Titti sa for siden:
Hei. :)
Som nevnt i fellestråden tenkte jeg vi som vil kan føre opp dagens meny slik at vi har litt oversikt både for oss selv og andre. :heia:
Titti sa for siden:
Hei. :)
Som nevnt i fellestråden tenkte jeg vi som vil kan føre opp dagens meny slik at vi har litt oversikt både for oss selv og andre. :heia:
Titti sa for siden:
Mandag 10.januar:
Frokost: 1 sjokoladepudding laget som shake
Lunsj: ED-omelett med sopp, to skiver skinke, salat
Mellom: En halv sjokobar med vanilje
Middag: ED-pasta og blomkål/brokkoli.
Kvelds: En brownie
Mellom: En halv sjokobar med vanilje
Ellers: Ca ti pastiller (Lakerol). Et par kopper kaffe med sukett og en melkeskvett i.
To glass cola zero. Vann, husker ikke hvor mange glass, men for lite!
Trim: Ingen trim i dag - sykepleier...
Monica31 sa for siden:
Min mandag:
Frokost; Sjokolade-frokost blanding
Mellommåltid: Yoplait youghurt 0.1% 5 valnøtter, 3 bringebær kjeks
Lunsj; Salat med kylling og egg
Mellommåltid: Bar
Kvelds: 1 Yoplait youghurt 5 valnøtter 10 cashewnøtter
Har drukket mange kopper te, noen kopper kaffe og kanskje 1 liter vann.
Nå vimser jeg mellom alle fasene, litt etter dagsønsket og jeg kommer til å entre fase 3a for fullt snart. Da kommer jeg til å kutte ut produktene for å lære meg å klare å lage alt selv. Det er et prøveprosjekt. Jeg vet jeg reagerer bra med hensyn til vekt nedgang med bare lavkarbo mat. Blir spennende:D
Titti sa for siden:
Spennende, Monica. Menyen din i dag minner litt om fra den boka du snakket om.
Mangler bare noen glass vin. :)
Gleder meg til å følge deg. Legen min ønsker også at jeg skal gå over til lavkarbo fullt ut, men jeg er skeptisk da jeg ikke har gått ned noe særlig tidligere på slikt kosthold. Så foreløpig går det i ED her, men nå kommer hun (Sofie Hexenberg) ut med ny bok med oppskrifter og menyer, så da kan det være jeg prøver meg litt frem på den biten jeg også. :ja:
Titti sa for siden:
Her er min meny i dag, tirsdag 11/1:
Frokost: Vaniljeshake laget av vaniljepuddingen
Lunsj: ED-omelett med sopp og tre skiver krydderskinke, salat
Middag: Ed-pasta og salat
Mellom: Vaniljebar
Kvelds: Brownie
Ellers: 2 kopper kaffe med 2 suketter og melkeskvett. 2 glass cola zero og vann (for lite)
Trim: Ingen trening i dag heller. :syktbarn:
Titti sa for siden:
Da var vi snart ferdige med onsdagen og det går fortsatt greit i ED's ånd. :D
Frokost: Sjokoladepuddingen laget som shake
Mellom: 5 nøtter (mandel/paranøtt) + ca 10 lakerol
Lunsj: Ed-omelett med sopp, to skiver skinke, salat, tomat, agurk, paprika
Mellom: 1 Vaniljebar
Middag: Pasta med kokt brokkoli og blomkål, litt salat
Kvelds: Brownies
Ellers: To-tre kopper kaffe, ca to glass zero og litt vann, altfor lite som vanlig.
Ingen trim i dag heller gitt.
jezza sa for siden:
Ny her, men prøver meg på dette... Ny på lavkarbo også, forresten ;)
frokost: 1 skyr
lunsj: 2 egg, 2 skiver gulost, 3 skiver bacon, litt isbergsalat og ei ss rødløk
mellom: 1 atkinsbar (vet det kan være uheldig, men jeg må bare se an hvordan det funker å spise en i ny og ne, er så utrolig praktisk å ta med seg, og veldig mettende)
middag: ca 150 gr kyllingkjøttdeig med 50 gr gulost oves
Monica31 sa for siden:
Ja, går bra her også....
Frokost: 2 små lavk.knekkebrød med masse salat, ost, skinke og paprika, 1 yoplait
Lunsj: Bringebærkjeks
Mellom: Bar
Middag: Omelett med salat (mannen laget til meg og kom ned på jobben med det:love:)
Kvelds: Kylling, litt nøtter, pepsi max,
...tror det var det....
