Jabba sa for siden:
Noen som har prøvd denne?
God?
Jabba sa for siden:
Noen som har prøvd denne?
God?
langaard sa for siden:
Nei, har ikke prøvd den, men durumhvete inneholder 64g kh i 100g:eek:
Jabba sa for siden:
Hmmm - da er den jo ikke akkurat lavkarbo......(fant den i utvalget til en lavkarbo butikk)....
Lisbeth sa for siden:
Den er god, men påvirker blodsukkeret, ifølge kostdoktorn:
Lunaluna sa for siden:
Den er god den, smaker akkurat som vanlig pasta. Men når noe virker som om det er for godt til å være sant, så er det gjerne akkurat det. Søker du på google vil du finne masse om at Dreamfields visstnok bare er lureri. :eek: Det har vært diskutert her før også. Hvete er hvete og inneholder masse karber, de kan umulig trylle dem bort.
Dessverre, for den pastaen ER god altså! :p
tattoogl sa for siden:
Jeg spiste den tidligere i god tro... og datt ut av ketose:mad:
Så ikke spis den hvis du skal være i ketose, men den smaker veldig godt, akkurat som vanlig pasta!
sylwester sa for siden:
Jeg kjøpde den for et halvt år siden og har ikke smakt den enda. Jeg har spist carbzone.se sin og jeg har ingen problem med å tro at det ikke er pasta.
Forskjellen mellom dreamfield og carbzone er at det ligner på vanlig pasta når jeg ser på næringsinnholdet og at det minner om de som selger sjokolade med Maltitol hvor de ser bort ifra sukkeralkoholer helt når det er helt klart at vi forbrenner 3/4 av all maltitol og at det er karber. Hvis ikke det er noe magisk med den så slår Sopps fibermakarone denne med flere karber/100g.
Jeg vet ikke hvor mye karber jeg skal spise for å falle ut av ketose, men jeg gjetter at det funker siden en porsjon ikke nødvendigvis dytter folk flest ut av ketosen (men 2 vil).
nonta sa for siden:
Huff, dette var dårlig nytt for meg :-( Takk for linken. Jeg har brukt den som kosemat når jeg skal tillate meg litt ekstra, og det var skuffende å se at jeg i stedet heller bør spise brød med smør og ost på! Da bestiller jeg ikke mer av denne..
Elmira86 sa for siden:
skulle akkurat til å legge denne i handlekurven, var godt jeg svinset innom her å så på meningene først.
Skuffet :( Det er mange ting som er for gode til å være sanne...
Lizzi sa for siden:
Jeg spiser den, ca 50 gram tilsvarer 5 karber, og holder meg i ketose. Men jeg MÅ veie og være nøye. Og når jeg vet at jeg skal ha pasta til middag justerer jeg de andre måltidene :)
tattoogl sa for siden:
Jeg har også spist den før... Men da jeg skjønte at jeg datt ut av ketose bare av 30 g sluttet jeg!!
sylwester sa for siden:
Selv med 70g karber i døgnet så kan vi være i ketose slik at en posjon på 56g tørrvare som gir opptil 36g karber behøver nødvendigvis ikke dytte deg ut av ketose. Jeg tror derfor at påstanden om at det kun er 5g karber per posjon, som betyr at 31g må gå uendret igjennom eller sakte igjennom som maltitol, er bløff. Spiser du andre karber i tillegg pga av at det kun er 5g i Dreamfields tror jeg man kan få seg en overraskelse.
Kanutten sa for siden:
Jeg har lest et eller annet sted at Dreamfield IKKE er så ille likavel. Men jeg klarer seff ikke finn det stedet. Det som jeg har erfart med dreamfield er at det IKKE suger til seg like mye vann som det vanlig pasta gjør. Og jeg har alltid vært i ketose (den tiden jeg strebet etter det) etter mine 56 gram inntakt av tørr dreamfieldpasta. Det kan jo hende at de bruker endel glutenmel i pastaen?? Gluten er jo også hvete, MEN har ikke samme karbinnholdet?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.