1979 sa for siden:
Hei.
Er på min 4. dag på ketolyse. Er så ufattelig trøtt, sliten og veldig irritabel.:eek:
Kan det være en "bivirkning" av kuren?
Hører at andre får mye energi, hvorfor ikke jeg????
1979 sa for siden:
Hei.
Er på min 4. dag på ketolyse. Er så ufattelig trøtt, sliten og veldig irritabel.:eek:
Kan det være en "bivirkning" av kuren?
Hører at andre får mye energi, hvorfor ikke jeg????
Gerd sa for siden:
Helt normalt.
Det står også om div. "bivirkninger" i boka.
Energien kommer som regel etter hvert som kroppen venner seg til fettforbrenningen (ketosen)
:)
Hva spiser du og drikker i løpet av en dag.
Tar du vitaminer.
Lissi80 sa for siden:
Nå har ikke jeg vært her inne veeeldig lenge, men det jeg har fått med meg er at energien kommer etterhvert :) Det kan ta mellom 2 til 6 uker mener jeg før kroppen har vendt seg til det nye kostholdet. Jeg var veeldig irritabel de tre første dagene, men på den fjerde dagen var det noe som skjedde. Trøtt kan jeg enda være (etter to uker på lavkarbo), så vi får nok smøre oss med litt mer tålmodighet :)
nonta sa for siden:
Jeg var trøtt og slapp mange måneder inn i opplegget også jeg! Skaldeman skriver i kokeboka at inuittene kalte dette for "kaninsyke" (finner ikke sidetall for øyeblikket) Essensen var at når våren kom var magre kaniner (mager protein) lettere tilgjengelig kost enn fettrike kilder. Om de tydde til denne enkle løsninga og kuttet ned på fettet fikk de denne "sykdommen"at de ble trøtte og slappe, uopplagte. Jeg var kaninsyk leenge...:eek:
Men det er helt vanlig i overgangen ja! Husk å drikke nok...
Anitra sa for siden:
Jeg har hatt det slikt sist uke, begynner på uke 3 nå. Merker allerede idag at formen er stigende ;) Husk å få i deg alle vitaminer og mineraler som du skal ha ;)
1979 sa for siden:
Ok, det var godt å høre at det er vanlig.
Maten min består som regel av :
Frokost: 1-2 nøtte rundstykker med rekesalat, skinke og ost
Lunch: 1 nøtterundstykke med masse smør, ost og en haug med paprika
Middag: rent kjøtt eller kjøttdeig stekt i masse meierismør, grønnsaker/ salat med pesto/rømmedressing, ost og mye godt. Føler den er som regel ganske godt sammensatt
Kveldsmat: som oftest skiver med ost som er grillet litt i ovnen
Høres greit ut?
Gerd sa for siden:
De nøtterundstykkene , hvor mye karber i de?
Hvor mye grønnsaker?
Hvor mange karber ligger du på?
Du vet at mesteparten av karbeinntaket bør komme fra grønnsaker.
Kroppen trenger de næringstoffene grønnsaker gir for å fungere og forbrenne optimalt.
Vanninntak?
Tar du vitaminene?
:)
1979 sa for siden:
Jeg tror det var ca litt under 1 karb i hvert rundstykke.
Regner ikke så veldig nøye på anntall karber men har en formening av at det er ca. 15-17 (er i ketose)
Spiser ca. 1 neve med brokkoli, en av blomkål og ca. 2 never med en blanding av tomat, paprika, salat, agurk og avokado.
Har alltid vært en vanndrikker så det er det nok av, og vitaminene tar jeg.
Gerd sa for siden:
Jeg, personlig, ville kutta ut de erstatningsrundstykkene og heller brukt karbene på grønnsaker.
Husk at man kan være i ketose om man spiser opptil 50 karber dagen.
Og veier/teller du ikke, så vet du faktisk ikke hvor mange karber du får i deg.
(Jeg sjøl har opplevd å få meg en overraskelse både den ene og den andre veien da ved kontrollveiinger) :ja:
Og jeg anbefaler deg som er så ny at du bruker litt tid å telle nå i starten.
Bruk gjerne oppskriftene i boka, måltidsplanen der i starten for å få et visst innblikk.
Har du ikke boka, så kan den lånes på de fleste bibilotek :ja:
1979 sa for siden:
Tusen takk for gode råd
Setter igang i morgen med tellinga
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.