< Tilbake til oversikten

Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Buffy_Buffy sa for siden:

Hei,

Jeg har gått på ketolysekuren for en del år siden da jeg veide ca 14 for mye, gikk først ned 5 kilo på Fedon, men sto stille så begynte på ketolyse og gikk ned til en vekt som passer min kropp og høyde. Nå 5 år senere har jeg gått litt opp i vekt, men ikke så mye, jeg ligger på ca 5,5 kilo over det som passer, og 8 kilo mer enn det jeg gikk ned til da jeg sist gikk på ketose, har BMI på 25,9. Har spist lavkarbo hele tiden, men har de siste to årene vært litt for slapp med dietten.... Har en sykdom som gjøre det umulig for meg å trene for å forbrenne karbohydrater, så diett er den eneste måten jeg kan kontrolere vekten. Og jeg MÅ holde vekten på grunn av sykdommen, og er nå på grensen til det jeg kan tillate meg å veie. Jeg ør gå ned 5 kilo, kan ikke gå ned mer enn ni før det blir usunt.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om det ikke er bra å begynne igjen på ketolyse når jeg ikke er mer enn 10 kilo overvektig? (slik Torkil skriver i boken sin, jeg har heller ikke BMI over 30.) Eller har ikke det så mye å si?

På forhånd takk for svar! :)

Gracella sa for siden:

Du kan sikkert gå på ketolysekuren. Jeg hadde heller ikke mer enn en 10-13 kg jeg skulle ta av, og det fungerte bra.
Har vært i ketose i 2,5 år nå (med max et par uker avbrekk ifm med et par ferier) og holder vekta fint.

Edit: Presiserer at jeg spiser såpass at jeg er i ketose, kanskje en 50 g karber om dagen?? Jeg følger ikke KUREN.

Gerd sa for siden:

Ketolyse er jo basert på naturlig rein mat. Og det er ikke farlig for noen :)

Du vil nok ikke rase ned i vekt, tenker jeg. Ikke i forhold til de fleste med betydelig overvekt.

Men det å leve reint, er godt :D

Lykke til :heia:

Mamma90 sa for siden:

Det er jo opp til deg selv, men det anbefales ikke og gå kuren om du ikke skal ned mer en 10 kilo.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.