Tynne dessertpannekaker (under 7 karber i hele røra)
4 egg 1dl kremfløte 1dl cottage cheese 1dl vann 1-1,5 ss fiberhusk 1-2ss sukrin/sukrinmelis 1ts kanel 5-6 dråper vaniljeekstrakt.
Bland alt med stavmikser, la svelle 15-20 min.Den skal bli tykk! Røra legges i varm stekepanne med en ss(toppet) og skal flyte utover av seg selv. Stekes på svak/medium varme, i en teflonstekepanne.(de skal være tørre oppå før du snur de) OBS: Disse tar lang tid å steke, så beregn god tid :ja:
Dekkes med plast etter steking, for at de ikke skal bli tørre.
Vil bare takke deg - igjen - Gerd for alt arbeidet du har lagt ned i oppskrifter - bilder og ikke minst deling av disse så vi andre kan nyte godt av!! :) TAKK!
Pannekaker har jeg ikke spist på evigheter - så kanskje på tide nå i kveld? ;)
Ikke om du har skikkelig varm panne (ikke på maks) med smør når du har i røra og så skrur ned litt så det ikke svir seg. Ikke rør før du er sikker å at du har god stekeskorpe :)
Pleier å steke pannekaker på medium + varme til vanlig jeg. Nå må det sies at jeg ikke har prøvd disse enda - men det står på lista! :)
Fiberhusk får du på helsekost, men er noen som har funnet på Meny eller Obs har jeg lest.
Jeg har alle ingridienser i hus, så kanskje jeg skal lage i kveld :D
Nam nam. det der så ut som en fremtidig lørdags/fredags kveldskos :)
Kjenner at jeg får vann i munn av tanken :sikle: Kanskje man kan bruke samme type røre i vaffeljernet :confused:
Har alt i huset og skulle gjerne satt fram noe godt, som vi og kan spise siden pappa kommer på besøk i morgen :D
Tusen takk for tipset :) Skal prøve meg på dem i dag,tenker jeg:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.