< Tilbake til oversikten

Bivirkninger?

Husmusa sa for siden:

hvordan er det med * bivirkninger her * jeg har en vanvittig hodepine og jeg er på 3 dag på lavkarbomat, jeg spiser som menyen på siden min viser uten noen form for brød, ris pasta eller poteter..... i kveld har jeg en håreisende hodepine, :eek: er det tilfeldig ? eller .........Kjenner dere til noe av dette ?

jezza sa for siden:

Har hørt om flere som nevner hodepine... men det er vel pga "avrusningen" fra sukker og karbohydrater.

Selv har jeg sluppet unna hodepinen, og er heller ikke dårlig på noen måte, men er ganske så dårlig i magen... hvor vanlig er det? (altså ikke oppstoppet, men heller det motsatte...) er det pga mer fett i dietten?
Jeg er på dag 8 med kun lavkarbomat...

Charlott sa for siden:

Både en heidundrende hodepine og magetrøbbel er ganske vanlig i omleggingsfasen. Blir en form for abstinenes den hodepinen. Kan hjelpe å drikke farris, få i deg mer salter :)

Diareèn vil gi seg etterhvert den også, synes du det blir for plagsomt kan du forsøke å kutte ned litt på fettet for så å øke mer gradvis :)

God bedring til begge to!

Deanna sa for siden:

Sleit veldig med hodepine jeg også, men det gikk over. Og så kom og gikk den noen dager, og etter det har jeg ikke kjent den. Sitter bare igjen med jobb-pine og "herregud, jeg har mange barn"-pine. Hverdag, altså.

jezza sa for siden:

Charlott - takk for tips :) føler ikke jeg spiser såå masse fett, for sliter litt med å innse at det ikke er "farlig" lenger, men blir j selvsagt en større del av dietten enn det har vært før, naturlig nok.

Timiane sa for siden:

Hadde vondt i både hoden og resten av kroppen i nesten 2 uker. Så ble det helt borte.
Dette er nok helt normalt.
Husk godt med drikke, kan få hodepine av for lite væske og.
Lykke til videre.

Mithila sa for siden:

Eg hadde også ein ubeskriveleg hovudverk dei første dagane, men nå etter snart to veker på lavkarbo, har den gitt seg. Det som bekymrar meg no, er at då eg i går tok ein tur på vekta, hadde denne gått opp:eek::eek: Det er jo ikkje ønska utfall! Kva kan dette skuldast? Eg et minimalt med karbohydrat, og et kjøt, litt grønnsaker som salat, agurk og paprika, samt smør og olje. Einaste er at eg veit eg drakk litt lite vatn tirsdag og onsdag. Kan det vere ein grunn? Forslag til å få få fart på forbrenninga?

Koreis er det forresten med tyggis, er det noko ein bør unngå eller går det greit i små doser?

karolinekaroline sa for siden:

Samme greia skjedde her! Vaert paa kuren i to uker naa foerste uka 3 kilo ned andre uka en halv kilo opp. meeeen naar man ikke faar i seg karber slipper kroppen ut mye vann(sisen karber binder vann) sa det var de tre foerste kiloene og deretter tar det tid foer kroppen venner seg til aa gaa paa fett i stede for karber, saa vi faar nok proeve ett par uker til.. ;)

Mithila sa for siden:

Litt beroligande at eg ikkje er bare meg! Då får me venta og sjå! Alltid godt med nokon som er i ein liknande situasjon!:)

reidun70 sa for siden:

Jeg er helt ny på lavkarbodiett og har mange spørsmål. Jeg drikker en del lettbrus virket det negativt inn på dietten?

Kitt sa for siden:

Noen kan drikke bøttevis og har ingen negativ effekt av det. Andre legger faktisk på seg om de drikker for mye lettbrus.

Dersom vekttapet stopper på et tidspunkt og du ikke helt skjønner hvorfor, begynn med å kutte ut/ned på brusen!:)

Mithila sa for siden:

kva med tyggis? går dette i små mengder?

Kitt sa for siden:

Det aller meste av tyggis inneholder sorbitol og xylitol som omdannes til glukose i kroppen (evnt oppfattes som glukose?) og er best å holde seg unna!

Furine sa for siden:

Viktig å få i seg nok vatn. Får eg ikkje i meg nok vatn så kjenner eg ganske fort på skallebanken.

Kanutten sa for siden:

Her er en bivirkning av trening!!
Den er blå og vond! :lol:
Enda mer blå under!!!

alexsandra sa for siden:

oi da. ble litt nysjerrig på hva du har trent siden tottisene er blå;)

Kanutten sa for siden:

Jeg skvatt ut av en Ab circle PRO. Nytt forsøk i morgen.... :D

alexsandra sa for siden:

jeg kjenner veeeldig godt til hodepine. hadde konstant hodepine 4 første dagene. trodde jeg skulle bli helt små rar:D og løp på do og 0 energi.

alexsandra sa for siden:

lykke til;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.