Titti sa for siden:
:heia:
Eucalyptus sa for siden:
Frokost: 1 hel brokkoli, 3 skiver spekeskinke og dressing( seterrømme, CF, majones og sitrondråper)
Lunch: 3 egg, 3 skiver spekeskinke, stangselleri, majones.
Mellommåltid: kaffe med masse fløte i.
Middag:Kjøtt og grønnsaker.
Kvelds: Usikker enda:)
Mett og god hele dagen og i godt humør:)
misslinda sa for siden:
Kan skrive i dag, selv om jeg begynte med havregrøt med cocosa i for å få magen i gang(og det hjalp). Ikke helt lavkarbo, men trengte det.
Frokost: Havregrøt med cocosa (spiser vanligvis skinke, ost og eggerull med majones ;)
Lunsj, omelett med bacon og fetaost og liten salat.
Middag: stooor salat og en hamburger(uten brød) Med hjemmelaga cocktail saus(majones med en liten klatt ketchup(bruker den sukkerfrie)
kvelds blir tekaker om en liten stund( står i ovnen)
Begynner dagen med tekaker i morra, med hjemmelaga rekesalat med masse egg.., så blir det omelett igjen til lunsj og kanskje en tekake.... ;)
jezza sa for siden:
frokost: 1 skyr
lunsj: 3 egg, 3 skiver bacin, 2 skiver gulost, litt (1dl) isberg, 1 ss rødløk
middag: litt isberg (1dl), 1 ss rødløk, 130gr marinert kyllingfilet, karbofri bearnaisesaus
kvelds: ca 100 gr svinekjøttdeig med 50 gr hvitost over
mye mat i dag, ser jeg, men karbomengden er ikke så verst.
Titti sa for siden:
Dagens, torsdag 13/1:
Frokost: 2 bløtekokte egg, en t.skje meierismør, salt
Mellom: En halv sjokobar - vanilje
Lunsj/Middag: 1 ED-paste, brokkoli/blomkål, 1 egg
Mellom: En halv bar
Kvelds: 1 kalkunpølse + brownien.
Drikke: Et par kopper kaffe, en kopp te, et par glass zero og vann.
Ellers: Ca ti lakerol, ingen trim i dag heller (husarbeid og ryddet ut julen. ;))
Monica31 sa for siden:
Ja, ja sein rapport fra meg her:
En lang dag....
Frokost; Lavkarbo knekkebrød med tzaziki og skinke
Lunsj: Lavkarboknekkebrød med salat, ost skinke og paperika (Så mer ut som en salathaug med litt ost og skinke på...he,he!)
1 Bar
Middag: Kjøttdeig stkt med bønner og litt tomatsaus, en dæsj rømme
Kvelds: Omelett og et mini lite knekkebrød med brie
1 Yoplait youghurt med 4 valnøtter
Eller lite vann idag, en kopp kaffe og 5 kopper te!
Ser det ble litt mye mat, men har vært en lang og hektisk dag, da blir jeg alltid litt ekstra sulten....
Monica31 sa for siden:
Rapport etter en travel fredag, mens vi ser nytt på nytt :D
Frokost: Frokost shake
Mellom: Bringebærkjeks og Yoplait youghurt og 12 mandler
Lunsj: Lavkarbo knekkebrød med div.pålegg
Middag: Reker, salat, rømme/hvitløk dressing og blomkål/sellerirot-mos
Glemte å si på onsdag at jeg trente :p og trente idag! Ellers en kopp kaffe, litt sukkerfri brus og vann, te!
Titti sa for siden:
Her er min fredag:
Frokost - allevo smoothie
lunsj - 1 Gilde karbonade, 1 hardkokt egg, 1 skive ost, salat, tomat, agurk
mellom: fem nøtter
mellom: 1 bar
middag: tacosalat med en skje rømme og litt ost
kveld: 1 brownies.
Ellers, kaffe, vann, zero, et glass rødt.
Cirkelines sa for siden:
Frokost: En 1/2 omelett med litt baconbiter i.
