivt og lite gjennomtenkt. Ketolysekuren, here I come.
Og så får dere si hva dere vil om det: jeg begynner uten å ha lest boken. Jada, jada, jeg VET, men jeg er så og si i minus på kontoen og lønningen kommer den 12. Så lang tid har jeg ikke tålmodighet til å vente. Jeg får gjøre så godt jeg kan frem til den 12., og går jeg fremdeles på ketolysekuren da, så skal jeg kjøpe den, lese den og kanskje klare det enda bedre etterpå:D Inntil videre får jeg klare meg med infoen jeg finner her og andre steder.
Dette kommer til å bli vanskelig frem til jeg vet hva jeg kan spise. Jeg er kresen så det holder, så det er ikke lett å finne ut hva som faktisk går an å spise for meg. I tillegg har jeg 3 andre å ta hensyn til, så ...vel..dette blir litt av et puslespill.
Håper på hjelp, støtte og input her inne fra, og gleder meg til å lese litt mer om dere. Håper dette går bedre enn forventet og setter i gang med godt mot! Går og lager seg dagbok
I boka "Slank med ketolysedietten" av dr. Torkil Andersen er det meny og oppskrifter. Men jeg kan skissere opp hvordan en dag ca. kan se ut:
Frokost: Ketolysebrød med pålegg, eller omelett med grønnsaker, eller egg&bacon
Lunsj: Omelett, eller salat med skinke, egg og oljedressing
Middag: Kjøtt/fisk med blomkål/brokkoli med smeltet smør
Kvelds: Ost, selleri, agurk, eller snacks fra oppskriftene i boka.
Du bør spise fet fisk minst tre ganger i uken.
Det anbefales å starte enkelt (som over), og variere etterhvert.
Etter ca. fire uker kan du prøve å ta et glass tørr vin.
Det anbefales regelmessig, moderat mosjon.
Boken og anbefalingene er like Atkins i de første fasene. Men i forhold til Lindberg (som jeg sverger til), har ketolysekuren lite vekt på mengde protein og riktig type fett.
Ta en titt på oppskriftene på induksjonen til Atkins ketolysekuren og se om det er noe du kunne tenke deg å spise der.
Håper du liker blomkål og broccoli for det er en av hovedingrediensene ved siden av kjøtt/fisk. Fodi de inneholder lite karbohydrater.
Men du bør kjøpe boka,for der er det mer oppskrifter og ideer . Boka er enkel å lese og gir deg også den informasjonen du trenger for å få en skikkelig start og guts til å holde ut.
Trøst deg med det at klarer du 14 dager så blir alt bare lettere for hver dag:goodluck: :jegvant:
Salat er godt, men hvor mye karbohydrater er det i en litt stor håndfull salat (f.eks isbergsalat) ?? Hvordan finner dere ut hvor mye salat som er akseptabelt?
Er ikke så nøye med den næringen for min del, jeg skal ikke bli sunn, bare slank glis
Neida, jeg tuller, men salaten er likevel mest for å veie opp for at det ikke er ris eller poteter til måltidet. Er ikke noe glad i grønnsaker, og NOE må jeg liksom ha til...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.