< Tilbake til oversikten

Hvor mye vektnedgang?

lille74 sa for siden:

hei hei.:):):)
jeg lurer bare på en ting.dere som har gått på lindberg,hvor mye har dere gått ned?
jeg har gått på ketolyse før og gikk ned 24 kg på 9 mnd. hadde en pause på 9 mnder nå,og fått igjen 9 kg. prøvde og starte opp på ketolyse igjen,men fikk sånn magasjau :mad: at det ikke går. så jeg vurdere Lindberg eller generel lavkarbo.
så nå lurer jeg på hva andre har gått ned og andres erfaringer.....:)

Elanessë sa for siden:

For noen år siden spiste jeg etter Fedons filosofi, og da gikk jeg ned nøyaktig 10 kg på 3 måneder.

plast sa for siden:

Som min erfaring...

Var på ketolyse for noen år siden, og gikk ned nesten 30 kilo, men har siden gått opp 10 igjen, de fleste av dem i etterkant av kuren, samt en litt for stor hang til enkelte usunne matvarer (Maa'ru så maa'ru...). Forsøkte å starte opp på ketolyse igjen for to uker siden, men opplevde at jeg bare gikk rundt og var amper - og vekta ga heller ikke mer utslag på en uke enn én uke med 3-4 besøk på Sats gjør for meg. Og siden det er vår i lufta, nekter jeg å gå rundt og være amper - så får vi bare håpe Fedon hjelper både på humøret og på vekta... :-)

10 kilo på tre måneder høres da helt glimrende ut!!!

Nerthus sa for siden:

La på meg to kilo på 8 uker med fedon jeg... :)

mama67 sa for siden:

Jeg gikk fra ketolyse til Fedon på nyåret. Hadde gått ned ca 5-6 kilo på ketolyse, og har mistet 1-2 kilo til på Fedon. Men nå har vekta stått bom stille i flere uker, så jeg har bestilt boka "Best uten brød", og prøver meg med noen grep for å se om jeg får resultater av det.

Tiril77 sa for siden:

Jeg har kjørt en litt strengere variant av Lindberg jeg da.. Ingen brød, villris og fullkornpasta.. Bare litt ryvita og bittelitt frukt.. Trent mye i tilegg og har gått ned 18 kg på 4 mnd ;)

luxcat sa for siden:

7 kilo de første 14 dagene, men spiser ikke brød i det hele tatt, og mer frukt. Ligger på 35-55 g karbo per dag, og mellom 1100 og 1900 kcal. Nå har jeg aldri forsøkt verken det ene eller det andre tidligere, og nettopp begynt på dette, så vet jo ikke hvordan fortsettelsen blir :)

Dropset sa for siden:

Oj! Fantastiske resultater! :D

nellie sa for siden:

16 kilo på et år og tre måneder:p Men har hatt perioder med mye nedgang og perioder uten. Det er ikke Fedon sin skyld;)

Dropset sa for siden:

Det viktigste erat det går rett vei. :ja: Jeg skal prøve hardt å være tålmodig og fornuftig denne gangen. Fort ned og fort opp har liksom vært min greie, og det orker jeg ikke mer...

luxcat sa for siden:

Tror nok det er akkurat DET som skal til. Tålmodighet. Jeg er, eller var, omtrent 20 kilo overvektig, og de kom vikrleig ikke over natten! Tvert i mot, så tok det dem 15 år å snike seg på meg, ett kilo i slengen :( Da blir det lksom litt tullete og naivt å tenke at de skal vekk på 4 uker (satt på spissen). Nå få jeg vel igjen presisere at det ikke var for overvekten, jeg har i grunnen levd godt med kiloene mine, jeg begynte med Fedon, så kanskje er det for enkelt for meg å predike tålmodighet?
Forresten har jeg "bare" gått ned 1 kilo siste uken, så da er det 8 på 3 uker :)

nellie sa for siden:

Slanke meg kan jeg:)

Minni1 sa for siden:

Jeg gikk ned 7 kilo på 4 mnd. på Lindberg. Lå på ca 40 -60 karb og spiste litt mere fett enn det dietten sier en skal.
I løpet av de 4 mnd så var vi på 5 uker båtferie hvor jeg verken gikk opp eller ned.

Da jeg gikk på ketolyse så gikk jeg også ned 7 kilo på 4 mnd.

Så for meg så ble det igrunnen likt med tanke på vektnedgang.

Fideline sa for siden:

Hmm, her var det i grunnen et lignende spørsmål som jeg selv har. Min mann startet på salat og nutrilett 17 januar og gikk på det frem til midten av februar. Da fikk han nok og vi snudde på flisa og gikk over på en forsiktig Fedon. Dvs. vi spiser 2 skiver Fedon brød fra Rema100 i døgnet, 3 stk Wasa Fiber balance og 50 g basimatiris 1-2 ggr i uka. Ellers så har vi kuttet ut all frukt og erstattet den med bær og vi spiser masse grønnsaker. Små måltider ca hver 3 time ellers får gubben blodsukkerrush ( han blir gretten og ustabil :p) Han har gått ned 13.4 kg siden 17. januar, jeg står rolig :o
Han startet på 167 cm høy og 112.1 kg ( nå 98.7 kg)Jeg var på 152 cm høy og 62 kg( nå 60.4 kg)
Vi trener 30-45 min hos fysio 3 ggr i uka pluss gåturer.

Han går ned i vekt og jeg står nesten rolig. For meg er det egentlig mest viktig å ikke gå opp så tar jeg resten som bonus.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.