Ja jeg har nå siden før jul lagt på samme tall, eller jeg var litt lettere enn nå faktiskl etter jul, men er gått litt opp igjen.
Jeg spiser ingenting jeg ikke skal, men det har stoppet.
Hører nå fra ei som gikk på lavkarbo at dette skjedde henne og at hun da gikk opp masse igjen! Er det noe som kan skje og som neon av dere kan ha hørt om før?
Er litt stressa kjenner jeg, og desperat etter å komme videre nedover. Er kommet dithen at jeg vurderer andre metoder, men så trives jeg jo så godt med dette her!!!
Er evig takknemlig for svar og veiledning, er rimelig stressa og desperat
Slenger med hva jeg har spist i dag:
Frokost: eggesalat med skinkebiter
Lunsj: Middagsrester, lasagne (lavkarbo) med en stor salat
Mellom: 2 babybel
Middag: Taco med hjemmelaget krydder og masse salat
Har drukket rundt 2 l vann og 2 kopper kamomillete. Med en liten sukett i hver kopp. Ikke vært på trening i dag
jeg stoppet også opp i 2 uker etter jul, la til og med på meg.. men mitt problem var enten lavkarbobrød eller kunstig søtning.. kuttet begge deler en uke og nå har jeg begynt å gå ned igjen..heldigvis.. ble rimelig frustrert.. Ble nok litt for mye tyggis på meg tror jeg :| selv om det ikke stoppet meg før..
Er så rart.. Myser i boka til Andersen, der står det flere ting:
At jeg trenger pause, men hva skal jeg da gjøre? Spise karber? Og hvor lenge?
At kroppen er kommet dit den skal, men jeg skal i følge bmi ned 20 kg til! så jeg kanke skjønne det heller...
Har vært en enorm stressende periode siste uka med mann med prolaps og datter med feber, masse å gjøre i hus og utenfor hus
Jeg veier 99.6 nå, og er ikke mer enn 170 høy så bør ned minimum 10 kg til..
Synes det ser ut som litt lite fett jeg? Jeg mener, bortsett fra kanskje osten på lasagnen og babybel'ene, så spiser du jo stort sett bare grønt.
Men som otika sier så kan stress definitivt stoppe vekttap, og dessuten kan det godt hende at kroppen bare tar seg en pause. Har ikke regnet ut cirka vekttap per uke utifra vekttap og tidsperiode du har holdt på, men du har jo gått ned veldig mye!
Mitt tips er rett og slett å ta det med ro, la være å stresse om tallene på vekta (evt. legg den bort en liten stund), og kanskje før opp maten for å se om du får riktig forhold mellom karber, fett og protein. :ja:
Lykke til videre! :heia:
Edit: Har regnet ut sånn cirka gjennomsnitt på vekttapet ditt (fra 31. mai til 31. desember, cirka 30/31 uker), og da fikk jeg et ukentlig vekttap på 0.6 kg - helt perfekt, med andre ord! Det skal jo ikke gå for fort ned, for både hode og hud skal henge med. :ja: Du har kanskje hørt det før, men det er alltids greit å få en liten påminnelse om slikt. ;)
Om du er en av dem som veier seg nesten hver dag, eller stresser veldig mye med vekta, hadde jeg anbefalt å be noen om å legge den vekk hvor du ikke kan finne den. Jeg sier ikke at du ikke skal veie deg før om et par måneder, men vent med det til du har fått litt ro i hverdagen. ;)
Om du derimot har et avslappet forhold til vekta er det bare å ignorere dette innlegget. :p
Ikke bli stresset av at du stopper opp i vektnedgangen i tillegg til det andre stresset du har. Kroppen tror nok den trenger å holde igjen siden du er stresset. Når stresset er over kan den sikkert kunne gi slipp på fett igjen. Husk å ta vare på deg selv.
Jeg tror jeg må være den personen som stresser med vilje....nesten da ;) for jeg må veie meg hver dag,og det er stressende å se vekta gå opp og ned hele tiden,har vurdert å gjemme hele vekta,men blir stressa av tanken også :rolleyes:
Har prøvd lenge å ta meg sammen,sier hardt til meg selv at jeg ikke skal tenke så mye på det,for jeg er jo i super form,men det er ikke lett...
