Har litt problemer med å få i meg alt fettet jeg bør ha i løpet av dagen ,laget meg en digg kveldssnack . La 4 baconosteskiver (runde fra kavli ) på et bakepapir og stekte dem på 225 grader i ca 10 min. De ble da ganske harde og kjeksaktige og perfekt til å ha pålegg på . Hadde på 2 skiver med birkebeinerskinke og en skje med rømme på toppen :). Dette ble skikkelig digg :)
Kommer helt an på hvilken ost du bruker, det da!
Jeg har bare Kavli med rosepepper i kjøleskapet nå og de inneholder 0.5 karber pr 100g og en skive ost veier ca 15g!
Du kan bruke nesten alle typer ost du kan skjære med høvel og mange er jo så og si uten karber!:D
Disse bruker jeg ofte som "knekkebrød" med masse pålegg på til frokost, eller som Kitt sier, som "chips" med rømmedip til :D Helt supre! Min nye favoritt er Kavli Pepperoni :sikle: Den er bare 0,1 karb per 100g!
Jeg har prøvd disse idag, og de var NYYYDELIGE!:D
1,5 minutt i mikro, på bakepapir. Full effekt. (750).
Hadde kavli ost med bacon (de runde ferdigskivede) og det ble knallgodt. Spiste dem med CC, kokt skinke og paprikastrimler.
Åh, dette skal prøves på jobb i morgen :D Lettvin lunsj :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.