Lunsj: Salat
Middag: mmm :D. Egenkomponert kyllingrett med squash"pasta", kreert i dag, dokumentert på bloggen min i kveld med både oppskrift og fotos :)
Kvelds: snacks - tre (skåret med kniv, ikke høvel) skiver ost m/hamburgerygg.
jezza sa for siden:
frokost: 1 dobbel-0
lunsj: en halv kylling (greide bare halve, for var så tørr :p )
middag: ca 200 gr brokkoli-grateng
kvelds: 45 gr baconsvor og fp cola free
Titti sa for siden:
Lørdag 15.Jan:
frokost: eggerøre, to skiver skinke, 1 skive ost. Agurk, tomat, salat
lunsj: en bar
mellom: et kyllinglår
middag: grillet kylling og salat, en skje rømme
kveldskos: et glass vin, et glass Sukkerfri cider, et glass rosa sjampis og en neve usaltede nøtter.
Monica31 sa for siden:
.....husker ikke hele helgen,...starter på igjen imorgen! Ble litt tiramisu og kringle....ellers holdt til planen!!!!!
Titti sa for siden:
:sikle:kringle :sikle: Det er slike ting en innimellom savner på lavkarbokosthold...
Min søndag:
Frokost: 2 stekte speilegg, 2 baconbiter, pluss litt eggerøre, salat og tomat/parika/agurk.
Lunsj: ED-kjeks
Mellom: Bar, 1 mandarinbåt
Middag: Kyllingvinger, ca 6
Becky sa for siden:
Her er min dag 1 på fase 1:)
Litt dårlig start på dagen, ikke vært helt i form. Så derfor spiste jeg ikke noe før 12.30. Vet ikke om jeg kan kalle det frokost lenger da, men...:p
"Frokost": kakaodrikk og noen agurkbiter
Lunsj: Grønn paprika, løk, sopp og squash stekt i panna med en halv t-skje meierismør (leste at det vr lov...), helte over ost og gressløk-omeletten. (Ble ikke noe særlig, men klarte å få i meg det meste av den.)
"Middag": Praline bar - denne var helt ok:)
Kvelds: soyanøtter - NAM!:):) Disse tipper jeg det kommer til å gå en del av!
Har drukket en del vann, men nok for lite. Og en del pepsi max, men ikke før på kvelden. Har tenkt å prøve å ha lov til å drikke pepsi max, om jeg fortsatt går ned i vekt er det vel ok?
Titti sa for siden:
Bra start Eurojente. :heia:
Du kan fint drikke litt sukkerfri brus så lenge vekta går ned. Beste er jo selvfølgelig vann da, men det vi jo. ;)
Monica31 sa for siden:
...:ja:...kringle ja! Det er første gang jeg smaker gjærbakst siden jeg startet i september....men fysj så mye vonde luft smerter i magen...ikke verdt det :o
Idag:
Frokost: 1 lite knekkebrød med salat, ost og skinke, litt paperika, 1/2 youghurt
Lunsj: 2 knekkebrød med ost, salat,skinke og makrell i tomat, 1 1/2 youghurt 9 hassenøtter
Trente etter lunsj, ble 1 1/2 bar etter trening
Middag: Ørret stykke med brokkoli og hvitløks rømme.
Kvelds: Kjeks
Ellers masse vann, te og 1 kopp kaffe!
Titti sa for siden:
Er det lavkarbo-knekkebrødene, Monica?
Jeg vet det ikke er verdt det å spise gjærbakst, :dårligerfaring:, men gud så godt det smaker og lukter. :ja:
Her er min mandag:
Frokost: Frokostblanding (endelig fått hentet EDpakka mi)
Mellom: 2 bringebærkjeks
Lunsj: ED-omelett pluss litt skinke, en osteskive og salat
Middag: 2 små koteletter, salat
Kvelds: En halv kotelett.
Ser det ble litt mye småspising i dag.
Hadde plan om å drikke mye vann også, hmmm, ja ja, glemte visst det. Men i morgen. DA!
Har satt meg opp på Indoor Walking i morgen kl 0900! :heia:Så da blir det endelig trening.
Frokost:
Monica31 sa for siden:
Ja, det er lav-karbo.knekkebrød. Det er frø, vann og fiberhusk og litt kruskakli. Kjempe gode og metter utrolig lenge.
Når jeg skriver youghurt er det yoplait sin 0%...ingen sukker!
God trening.....sitter med frokosten jeg nå, litt tidlig å rappotere ennå;) Dagen din igår så jo kjempe bra ut. Godt for forbrenningen med ofte og små måltider! Tror du skal bare være fornøyd med det!
Ha en strålende dag Titti!!!!!
