< Tilbake til oversikten

Kyllingfilet med nyyydelig tilbehør!

Jannik16 sa for siden:

[CENTER]KYLLINGFILET
Med bakte rotgrønnsaker & soppstuing!
[/CENTER]
[CENTER][/CENTER]
[CENTER]2 kyllingfiletar.
3 gulrøtter.
2 pastinakkar.
2 persillerøtter.
Smør.
Olivenolje.
Salt, pepar og grillkrydder.[/CENTER]
[CENTER]300 g champingjong.
1 pk fløyte.[/CENTER]
[CENTER] [/CENTER]

[CENTER]Skjer gulrot, persillerot og pastinakk i stavar og legg alt i ei ildfast form.
Ha olivenolje og salt og pepar over og bland godt.
Bak grønnsakene i ovnen på 180 grader (varmluft) i ca 20 min til dei er gylne og møre.[/CENTER]
[CENTER]Brun kyllingfiletane raskt i matolje på høg varme.
Krydre godt med grillkrydder.
Legg dei i smør i alminiumsfolie i ei ildfast form.
Bak dei i ca. 10 min på 180 grader (varmluft).[/CENTER]
[CENTER] [/CENTER]
[CENTER]Champingjongstuing:[/CENTER]
[CENTER]Skjer champingjong i skiver.
Steik i smør.
Krydre godt med grillkrydder.
Ha over fløyte og la det koke til det er ein tjukk stuing.

For fullt innlegg med bilde:
[/CENTER]
jannikej.blogg.no/?c=1294778794

Nannah sa for siden:

Høres nydelig ut, men jeg synes nesten det er helligbrøde å ødelegge den fine smaken med grillkrydder:eek:....men det er nå smak og behag...selv ville jeg valgt rosmarin og timian kansje...og et par hvitløksfedd:love:

Alm sa for siden:

Hei!

Et lite tips: Jeg pleier ikke ha salt i soppstuingen før rett før den serveres, for saltet gjør stuingen klissete og seig. Jeg bruker derfor kun pepper som krydder under kokingen, og tilsetter salt rett før servering. Grillkrydder inneholder en del salt, men det er ikke sikkert den gjør stuingen seig..

Jabba sa for siden:

Hvor lenge må soppstuingen koke før den er blitt tykk?
Synes aldri fløten blir tykk jeg - uansett hvoir lenge jeg lar den koke.....

Alm sa for siden:

Hva slags fløte bruker du?

Jeg har lagd soppstuing med følgende fløter - som alle tykner(jeg lar den koke i cirka en halvtime): kremfløte(funker best), Menkomel Whipping(denne bruker litt lengre tid) og matfløte(samme som kremfløte, men den blir ikke så kremete og fin i konsistensen).

Jabba sa for siden:

Jeg bruker kun kremfløte....men tror ikke jeg har latt den koke så lenge så d er nok der feilen ligger.....:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.