< Tilbake til oversikten

Karri Kylling

Nille sa for siden:

4 personer1/2 kg kyllingbryst eller lårstrykker (jeg har brukt 1 pakke 750 gr kyllingbryst)

KARRISAUS:

4 ss karripasta eller karrikrydder (det blir best med karripasta/currypaste)
2 ss Soya saus
2 ss finhakket hvitløk
2 ss finhakket ingefær
2 ss tørr cherry eller risvin/sake
4 ts søtstoff (pulver)
1 ts salt
2 ts sesamolje Forvarm ovn til 250 C. Legg kyllingstykker i ildfast form.Bland alle ingredienser til sausen og bland godt med kyllingstykkene. Se etter at kyllingstykkene er godt dekket.Stek i ovenen 15 min. ta ut, snu stykkene og stek i 15 min. til.

Kyllingen kan serveres som den er, med salat, blomkålstappe (Også god kald oppkåret i biter i salater, tynnskåret i wraps/sandwich etc)

Hvis man ønsker saus tar man ut kyllingstykkene, skraper av sausen og freser den opp i formen sammen med litt kremfløte !! NAM-NAM

uhan sa for siden:

Å nam nam ... Nille
Dette så godt ut.. Har du noen formening om hvor mange karber. den inneholder? Jeg er helt på jordet når det gjelder å regne ut sånt. :)

Nille sa for siden:

Denne her er gørrsterk, så jeg spiser ikke så mye av marinaden. Skraper av så mye som mulig :o og har bare en spiseskje ca. i litt fløte som saus. Derfor har jeg ikke regnet ut karbene.

Skal regne på det når jeg kommer hjem i dag ! :D

uhan sa for siden:

Hei Nille.... Jeppp det var det jeg så :) Har savnet noe skikkelig sterkt ganske lenge nå

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.