Titti sa for siden:
Ja, sant det, Monica. Jeg har alltid sånn angst for å spise for mye, men vet jo at man skal spise lite og ofte, så lenge det er lavkarbo/Ed.
Gleder meg til å lage de knekkebrødene igjen, søsteren min bakte de i sommer, men da fikk jeg sånn mageknip, mulig det var noen nøtter jeg ikke tålte....
En strålende dag til deg også, Moncia. Du er kjempeflink. :heia:
Monica31 sa for siden:
Tusen takk Titti! Du er skikkelig oppmuntrende. Føles som støtte fra en god venninne!
Sitter å koser meg med digg salat til lunsj: salat, grillet kylling i biter, kvart avocado, mosarella biter rørt i et teskje pesto, litt paperika og litt'ebitt rømme m hvitløk på! Føler jeg er snill med kroppen. Du verden så god man føler seg når man spiser sunt!
Her er min oppskrift! Skriver den ned...for i min er det ingen nøtter nemlig. Kanskje din søster har en annen...
200gr solsikkekjerner
1dl linfrø
1dl sesamfrø
2,25 dl kruskakli
2ss fiberhusk
1 ts. salt
1/2 ts splenda (kan helt fin sløyfes, kjenner ikke store forskjellen jeg...)
5 dl vann
Smøres ut på 2 brett, etter den har stått noen min. for å svelle. Stekes på varmluft i 1 time og 10 minutter på 160 grader. Husk ta av bakepapir med en gang de kommer ut! Trenger ikke snu de eller bytte plass under stekingen. Veldig god smak på de.....
Leste på en tråd igår at en hadde gått ned fortere ved å innta mer fett og mat....hadde stått stille en stund og spist litt lite over tid....så det må nok nok mat til så kroppen ikke sulte holder på kiloene våre;)
Flinkis du også!
Titti sa for siden:
I like måte, Monica. :klem: Du er super!
Den salaten høres superdigg ut og så er det så deilig å slippe og føle seg overmett som før i gamle dager når man spiste rundstykke til salaten....:ja:
Tusen takk for oppskrift. Skal testes. :ja:
Går de greit og oppbevare over tid?
Titti sa for siden:
Min middag i dag! ED-pasta, gr.saksblanding (brokkoli,blomkål,gulrot),egg, salat,tomat,agurk,paprika.:)
Titti sa for siden:
Her er min tirsdag:
Frokost: Sjokofrokost
Mellom: 5 små kyllingvinger etter trening.
Lunsj: 2 bløtekokte egg
Mellom: ED-kjeks
Middag: ED-pasta med gr.saker og 1 egg, 5 små kyllingvinger(Gikk ut på dato. ;))
Kvelds: Skal kose meg med en brownies nå og et glass zero.
Trening: Indoor walking 45 min. :heia:
Becky sa for siden:
Glemte å skrive i går, og nå har jeg faktisk problemer med å huske hva jeg spiste...:o Men, det jeg gjorde som jeg ikke er helt fornøyd med meg selv for, er at jeg stekte to egg i stedet for å ta den grusomme omeletten. Får brekningsfornemmelser bare jeg tenker på den. Og så leste jeg her inne noen som skrev at en kunne spise to egg inntil tre ganger i uka.
Som sagt, ikke helt fornøyd med det, men klarte bare ikke la være...:o
Lagde kjempegod salat ved siden av, med isbergsalat, agurk og redikker, litt pastakrydder og noen få soyanøtter. Resten av nøttene ble kveldsmat med pepsi max til!:D
Jo, og så smakte jeg kyllingsuppa, og den var jo faktisk god!
I dag har jeg spist:
Frokost: Vanilje/karamell-bar (Travelt! Men: nydelig!:))
Lunsj: 4 sjokoladekjeks (igjen travelt, inntatt på bussen)
Middag: Lagde en saus av sjampinjong stekt i litt meierismør, løk, to skoldede tomater og masse krydder. Og så prøvde jeg meg på sånn squash tagliatelle. Ble brukbart, og fikk i meg litt grønt. Til dessert litt senere spiste jeg en pannekake med kanel og litt maldonsalt. Ganske godt.
Kvelds: En pose soyanøtter og pepsi max:p
Er så glad jeg har funnet noen produkter jeg synes er gode. Vet ikke om jeg tør smake på flere av omelett-typene. Ingen vits i å utsette seg for å bli kvalm vel?
