< Tilbake til oversikten

Hvor mye sjokolade før jeg ødelegger for meg selv?

frk_johansen sa for siden:

Bare lurer på om noen vet om det er "skadelig" for meg som er på lavkarbo å spise noen sjokoladebiter om dagen? veldig glad i sjokolade, og prøver å holde meg, men ødelegger 2-3 biter hele opplegget? :)

Gerd sa for siden:

Spørs hva slags opplegg du mener?
Vektnedgang?
Eller endre vaner?

Fortsetter du å spise sjokolade så tilfører du jo kroppen søtt. Og da vil den ofte gjerne ha mer. Og da er jo man i samme sirkelen da :ja:

Dette gjelder jo både sjokolade med sukker og for mange trigger også kunstig søtstoff søtbehovet.
Og sukker skal man jo helst ikke ha når man spiser lavkarbo.

jeg skal gå ned i vekt ja, og fortsette på lavkarbo tror jeg.Kanskje ikke like strengt etterhvert men...så da skal jeg holde meg unna ALL sjokolade hele tiden da? :eek: hehe :)

Charlott sa for siden:

Er jo litt opp til deg selv dette ;)
Vil du ned i vekt eller vil du spise sjokolade, hva er viktigst? ;)

Er vel ikke helt på jordet å anta at sjokoladen har vært med å på å gi overvekt, kan jo være en gylden mulighet til å forandre litt på vanene og ikke minst det mentale?

Hvorfor ikke forsøke bær og krem når snopbehovet melder seg? Eller noen ekstra osteskiver? En kopp kaffe med cocosa? Masse vann?

Så sant, så sant :)
Det er jo en stor forandring som skal til, men sliter med fibromyalgi, og merker faktisk en forskjell :D Så jeg får nok bare bite tenna sammen når det er sjokolade i nærheten, og bytte det ut med no anna godt :) Takk for svar :D

Gerd sa for siden:

Neida ;) Men ikke hver dag.
Jeg tok meg gjerne en bit 70% sjokolade lørdagskvelder da jeg gikk ned i vekt. :)

Charlott sa for siden:

Vi heier på deg! :goodluck:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.