< Tilbake til oversikten

Hvor skadelig er en utskeielse?

cathrin09 sa for siden:

Om man er flink på Ketolyse/lavkarbo hver dag, er det da ok å ha en kosedag hvor man spiser det man måtte ønske og så hive seg på lavkarbo dagen etterpå igjen?
La oss si 1-2 ganger per mnd.

Noen med erfaringer her?

Jeg er så og si i mål nå og vil bare ha en dag hvor jeg koser meg med hjemmebakst og litt snop ;)

Gerd sa for siden:

Det kommer an på hva, hvor mye og over hvor lang tid :ja: Helt umulig å si.

Noen har bare små utskeielser og går gjerne opp 2-3 kilo. Som igjen tar gjerne 1-2 uker å bli kvitt .
Noen går fremdeles ned etter en liten utskeielse.

oppavsofaen sa for siden:

Jeg leste et sted her på forumet at lavkarbo var den beste dietten å skeie ut på fordi det tar 2-3 dager før fettforbrenningen avtar. Hvordan det er med ketolyse er jeg egentlig mer usikker på, men jeg fikk beskjed i en annen tråd at det verste med å gå inn og ut av ketose var at man gjerne følte seg dårlig i overgangene.

Carisma sa for siden:

Hvis du er 100% sikker på at du ikke har problemer med insulinet, så er det ikke noe problem å skeie ut innimellom. Men de fleste overvektige har insulinforstyrrelser...

cathrin09 sa for siden:

Aldri vært overvektig, bare vært på 10 kg +/- ekstra .. Bare 3-4 kg til mål nå :)
Så har nok ikke insulinproblemer ...

jornit sa for siden:

Interessant spørsmål denne tråden tar opp.

Jeg er ihht stixen i ketose, og lurer på følgende: Om skaden først har skjedd, og man har proppet seg med karohydrater:

Hva er da den beste måten å ta seg inn igjen på?

Kan man f.eks å trene litt ekstra dagen derpå for å fortest mulig tømme "lageroppfyllet" av glukose slik at kroppen igjen ser vilt omkring seg etter fett å brenne opp?:confused:

:)

Marhus sa for siden:

Ja det lurer jeg på og? : o

Lumpe sa for siden:

Hadde ikke ville gjort dette 1-2 ganger i måneden jeg. Blir altfor slitsomt.

Det holder nok med 1 gang pr mnd. Er såklart opp til deg :)

TrillTrall sa for siden:

Vær forberedt på at det ikke smaker så godt som du tror det gjorde før - vanlig melkesjokolade f.eks. er så søtt at jeg var overbevist om at de måtte ha gjort noe med den! :lol: Brødbakst smaker veldig deigete også, selv de aller groveste brødene.

nellie sa for siden:

Yes. Det lureste da er å ta seg en skikkelig treningsøkt:)

Mellon sa for siden:

Er så lurt å minne seg selv på at ting ikke smake som før. Kjenner selv at jeg i dag vurderer å snike litt i snopet til ungene, men så vet jeg at det egentlig ikke smaker godt, og bare ender med ovespising, så da tror jeg heller jeg vemger noe lavkarbo i kveld altså. Kanskje skeie ut med gulerøtter og rømme :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.