Hei på dere!
Jeg har vært i ketose siden juli og synes det går veldig bra. Men de siste ukene har jeg blitt så svimmel når jeg reiser meg brått og sånn. Skikkelig vemmelig. Jeg vet det er normalt og bli svimmel i førsten når man er i ketose. men kroppen min er vel vant med det etter 6 måneder?? Har alltid hatt et kjempe bra jernlager, så tror ikke det er noe galt med det. Skal jo til legen snart å ta prøver.
Men bare lurte på om dere erfarne damer her inne har vært borti det ;)
En sjekk av generell tilstand hos lege er nok en god idé. Blir selv i perioder veldig svimmel/uvel av å reise meg opp fra liggende til sittende / sittende til stående, da er det på grunn av lavt blodtrykk - men det er som regel bare problematisk når jeg av andre grunner ikke klarer å drikke/spise tilstrekkelig. (Kan feks ikke ta en varm dusj uten å ha drukket en halvliter vann først - da går jeg rett i dørken. :p) Men det kan nok være flere grunner til akkurat den symptomatikken. Lykke til!
Jeg har hatt svimmelanfall både av tomme jernlagre og av lavt blodtrykk. Tror det kan være lurt å sjekke om du mangler noe hos legen, ja. Tror ikke det er ketoserelatert etter så lang tid i ketose.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.