Mille89 sa for siden:
frokost: sjokoladebar
lunch: kjeks
mellom: rester av pasta med tomatsaus (hjemmelaget)
Middag: tomatsuppe (av grønnsakssuppe og halv boks hermetisk tomat) m/ brownie til dessert
kvelds: 3 kjeks. salat av grønn paprika, soltørket tomat, syltagurk og 100gr fetaost.
ekstra: cola zero
masse vann. ti (?) doturer.
første dagen siden jeg begynte påan igjen at jeg har spist noe som ikke er "lov". syltagurk og ost. har vært så fysen og sulten i hele dag og følt at jeg har spist og spist. men tydligvis er det ikke så mye. og den derre osten gjorde at jeg ikke sprakk på noe værre.
eurojente: om du holder på å spy av tanken lar du heller være synes jeg. skal jo spise det her en stund. prøv å bland den med ett egg. du er flink! ikke la de eggene gi deg dårlig følelse:cool:
titti: hvordan lager du shake av puddingen?
Becky sa for siden:
Ja, det er det jeg tenker og... At det er bedre at jeg holder ut enn at jeg ikke orker mer fordi maten gjør meg kvalm. Men begynner å finne en del jeg liker nå!:heia:
Sikkert lurt som du gjorde, med litt ost og sylteagurk sånn at du ikke sprakk og spiste noe verre. Flink du er!:)
Titti sa for siden:
To egg er ikke det verste å sprekke på. ;) Synes du har en god start jeg, Eurojente. :heia:
Du kan jo f.eks ta halvparten av pulveret og blande ut med et egg og lage omelett av det i stedet. Kanskje konsistenten blir bedre da?
Personlig foretrekker jeg Skinke og soppomeletten, synes osteomeletten var kvalmende...
Mille, jeg tar samme mengde væske i som det står på pakningen, kanskje litt mer og så tar jeg det i en blender. ISkaldt vann og iskald melk og gjerne noen isbiter...Da blir det ganske lettdrikkelig og minner og sjokoladefrokostblandingen på smak....
Monica31 sa for siden:
[quote=Titti;1005173
Tusen takk for oppskrift. Skal testes. :ja:
Går de greit og oppbevare over tid?[/quote]
Ja jeg har de i kakeboks, har aldri hatt de lenger enn i en og en halv uke...da er de spist opp. Men de er like gode og sprø hele tiden....tror du kan ha de en stund altså.....
Titti sa for siden:
Så bra:)
Mille89 sa for siden:
frokost: sjokoladebar
lunch: kjeks + ca 10 mandler
middag: tomat og spinatsuppe med stekt aubergine i litt smør, NAM! spesielt den stekte auberginen. kjeks til dessert.
kvelds: blir sikkert brownie.
nå skal jeg på treff med noen fra formet her, spennende! da tar jeg meg nok et glass rødt:rolleyes:
merker jeg ikke klarer å være like streng uke to på fase en. men jeg setter skikelig pris på det lille ekstra jeg spiser, og alt er jo lavkarbo. (usikker på syltagurk da,,,)
Titti sa for siden:
Kos deg, Mille! :) Litt vanskeligere andre gang på fase 1 også merker jeg, lettere for å unne seg litt ekstra. Stek aubergine må jeg prøve!!
Her er min onsdag:
Frokost:Sjokofrokostblanding
Lunsj: ED-omlett, 2 skiver skinke, 1 skive ost, salat,tomat, agurk, paprika
Mellom: 3 ED-kjeks
Middag: 1,5 kyllingfilet og gr.saker stekt i ildfast form med litt ost over, salat ved siden av.
DesserT: 3 ED-kjeks
Kvelds: Blir Brownies eller en bar...
Titti sa for siden:
Min torsdag:
Frokost: Sjokofrokosten
Mellom etter trening: 2 skiver kalkunskinke, 4 kjeks
Lunsj: Salat med serranoskinke, brie og pinjekjerner. Tok en halv lavkarboskive ved siden av og en skje dressing
Kaffelatte med sukketter i til dessert.
Middag: Grillet kyling og salat, bittelitt karrisaus
Dessert: kaffe og to kjeks
Kvelds: 5 nøtter og en bar
:)
Thaleia sa for siden:
Torsdag, fase 1, dag 2
Frokost: ED pannekake, agurk, cherrytomater, reddik
Lunsj: ED kyllingsuppe
Middag: ED Sopprisotto, squash,paprika (litt rød/grønn),sopp, litt løk og salat. Oljedressing
Mellommåltid: ED Bringebærkjeks
Kvelds: ED Soyanøtter
Drikke: Masse vann + ca 5dl pepsi max
Mer sulten og fysen på ting i dag, men holdt meg til opplegget. Produktene jeg har prøvd i dag falt ikke like godt i smak som produktene i går. Kjeks og nøtter var ok, men resten var ikke så veldig godt.
