< Tilbake til oversikten

Produktet "Frisk Munn"

Lissi80 sa for siden:

Sitter på jobben og har reist ifra IFA pastillene mine :( Og jeg MÅ ha noe pastiller og helst skulle jeg hatt det NÅ..

Vi selger et produkt på jobben som heter "Frisk munn" fra Mylife. Det inneholder: Isomalt, sorbitol, xylitol, aminochelert zink. Tabeletthjelpestoffer (magnesiumsalter av fettsyrer, trikalsiumfosfat), aroma, sucralose.

Hver tabelett inneholder 6 mg zink
Maximal døgndose er 4 tabeletter.

Kan jeg ta disse?? Eller skal jeg prøve å snakke minst mulig med folk idag istaden?? :confused: Akkurat DET blir vanskelig men...

Gracella sa for siden:

"
Isomalt er en sukkeralkohol og et disakkarid, og et naturlig sukkersubstitutt. Det har bare i liten grad innvirkning på blodsukkermålinger, og er ikke regnet for å være skadelig for tennene. Isomalt er ofte foretrukket for dets sukkerlignende egenskaper, og brukes blant annet til godterier, syltetøy og iskrem.
Isomalt er sammensatt av glukose og mannitol.
Isomalt har E-nummer 953, og er tillatt for bruk i Norge og EU."
Kilde: Wikipedia

Ellers er karbene i sorbitol noe du må regne med og for xylitol bør du regne halvparten av karbene.

En tablett eller to utgjør nok ingen krise ;)

Lissi80 sa for siden:

Takk.. Hmmm.. Har tre Lacryl pastiller i lomma oppdaget jeg (fra før jeg leste meg til at IFA var bedre), kan jeg evt ta disse bare idag isteden? Kjedelig å kjøpe en hel frisk munn eske (de koster litt) når IFA'n min venter på meg hjemme liksom :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.