:hungry: Denne "potet"salaten oppdaget jeg på nrk sine sider, kjempegodt til grillmat om sommeren og til spekemat. Vi går jo mot lysere tider, men passer til stekt kjøtt i alle fall. ;)
Ingredienser
1 pakke majones
søtningsmiddel etter smak tilsvarende (2 ss sukker)
2 ss eplecidereddik
1 blomkål
1/2 rødløk Slik gjør du
Smak til majonesen med (sukker) søtningsmiddel og eplesidereddik. Det at det står 2 ss av hver er bare veiledende. Bruk dine egne smakssanser. Skjær blomkålet i små buketter. Finsnitt rødløken.
Jeg synes den er best når den har stått en stund i kjøleskapet.
Jeg liker å koke små blomkålbuketter i et par minutter og så over i isvann for å stoppe kokingen (liker de ikke knaskeharde). Blander også majo og CF halvt om halvt, søter med natreen. Bruker persille, purre, gressløk som krydder :) Denne passer også godt til spekemat med eggerøre attåt.
En ting til som er godt til grillmat er grillet paprika. Grønn har minst karbo. Grill hel på grillen til kølsvart (ordentlig helt svart) på alle sider. Ta av det sortbrente skinnet og del opp i biter. Bland i fetaost i chiliolje (ferdig på glass i butikken) og du har DEN gode salaten til grillmat! :) Best lunken etter min mening.
Ååå....det hørtes også yummi ut, bare så synd at jeg ikke tåler paprika....sukk. Får holde meg til blomkålsalat tror jeg, tryggest valg, men lurt å koke littegrann, det har jeg ikke gjort før, men skal jammen gjøre det neste gang jeg lager den. Takker for tipset. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.