Titti sa for siden:
:heia: ingen av oss som er så veldig fan av middagene her tror jeg. Det første en kutter ut er suppa;)
Becky sa for siden:
Min torsdag:
Frokost: brownies
Lunsj: kyllingsuppa og en pose sukkererter. Klarer ikke å få suppa bra, den blir uansett klumpete og heslig. Smaken er god, men jeg siler ut klumpene og da blir det så lite igjen av den. Har prøvd å blande ut i både kaldt og varmt vann... Tips noen?
Mellommåltid: karamellbar
Middag: kokt brokkoli og blomkål, fikk ikke i meg så mye. 1 kjeks.
Kvelds: soyanøtterog pepsi max.
Ikke helt i form, så har ikke fått i meg så mye som jeg burde, men ikke så verst.
Titti sa for siden:
Hei:)
Har du en stavmikser? Ha pulver og vann oppi en boller og bruk mikseren før du varmer opp. :ja:
Becky sa for siden:
Takk, det skal jeg prøve!:) Blande i alt vannet med en gang da, og varme på komfyren eller i micro? Kanskje det er håp for suppa likevel?
Titti sa for siden:
Nå kom jeg på hvordan jeg gjorde det, jeg varmet opp vann i vannkokeren og så brukte jeg stavmikser!
Lag den med litt mindre veske, da blir den litt fyldigere og kjappere å få i seg. :o
Thaleia sa for siden:
Jeg skal klare å få det i meg, er jo heldigvis ikke enorme porsjoner:).
Tror nok jeg kutter ut middagene med en gang jeg er ferdig med fase 1, selv om coscousen var grei på smak. Kyllingsuppen bli i allefall ikke kjøpt mer av.
Titti sa for siden:
He he, samme gjorde jeg. Tror de alltid har suppe på lager for å si det sånn;)
Mille89 sa for siden:
har en del supper liggende. jeg lager suppe på hvitløk, løk chilli, sopp, en boks tomat, frossen spinat. har funnet grønnsaksbuljong uten sukker, så da lar jeg meg lov til å bruke den! med en liter vann blir dette gjerne en to-tre porsjoner suppe. og med stekte tynne skiver aubergine namm. pleier å spise brownie eller noe til "dessert", men kanskje det funker å putte en pose suppe oppi her? da kan vel ikke den bismaken ødelegge så veldig vel.
idag: frokost: sjokoladebar (brukte to timer på denne, hodevondt og kvalme)
lunch: ed-kjeks
mellom: ed-kjeks
middag blir suppe med aubergine og noe til dessert.
idag var det skole og så rett på jobb. har slitt skikkelig med å få i meg mat idag. kjeks og bar liksom. erh,,,, nå blir det mellommåltidet (sitterb på jobb). tror jeg skal premiere meg selv med en cola zero om jeg får i meg alle:o
Titti sa for siden:
Fredagens:
Frokost: 1 Allevo shake
Lunsj: ED-omlett, 2 skiver skinke og 1 skive ost, grønn salat
Mellom: 3 ed-kjeks
Mellom: 3 skinkeskiver, 5-6 osteskiver, 5 mandel
Middag: Tacosalat, med litt ost og rømme
Kvelds: 1 vaniljebar
1 halvt glass rødt.
~Buble~ sa for siden:
Mmmm Titti, taco salat er knallgodt:p:p
Gleder meg til fase to....selvom det ser mer ut som jeg er der nå. Blir litt kjøtt innimellom. Er så sulten hele tiden - og fysen!
Så lenge jeg går ned, er det jo bra?
Jeg har spist:
Frokost: ED Omelett med et egg + litt ekstra skinke
Mellom: Vaniljebar
Lunch: Kjeks med sjokolade + salat med agurk, tomat, pittelitt bacon og kyllingkjøtt
Middag: Vaniljebar ooops + sprøstekt bacon (tørket av fettet) dobbelt ooooops:o:o
Kvelds: Sjokomuffins....