Jeg stresser IKKE så mye 2 mnd på sommeren for der har jeg ikke vekt (og takk for det) og jeg holdt vekta hele sommeren,og la ikke på meg heller :D
Nei er enig med deg der, lett å si,men vanskelig å la være
Har pga stresset (tror jeg) vært himla hard i magan dens iste uka. Løsna i dag og nå er jeg heller motsatt.. Akk ja..
Ser jeg har mensenkviser all over også, selv om jeg ikke skal ha den enda. Jeg lurer på om systemet mitt er i opprør fordi jeg fikk for mye på en gang en periode nå.. Svake meg, men sånn er det jo bare. Sovet lenge i dag, og føler meg som et nytt menneske. mannen er på beina, minsten er feberfri, jeg skal ingenting ihelgen, jeg VET gubben igjen kan hjelpe meg om noe skulle skje og sola skinner jammen meg også..
Tror jeg har vært svært stressa ja..
Stress gjør fort at en står stille eller at man går litt opp, har merket det selv også.
Hvis du har lyst kan du jo i en periode - f.eks. 2-3 dager spise litt mer karbohydrater? Har hørt tilfeller hvor det har hjulpet. Skaldemann f.eks. skriver jo at han en gang i året spiser litt mer karbohydrater.
Når jeg nå skriver at du kan spise mer karbohydrater mener jeg ikke et høykarbokosthold, men at du kanskje øker til 50-60 karber om dagen?
Høres ut som om du har hatt i overkant mye stress, ja! Og så har du jo allerede gått ned masse! Den ene dagen du veier deg behøver heller ikke å være helt representativ... (sier hun som veier seg nesten hver dag og helst bare registrerer laveste tall ;) )
Håper livet roer seg litt, så går det sikkert nedover etterhvert igjen!
Husk mye vann og kanskje mer fett, som andre også skriver.
Det vet jeg ikke - har ikke lest noe nøyaktig tall, men så har jeg bare lest GI-null boka hans, da.
Det jeg ihvertfall tenker er at når man først skal spise litt mer karber, er det jo greit å fortsatt holde seg til lavkarbo - dvs. under 150 KH. For min del vet jeg iallefall at hvis jeg gikk tilbake, selv for en kort periode, til mitt tidligere høykarbokosthold, så er det altfor lett å ikke klare å ta seg inn igjen...
Jeg skal definitivt ikke tilbake til et liv med masse karbohydrater :)
Snakker om stress, jeg blir stresset av å ikke stresse:D:p
Men jeg merker at vekten står stille om jeg ikke får nok fett i meg.Får du nok fett i deg heaven?
Ellers håper jeg det løsner snart ,forstår det er frustrende :suss:
Ser at du har trent mye i januar - på toppen av alt du hadde hjemme. Kan være at alt til sammen ble for mye?
Det kan vel også være et slags platå ? Du har jo gått ned kjempemye :D (grattis!!) Du må i alle fall ikke begynne å bekymre deg for vektoppgang. Tror det må hære til unntak av unntak.. har aldri før følt meg så trygg på at det går rett vei med meg, etter at jeg fant denne flotte livsstilen.
Hold ut og lykke til Heaven!
Jeg har det veldig likt som deg, har gått ned 15 kg på omtrent samme tid. Jeg ønsker å gå ned 5-7 kg til. Har gått en del opp og ned egentlig de siste månedene (er snakk om noen hundre gram eller opp til ett kilo i forskjell) Heldigvis går vekten totaltsett fremdeles nedover, om enn sakte. Veeeldig sakte... :confused: Kan være at jeg også spiser for lite fett. Skal ikke være lett dette her :)
Jeg vet ikke helt hva som gjør at man har disse vektsvingningene. Hadde vært greit å slippe :p
Takk for trøst og motivasjon og fine ord ALLE sammen!!! Setter enormt pris på det :)
Håper på roligere tider, har vært ekstremt hektisk fra forrige torsdag til i går. Men merker nå at roen siger innover
Jeg har ikke spist noe jeg ikke skal for å trøste meg, så det er jeg stolt av. Står an av, men er litt frustrert og faktisk ikke veldig gira på å gå på vekta... hehe
Etter å ha vore vekke ei veke, var eg kjempespent då eg skulle gå på vekta, og kva har skjedd? OPP! Ikkje mykje, men nok til at eg uroar meg, tok ein kjapp måling rundt livet, og nada har skjedd...muligens litt meir enn sist. Eg blir nesten litt skremt! Tenk om eg legg på meg? Eg har ikkje klart å lese meg til at nokon har gjort det, nokon erfaringar?
