< Tilbake til oversikten

Trenger hjelp med menyen min!

Alejandro sa for siden:

Hei.

Har gått på Atkinsdietten i en uke nå. Det eg trenger hjelp til er menyen min. En vanlig dagsmeny hos meg består av :
Frokost : 2 Egg og 3 skiver bacon
Lunsj : omelett med 2 egg, graddost og skinke (vanlig påleggsskinke)
Middag: Kyllingfilet,nakkekoteletter eller biff med brokkoli og blomkål grateng (bruker ca 1/4 av posen pr dag.
Kveldsmat: Kyllingsalat bestående av kinakål, litt paprika og løk, ost, og ein dæsj med rømmedressing (3 gr karb pr 100 gr).

Kveldsmat kan variere, avogtil blir det rester etter middag.
Drikker og 2-3 kopper kaffi hver dag og masse vann.

Etter å ha målt med ketostix viser den såvidt et lite utslag, ene dagen var den litt mørkere enn vanlig men gikk over til lite utslag etter en dag.
Gjør eg det på rett måte for å følge induksjon og for å komme i ketose?

kennygirl sa for siden:

På Atkins induksjon skal man spise 75-100 gram ost pr dag - det ser ut som du spiser endel ost...
Fløte eller rømme skal begrenses til 2-3 ss pr dag
Og kaffen skal være koffeinfri!
Ellers ser det veldig bra ut :)

Anbefaler å lese disse:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

LYKKE TIL :)

Alejandro sa for siden:

Takker for svar!
Drikker vanlig kaffi for tiden, men får vel gå til innkjøp av koffein fri kaffi.
Kan vanlig kaffi ha my å si for induksjon og ketose?

kennygirl sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270: 10. Unngå kaffe, te eller brus som inneholder koffein. Høyt koffeininntak har vist seg å kunne gi lavt blodsukker, som kan gi deg søthunger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.