Hmmmmmmmmmmm, ser at jeg kanskje må være litt mer disiplinert:rolleyes:
Kvelds:
Titti sa for siden:
Så lenge du går ned er det ikke farlig å spise litt ekstra kjøtt, er jo bare protein:)
Her er min lørdag så langt.
Frokost: eggerøre og bacon, gr.saker
mellom: 3 kjeks
lunsj: eggerøre
mellom: halv bar
middag: kyllingwok og salat
dessert: litt jordbær og krem.
2 glass rødt
Becky sa for siden:
Her er min lørdag:
Frokost: Pannekaker med et ekstra egg i røra (godt tips!:)) ble tre pannekaker, jeg spiste to og så var jeg mett... hva har skjedd med magemål og metthetsfølelse tro?:p
Lunsj: Blomkålsuppe
Mellommåltid: 4 kjeks
Middag: Stekt blomkålris med hvitløk, diverse krydder, løk og et egg, en pose soyanøtter
Kveld: karamellbar, fun light saft-gele og pepsi max til lørdagskos:)
skalaren sa for siden:
Hei Eurojente
Jeg bruker å ha en fast regel angående sukkerfri brus. Føre og mellom hvert glas med sukkerfritt så må jeg drikke to glas vann. Det samme med kaffe. Dette gjør det også lettere å få i seg nok vann om dagen.
Lykke til videre.
Hilsen Skalaren
Thaleia sa for siden:
Lørdag dag 4 ,fase1:
Frokost: pannekake med 1 egg (syns ikke det gjorde pannekakene noe bedre på smak :-/) + agurk, paprika, tomat
Lunsj: 1 spinat, karse og brokkolisuppe
Middag: Først stekte grønnsaker (squash,paprika og sopp), så en brownie til "dessert" Skulle ha risotto til middag, men det fristet overhodet ikke, så ble brownie i stedet :).
Kvelds: Soyanøtter
Drikke ca 3l vann 6dl pepsi max
1 kopp koffeinfri te
Var seint i seng i går, og derfor seint oppe idag, ble med 4 måltider.
Titti sa for siden:
Har du forsøkt med kanel eller kardemomme i røra?:)
Titti sa for siden:
Søndagen min:
Frokost før dusj: 2 skiver skinke
Frokost etter dusj: Eggerøre, bacon, et par osteskiver, agurk, paprika.
Middag: Biffsnadder på gatekjøkken med salat, dressing og bernaise.
Mellom: En halv vaniljebar
Kvelds: 1 brownies, 1 halvt glass rødt.
Ble veldig sen frokost her i morges, så jeg måtte ha litt mat med en gang jeg sto opp.
Thaleia sa for siden:
Har forsøkt med kanel ja, men likevel så var det en bismak/ettersmak som ikke var helt god. Kardemomme er jeg ikke så glad i, men skader jo ikke å prøve :)
Kan jo hende at jeg rett og slett må venne meg til smaken, og at det går bedre etterhvert:)
Thaleia sa for siden:
Mat søndag, dag 5
Frokost: ost/gressløk omelett + agurk,paprika og tomat
Lunsj: Sjokoladebar + agurk,tomat og paprika
Middag: Coscous og stekte grønnsaker fra liste1
Drikke: Vann + pepsi max
Har ikke vært flink å drikke vann i dag, vært på biltur/sightseeing og da ble det lite drikke.
Becky sa for siden:
Sikkert kjempelur regel det ja!:) Jeg drikker masse vann, og drikker ikke lenger pepsi max på dagen, har ikke lyst på lenger. Før kunne jeg fint drikke fra morgen til kveld. Planen er å bare ha i helgene etter hvert.:)
Becky sa for siden:
Søndagen min:
Frokost: brownies (kanel i røra hjalp en del på disse og:))
Lunsj: Noen få gafler med stekt blomkålris med egg fra i går, har problemer med å få i meg grønnsaker, gjør meg kvalm. Jeg som vanligvis er så glad i grønnsaker!:(
Middag: Kokt brokkoli og en praline bar
Kvelds: soyanøtter
Titti sa for siden:
Min mandag:
Frokostblandingen
ED-omelett, to skiver skinke, en skive ost, grønt ved siden av
Mellom: 2 skiver skinke
Mellom: 3 ED kjeks, en halv bar
Middag: Grillet kylling, salat, 1 skje med kremost ved siden av.
Kvelds: 3 kjeks, en halv bar
Titti sa for siden:
Tirsdag:
Sjokofrokosten
Omelett med litt reker og salat
4 ED-kjeks
Lakseform
Til kvelds blir det litt nøtter og et halvt glass rødt til Greys tror jeg...
