Hørt om alle disse "bivirkningene" av omlegging (detox), så du kan bare ha vært uheldig og fått mange av dem...
Men du kan selvsagt også være syk. Tør ikke svare sånn bastant enten eller ;)
Jeg fikk også reaksjoner når jeg gikk over på lavkarbo-/ketogen kost. Jeg ble kjempesvimmel, varm og kald om hverandre - det var skikkelig guffent! Jeg var uheldig og hadde det kjipt i over en uke - leser at andre blir kvitt plagene i løpet av etpar dager. Men dette er nok veldig individuelt - forbrenningen min har alltid vært litt langsom - brukt lang tid på å legge på meg og alltid lang tid på å ta vekt av igjen. Når det gjelder fordøyelse vet jeg at mange sliter med diaré til å begynne med, men at dette også stabiliserer seg etterhvert. Jeg slapp heldigvis den bivirkningen.
Og det er ingen behagelig tilstand for en høykarber!:eek:
Det gir seg snart, bare ikke gi etter og spise karber, for da må du bare gjennom alt på nytt!:(
Det kan hjelpe masse å drikke nok, gjerne farris for å få i seg noen salter, og muligens trappe bitte litt ned på fettet noen dager. Det er hard kost for fettdepriverte tarmer å brått få i bøtter og spann!
Lykke til videre! Jeg er sikker på at du fikser dette fint etter hvert!:heia:
Jeg har også hatt det sånn i dag. Eller jeg har hatt vondt i hodet, som om det er høytrykk der inne, og så har jeg vært veldig varm i hodet og litt frossen ellers. Jeg har lagt merke til at avføringen har blitt gul, men jeg har ikke hatt diaré denne gangen (hadde det sist gang, men hadde ikke vondt i hodet den gangen). Jeg har vært i ketose i en uke nå, så synes bivirkningene er litt sent ute om det er derfor :P Men jeg har lagt om kosten litt de siste 2-3 dagene, til noe jeg tror skal være riktigere. Spiste nok for "ukontrollert" i begynnelsen av uka.
takk for svar folkens :-)
det er for en nybegynner vanskelig å forstå alt dette som skal skje inni kroppen. Men godt å høre at jeg er på vei inn i ketose, for det er vel da vekten går ned :-) får bare håpe diareen gir seg, for det er sånn at jeg må løpe for å rekke do, hehe, og så blir jeg såååå sår av alle toalettbesøkene :eek:
Er nybegynner med lavkarbo selv og har fått alle de plagene du beskriver.
Så nå fikk jeg endelig svar på hvorfor jeg er slik ;)
Er slitsomt å bråvåkne midt på natten for å løpe på do:p så håper det går over FORT :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.