Jeg vet at det motiverer veldig å følge andre i samme situasjon som en selv, så hadde vært gøy å finne noen her som jeg kan følge i en dagbok e.l.
Må bare beklage at jeg starter tråd :o, men det er såå mange dagbøker og jeg har ikke kapasitet til å se igjennom alle aktive for å finne noen som "ligner meg selv". Så håper jeg blir tilgitt.
Jeg er 1 år for gammel...hehe.. Men skal ned ca 15 kilo.. Jeg har planer om å kjøre HARDT nå, de neste 2 mnd.. Og forhåpentligvis komme så nært målet som mulig.
Jeg er snart halvveis! Har gått ned nesten 6kg, mangler noen til :) Skal gifte meg i mai, og kjøpte brudekjolen litt for liten for å utfordre meg selv! Det har gått overraskende bra! Snart er den ferdig, da får jeg se hvor mye mer jeg må gå ned for å få "perfect fit" :D Lykke til!
Hei hei! Jeg er 25 år, og skal i ned 20-25 kg :-) Har så langt gått ned 6 kg (det var igår morges! I dag er jeg nede i 5,1 kg ;-)) Hadde en litt fuktig kveld igår, som endte i noen ikke så bra valg!
Men, uansett! Jeg gikk ned ca. 10 kg i fjor vinter, som kom på igjen i løpet av våren/sommeren/høsten... Klarte ikke helt å holde meg til riktig kosthold. Men er nå på rett vei, og håper å se de riktige tallene i løpet av 2011§
Hei! Jeg nærmer meg faretruende fort til halvveis 50. og har gått ned nesten 20 kg. Jeg ønsker å gå ned rundt 15-20 kg til, og håper jeg klarer det i løpet av 2011:)
Jeg er 27 år og skal ned 15 kg. Var 71 i forrige uke, men nå er jeg plutselig 72 uten å ha skeia ut. Vet ikke om det er på grunn av medsininene som jeg må ta for jeg har vært syk, men håper det løsner når jeg er ferdig med de ;)
Begynner med trening igjen i morgen. slik blir planen min:
Mandag: spinning
Tirsdag: zumba¨
Onsdag hviledag, evt en liten gåtur eller en halvtime med rockeringen min.
Torsdag: Step
Fredag/lørdag spinning.
Søndag hviledag. Evt tur på fjellet nå i vintermånedene..
Maten går vel egentlig av seg selv. Har blitt en vane å ikke spise karber. Men trenger å få i meg mer fett, så jobber med måter å få i meg cocosa på hver morgen. Blir nok kakao.. skal prøve ut litt i dag ;)
Jeg skal ned litt mer jeg da. 20-25 kg. Jeg får se hvordan kroppen ser ut etter 10-15 kg først ;-) Bestemme meg mer da! Er forøvrig 1,62 m høy (eller lav ;-))
Kan være greit å ta det litt etterhvert ja! :)
Har selv satt målet til 70 kg, men det er så langt frem at jeg ser det ann når den tid kommer. Kanskje er jeg fornøyd med 75, kanskje er jeg fornøyd med 65.. Tidlig å si enda :)
Er forresten 175 høy
Phuh.. der var dagens treningsøkt over.. 60 min spinning og 15 min med rockering, men siden det er en stund siden jeg har brukt den og jeg tok en time med den i går, så er jeg litt støl rundt midjen, så det fikk holde med 15 min i dag ;) Hehe..
Dagens mat var som følger:
Frokost: Omelett med ost, skinke og purreløk.
Lunsj: Hjemmelaget lavkarbopizza med kjøtt og fløtesaus(rest fra i går)
Mellom: En liten neve nøtter på vei hjem fra jobb. Var så akutt sulten.
Middag: Resten av pizzaen.(endelig ferdig med den).
Lurer på om jeg skal lage meg en proteinshake lavkarbostyle etter at jeg har dusja.. :D:D
Jeg er 28 år og skal ned 15 kg til sommeren...det er vel nærmere 20 kg til sammen, men kan ikke tenke 15 eller 20 kilo på en gang....må sette meg delmål og mestre alle "hindringer" på veien...Men nå skal det være strengt fremover!!! Mine vanligste utfordringer er å planlegge maten, noe som MÅ gjøres for å lykkes...
Hei hei jenter..
Henger dere med?? Jeg tenkte jeg skulle oppdatere om dagen i går og i dag ;)
Trente en time zumba + pausetrimmen på jobb i går
I dag blir det pausetrim og en halvtimes tid med rockeringen foran tv etterpå ;)
Spiser masse god mat når jeg er sulten, men sliter litt med å få frokosten til å "vare" fra kl 7 til 11 :P Hva spiser dere til frokost??
Skulle vi hatt en fast veie dag?? En gang i uken?? Mandag f.eks.. eller fredag ;)
Jeg begynte ordentlig i går :) Hvis du vil må du gjerne følge med i journalene... mange her som har det. Der skriver vi opp mat vi spiser, trening og vektresultat. Jeg har veiedag på mandag :)
Jeg spiser forresten frokostpannekaker. De holder meg mett helt fra frokost til lunch! Lite annet som gjør det.
