Ingredienser:
50 g smør
75 g mørk sjokolade
2 ss sukrinmelis
1 ss splenda
2 egg
2 ss mandelmel
1/2 ts vaniljepulver
Fremgangsmåte:
Smelt smøret på lav varme i en kjele.
Ta kjelen av varmen og tilsett sjokolade i biter, sukrinmelis og splenda. La sjokoladen smelte i det varme smøret før du rører det glatt.
Visp inn eggene og rør deretter inn mandelmelet.
Hell røren i to ildfaste porsjonsformer.
Stek midt i ovnen ved 200 grader i 10-15 minutter. De skal være faste på overflaten og flytende inni.
Serveres lunkne.
Næringsinnhold pr porsjon: Protein: 14 g - 13% Karbohydrat: 2,3 g - 2% Fett: 40 g - 85% Kcal: 472
Karbohydratinnholdet vil variere i forhold til hvilken sjokolade du bruker. Jeg har brukt den mørke fra Sukkerfritt.
Kanskje et par ts kakaopulver, og ev en eller to med fløte, eller bare litt ekstra smør. Også kan det hende du må bruke litt mer søtning også.. du får smake deg frem ;) Og kom gjerne tilbake med rapport om du prøver :)
Tenkte jeg sku prøve meg på disse i kveld. Ble så jeg kjøpte sukkerfri sjokolade. Hva med å tilsette 0,5 ts med bakepulver? Så blir dem kanskje heven litt også ?
fikk faktisk tre ut av denne røra jeg da. tre ganske store også. men men;)
også stekte jeg dem 10 min, men da vart dem gjennomstekt gitt.
men utrolig deilig med mandelmel i disse altså:D
også brukte jeg kun sukrinmelis. mørk sukkerfri sjokkis med 3 karb i hele plata.
så disse er jo nesten sunne. er vel maks 2 karb pr muffins:D
Marius
EDIT: Regna på dem nå, og jeg får 4 kh i hele røra. og her fikk jeg 3 stk. så dette er jo helt konge som lørdagskos:D
jeg syns det er så dyrt med den sukkerfri sjokoladen, på toppen av alt det andre som er så dyrt av meieriprodukter osv i lavkarboverden:P dessuten liker jeg ikke malitol, eller rettere sagt, magen liker den ikke - så jeg prøvde med 2 ts bakekakao og 2 ss matfløte (fordi jeg manglet kremfløte) og det ble suksess med stor S! jeg trengte ikke og gjøre den mer søt eller noenting, den ble perfekt! skal severe den med isets perfekte hjemmelagede is til min kjære ikveld! dette blir bra! tusen takk lisbeth!
Har kikket i bloggen din og lagret den i favoritter, så masse godt du har.
Du bruker endel bakemix, hva er det og hvor får jeg tak i det og kan jeg evt bruke noe annet?
jeg bare svarer, siden jeg var innpå her. Jeg er også ivrig leser og bruker av lisbeths oppskrifter :D bakemixen er vel den man finner på feks meny, ketolyse bakemix, om jeg ikke tar helt feil. det er ihvertfall den jeg har. :)
på ketolyse.no står det forhandlerliste over hvem som selger ketolysetingene der du bor,du kan også kjøpe dem på den siden. hva du kan bruke istedenfor må noen andre svare på. jeg har ikke sett bakemix på helsekost, men life her jeg bor selger bakepro, som jeg trooor mange bruker litt på samme måten, men jeg er også ganske ny på det, så jeg kan ta feil:)
Men dobler man bare alt da?:P
Jeg er så dårlig på sånt, pga litt mattevansker:P
Tenkte å lage de som sjokolademuffins på morsdagen, for mamma likte denne kakeoppskriften godt:)
Nam disse var super gode :D
Jeg skulle dobble åsså etter å ha dobblet sjokoladen så glemte jeg å dobble resten, men de ble bare med sjokoladeaktige og supergode forde :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.