Er det vanlig å føle seg litt uvel begynnelsen av et lavkarbokosthold? Jeg har ikke spist brød, pasta, ris og poteter på 2 uker (spiste mye pasta og ris før).
Føler meg liksom ikke kvalm egentlig, men "mett/stinn" øverst i magen... Lurer på om det er flere som gjør/har gjort det? :confused:
Hei. Jeg blir også sånn...i perioder, men spesielt 8-12 dager etter ketose-start. F.eks hvis jeg har gått ut av ketose, og begynner på igjen, blir jeg sånn i noen dager. Har ikke lyst på mat, og litt uvel som du skriver.
Jeg går heldigvis ned mye disse dagene, hehe, for orker ikke så mye mat. Drikker te og spiser lavkarboknekkebrød med ost, og så går det over.
Har akkurat hatt 3 sånne dager, men nå er det over...
Godt å lese at det er flere som føler seg uvel. Har i noen dager nå, vært kvalm, hodepine og følt meg uvel. Det kommer vel av at kroppen er i en prosess og omstillingsperiode. Vet jeg bør bli flinkere til å drikke vann. Var flink den første tiden, men ikke nå lengre. Hodepinnen vil sikkert forsvinne bare jeg blir flinkere å drikke vann.
det går over:). hadde også det sånn den 1 uka. hadde helt noia,men når jeg leste om det her at det var vanlig så var det lettere og slappe av og la det gå seg til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.