biggirl75 sa for siden:
Hei :) Er ganske ny på lavkarbo og datt over en dansk siden som heter Dialife.dk Lurer på om noen har handlet der og har erfaring fra noen av varene og om frakten er veldig dyr ? Var så mye som så godt ut der :)
biggirl75 sa for siden:
Hei :) Er ganske ny på lavkarbo og datt over en dansk siden som heter Dialife.dk Lurer på om noen har handlet der og har erfaring fra noen av varene og om frakten er veldig dyr ? Var så mye som så godt ut der :)
MadamMim sa for siden:
lavkarbo-torget.no har også nettbutikk. Den er i Norge og har en del av det samme som den i Danmark. Og her blir d jo vanlig porto. :-)
biggirl75 sa for siden:
Takk for tips :)
lillemeg88 sa for siden:
jeg har handlet på dialife mange ganger, og er kjempe fornøyd :) pakkene kommer ganske fort, men det koster 250 kroner å sende, hvis jeg husker riktig.. MEN de skriver verdi på pakken til under 200 kroner, så man ikke betaler toll, og det sparer man litt på :)
marjusen sa for siden:
er vel momsen du sparer;)
lillemeg88 sa for siden:
nei, rimelig sikker på at det er tollen! tollen skal betales på posten når man henter pakker, og jeg har aldri blitt bedt om å betalt noe toll der.. det jeg har bestilt har da kostet mye over 200 kr tilsammen, men utenpå pakken står det at verdien av innholdet er 150 eller noe slikt.. så de er snille der, og sørger for at vi skal slippe tollen :)
lillemeg88 sa for siden:
når jeg sier snille "der", mener jeg så klart at de er snille på dialife ;) de som sørger for det.. har lest flere steder også, at andre opplever det samme :D
marjusen sa for siden:
Det er vel stort sett bare klær og tekstiler som har toll. Så det slipper du.
Men handler du for over 200 må du betale 25% moms!
Skriver dem verdien til under 200 slipper du betale moms på 25%. Eller om du handler for under 200 da;)
lifejack sa for siden:
De kaller det fortolling av varer, da. Og på siden står det flere ganger at man må betale toll og avgifter på varer med en samlet verdi over 200,-
Litt flisespikkeri dette her, men greit å sette seg inn i kjørereglene FØR man eventuelt bestiller diverse ting, så man ikke får seg en uhyggelig overraskelse;)
lillemeg88 sa for siden:
jeg trodde det gjalt mat og slikt også jeg, men da har du nok rett i at det er momsen jeg har sluppet da :)
her står det erfaringer andre har med dialife :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14578
biggirl75 sa for siden:
1000 takk for nyttig info :) Det hørtes jo super flott ut og det var jo kjempe bra utvalg der :p Da blir det nok litt tortilla lefser,soft is og en goddel annet snadder på meg der tenker jeg :)
Cherry sa for siden:
Min erfaring med det der, etter å ha kjøpt en del brødmikser, lefser og sånne ting er, de smaker pyton.
Dessuten får man jo både barer og godiser på helsekosten. Trenger ikke å bestille langveis fra når det koster tilnærmet det samme på butikken 400 meter unna.
marjusen sa for siden:
Tror du skal lese den linken engang til;) Også leser du hele siden. Ser du at det meste er tollfritt, men at moms på varer over 200 kroner må event betales;)
lifejack sa for siden:
Trodde "næringsmidler" gjaldt kosttilskudd o.l., men det er kanskje feil det?:o Er absolutt ingen ekspert på hva ting kalles innenfor tollvesenet, altså, og det er jo ikke så farlig hva det kalles så lenge man har oversikt over hva det kommer til å koste;) Jeg holder meg alltid under 200,- så jeg tenker liksom ikke på det:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.