Her går det så det suser. Vekta viste -0,9 kg siden søndag, så skal vel være meget fornøyd med det. Bare håper det holder seg slik resten av uka også! Men det kommer jo litt an på meg selv da!
Jeg er fryktelig dårlig til å trene. har jeg alltid vært, men går til og fra stasjonen da. Og det tar meg 45 minutter en vei.
Til frokost i dag spiste jeg Lena's grove tekaker med godt med smør og ost på. Så ble det pizza til lunsj, og ovnsstekte koteletter til middag. Og jaggu klarte jeg ikke å falle for fristelsen å trykke i meg en stratos i bilen fra butikken... Jau da! Spist er spist!
Uff.. jeg har prøvd meg på Lenas tekaker, egg og bacon, omelett, kokte egg, pålegg, proteinshake etc etc.. Men alltid sulten igjen kl 9 :( Hmm.. var da ikke det når jeg holdt på med dette før nyttår.. Men kanskje det er medisinene mine som gjør det.. bare en dag igjen, så er jeg friskmeldt. Så håper neste uke blir bedre ;)
Ja, hadde jeg bare likt kaffe.. Liker ikke te heller og sliter med å få i meg varm drikke.. Lurte litt på å prøve meg på kakao med cocosa i.. tror det var en oppskrift her en plass... Hmmm..
Har i hvertfall fått laga meg en journal og skal prøve å skrive hva jeg spiser der ;) Har holdt meg unna alle søtsaker i dag ;)
Jeg er 21 år, og skal gå ned tilsammen 22 kilo.
Nå har jeg ca 17 kg igjen :-)
Startvekten min 1.januar = 94,1
Vekt i dag 20.januar = 89,3
Mål = 72
Jeg er suuuperfornøyd med nedgangen sålangt. Har virkelig vært motivert, og fått dette til. Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger tidligere, men det har aldri vært med stor suksess.
Jeg har en familie som ikke "tror" på lavkarbo.. De mener at det er umulig og farlig å gå ned i vekt på denne måten. Men jeg skal bevise de at dette er fullt mulig! Heldigvis har jeg min forlovede som støtter meg, og følger samme diett som meg.
Vil også bare takke dere alle sammen inne på dette forumet! Jeg finner så mye inspirasjon og støtte her. Jeg har ikke skrevet så mye ennå, men jeg har lest veldig mye! Jeg finner nydelige oppskrifter, tips og rett og slett oppmuntring og tro!
Jeg har også prøvd mange forskjellige frokoster, og det som holder meg mett desidert lengst er kjøtt. Jeg har laget Skaldemans kjøttbrød/-pudding, skåret i skiver og hatt etpar kalde i bilen på vei til jobb. Da er jeg mett til langt utpå dagen. Har jeg hatt kjøttkaker/karbonade spiser jeg gjerne en slik til frokost. Jeg har til og med spist biff med kryddersmør til frokost - i bilen. Skåret biffen i tynne skiver og rullet sammen med kryddersmør .... kjempegodt og mettende :) Men nå skal det sies at det går mest i porsjonsquiche - veldig godt, men ikke så mettende, da må jeg ha lunsj tidligere.
lister meg ut igjen med mine 38 kloke år på slep ;)
Uff, nei, kjøtt til frokost klarer jeg ikke altså..
Jobba på ett hotell i høst og spiste da eggerøre og bacon(mye smør i eggerøren) Må si at det er det eneste som har holdt med mett, men nå i det siste fungerer ingenting :( Lurer på om det kanskje er midlertidig jeg.. Håper det hvertfall.. Har nettopp spist en stor omelett, men fremdeles føler jeg meg sulten :P hehe..
Hehe, nei, jeg trodde heller ikke jeg skulle greie å få ned kjøtt til frokost. Men det gikk fint for min del - det var vel mest følelsen av at "dette er ikke frokost" som jeg måtte jobbe litt for å komme over. Eggerøre med mye smør høres godt ut :)
Hiver meg på denne tråden! Jeg er i begynnelsen av 20-årene og vil ned 10-15 kg. Min startvekt er 67 kg. Jeg er 158 høy:) Målet er å gå ned en kilo hver uke.
Jeg teller kalorier, og prøver å ligge på mellom 1200-1400 per dag. Noen synspunkter ang dette? Noen med erfaring? :) kaloriene kommer av godt kosthold, mye proteiner, sundt fett og masse grønnsaker og frukt.
Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uka. Jeg varierer mellom spinning og styrke. Styrke tre ganger i uka, og noen ganger trener jeg spinning rett etterpå eller dagen etter:)
Jeg synes det er kjempebra at det finnes slike forum! Jeg tenker å ha en veiedag i uka, og legger inn vekta her etterhvert:)
Hei:) hva med og kutte kaloritelling for en periode, og kutte ut frukt? Det er verd et forsøk iallefall:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.