I dag har eg ete:
Frokost: to egg og bacon, stekt i smør
Middag: chicken nuggets med litt salat og to dippsausar, ein av rømme og ein av tomatpurè.
Kvelds/snacks: Gräddost med smør og litt spekepølse i.
Drukke ein god del med vatn (2liter?). Drikk og et omtrent like masse kvar dag. Hadde meg litt nøtter i går, kan dette ha vore utslagsgivande? Cashewnøtter. Samt 4-5 blåbær, kanskje ikkje så lurt? Uff, eg merker at eg er skikkelig stressa nå.. HJELP:)
Mithila. Jeg tror ikke du går opp i fettvekt, kanskje litt vann pga saltholdig mat som spekepølse. Jeg merker det om jeg har spist røkelaks f.eks. Det jevner seg ut snart. Du kan ikke legge på deg av dette kostholdet om du ikke er undervektig. Du kan sikkert drikke mer vann fordi det trengs mye særlig i førsten. Vann trengs for å skylle ut for mye salt også. I en omstillingsprosess til dette kostholdet er ikke alt som det "skal". Ha tålmodighet. Og spis friske grønnsaker og beveg deg.
Okei! Lurt litt på om eg skal teste Skaldeman sin fakirdiett, men trur eg ser ting an litt til. Ja, eg et ein del grønnsaker, men Skaldeman seier jo at ein ikkje kan ete store mengder grønsaker dersom ein skal mykje ned i vekt... Eller slik har i alle fall eg forstått det. Takk for svar! :)
Det er i såfall bedre å kutte ut andre kilder til karbohydrater som nøtter og kremfløte, enn å kutte ut grønnsaker.Veldig mange skriver her inne at de stopper opp i vektnedgangen ved å slutte helt med grønnsaker.
For noen er nøtter partystopper. Vil anbefale deg å kutte det før du slutter å spise grønnsaker. Dessuten er du relativt ny på dette; kanskje kroppen din trenger litt tid til å venne seg til lavkarbo? Hvis det er tilfellet vil vel ikke fakirmetoden være til hjelp, bare masse selvpining uten resultater= realt demotiverende? (det er IKKE alle som raser ned i vekt med en gang, selv om det kan framkomme slik på endel av trådene). Fatt mot, hold ut!
Takk for motivasjon! Eg har kun ete nøtter ein gong sidan eg starta på lavkarbo for 4 veker sidan, og har ikkje tenkt å gjere det til ein vane:) Trengte nokon trøstande ord! Til kvelds/middag blir det biff og sopp + salat for min del og gratinerte poteter til sambo. Akkurat det fristar ikkje ein gong!;)
Supert å få tilbakemeldingar, kommentarar, tips og hjelp!:)
Så deilig at det 'løsnet'! Det gjelder å ikke miste motet når det går litt opp, og det er lettere når man vet at man har sett et lavere tall, synes jeg - da VET man at det er mulig!
Sier hun som fremdeles ikke er nede der hun var rett før jul (og som var og er rekord)... ;)
Jeg er nå 100 g. under der jeg var før jul. :D Men har "mistet" 5 ukers vektnedgang pga. den "velsignede" høytiden. Syns synd på de som aldri greier å ta seg inn igjen etter en slik "opptur". Gik opp bare 4 kg jeg da, men det var jammen nok.....
Å justere seg tilbake til rett kosthold resulterte i ny omgang med diaréfaenskap, men hodepine, slapphet og annen dritt holdt seg borte, så jeg var nok ikke så ille ute på galeieien i jula likevel... Bare marsipan og sjokolade og en og annen potet......:p
Nå føler jeg meg bedre enn noensinne og stortrives med å trene på meg muskler i massevis og la vekten gå langsomt mot målet :D Til sommeren blir det bikini....juhu:cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.