fia sa for siden:
Hvor lenge skal man gå på induksjonen? Er det to uker uansett, eller til man kommer i ketose? Ser at mange har gått mye lenger enn to uker.
Dersom man kommer i ketose etter 1 uke skal man likevel fortsette induksjonen??
fia sa for siden:
Hvor lenge skal man gå på induksjonen? Er det to uker uansett, eller til man kommer i ketose? Ser at mange har gått mye lenger enn to uker.
Dersom man kommer i ketose etter 1 uke skal man likevel fortsette induksjonen??
Nille sa for siden:
Du skal gå på induksjonen minimum 14 dager. I ketose kommer du normalt etter en 2-4 dager. Atkins anbefaler max 6 mnd. Du trenger de 14 dagene til å "rense" kroppen og for å stabilisere blodsukkeret ditt. Hvis du tar av og ikke kjeder deg med matvalget er det ikke noe i veien for å gå mye lenger altså !
Du har rett i at de fleste går mer enn 14 dager. Personlig gikk jeg nok godt over 6 mnd denne gangen. Det gjorde jeg fordi jeg har ekstrem metabolsk motstand. Har brukt nesten to år på å ta av i underkant av 14 kilo. Jeg har fulgt Atkins til punkt og prikke og har klatret på karbestigen på vedvarende en god stund nå. Jeg er vel teknisk sett over på vedlikehold nå..... og så har jeg lært meg at tålmodighet er en god egenskap :p
Kalorine sa for siden:
Hvor mange kg skal du ned, da? Det avhenger jo av det også. Hvis du ikke har en stor metabolsk motstand, og bare skal ned 10-15 kg, trenger du jo ikke gå så lenge på induksjon.
Jeg gikk for lenge på den første gang..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.