Trening: 20 minutos zumba express. :heia:
Monica31 sa for siden:
Tirsdag: (endelig igang igjen...tre dager føles så mye...)
Frokost: 1 lavkarboknekkebrød med ost og skinke, 1 youghurt med 25 nøtter
Mellom: 1 1/2 bar
Lunsj: 2 1/2 lavkarboknekkebrød med makrell i tomat
Middag: Kyllinggryte med brokkoli
Kvelds etter trening: 1/2 bar og litt omelett
Titti sa for siden:
:heia:
Mille89 sa for siden:
frokost: 1/2 bar
mellom: to osteskiver
lunch: kyllingsalat med sitron og olje-dressing
eh..middag? : tre kjeks
kvelds: to glass rødvin
ser jeg har spist aaaaalt for lite idag. men på varedager på jobb blir det lite tid til spising. og ost og salat holdt meg mett lenge og så glemte jeg det litt. ikke bra. ellers holdt meg til opplegget da (utenom osteskiver, men HALLO liksom)
imorgen er det ny dag og da skal jeg ha med god salat på skolen :cool: deilig å være på fase to skikkelig, og ikke bare fordi man ikke orker fase en lengre.
Monica31 sa for siden:
Onsdag:)
Lite lavk.knekkeb.m snøfrisk og paperika
Rugbrødskive med kyllingsalat og grønt (var på cafè, det var beste alt.)
Lite lavk.knekkeb. m ost/skinke. 1 yoplait youghurt 0,1%
Laks med brokkoli og sellerirot purè
1Bar, 12 nøtter, 1 youghurt 1 glass vin
Full rulle idag med byen, unger på besøk og jobb til 21:D
Titti sa for siden:
Mandag:
Sjokofrokost
2 Ed kjeks
Ed pannekake
2 Ed-kjeks
Lakseform
En halv bar
Ca 15 nøtter totalt i dag
Trening: zumba express 20 minutt :heia:
Titti sa for siden:
Torsdag:
Sjokofrokostblanding
En halv bar
En skinkepakke (100 g) og 2 kyllingvinger, 10 mandel
2 ED kjeks
2 små koteletter, brokkoli/blomkålgrateng
En halv bar
1 Brownie
Trening: Indoor walking :heia:
Monica31 sa for siden:
Torsdag:
1 youghurt med 3 ts.nøtter
1bar
2 knekkebrød med fiskekake, ost kaviar
Creme Brulee
Egenlaget chicken tikka masala med brokkoli
1 youghurt og 9 scampi 1 glass rødvin
Titti sa for siden:
Sjokofrokost
2 ed kjeks
1 karbonade,1 egg, to skiver ost, salat, tomat, agurk.
2 ed kjeks
2 kyllingvinger, 10 nøtter
kyllingkebabkjøtt og salat
ca 10 casewnøtter, 2 glass rødvin og to biter sukkerfri sjokolade.
Monica31 sa for siden:
Fredag:
Youghurt med litt hakkede nøtter
Knekkebrød m snøfrisk og paperika
Salat med 1/2 karbonade og et par skinkeskiver reker i majones og et egg
Cloetta 1/2 plate
En liten øse tikka masala, to knekkebrød me brie og muggost og litt paperika, 3 glass vin
Lørdag:
Stekt egg og kalkun pølser
Salat med kylling og mozarella 20 cashwnøtter
1 Bar
Til middag blir det noe hjemmelagde kjøtt boller og litt grønnsaker
...og 1/2 plate cloetta....
Monica31 sa for siden:
Søndag:
1 knekkebrød med tunfisk salat og noen paperika strimler
1 youghurt
1 Bar
1 knekkebrød med tunfisk salat/paperika
4 rader cloetta ( skal ikke spise på ukedagene, neste uke...mitt mål)
25 nøtter
1 youghurt
Titti sa for siden:
Skal vi se om jeg husker lørdagen:
Egg og bacon, salat
Lunsj ute: Cæsarsalat med bacon og kylling, vin
Litt peanøtter og vin på pub
Scampi til forrett, biff, salat,soppstuing, bernaisesaus.
(Smakte en skje av desserten til kjæresten.)
Bøttevis med rødvin. :lol:
Titti sa for siden:
Søndag:
Frokost/lunsj: Egg, bacon, laks,ost, salat
Middag: wok med strimlet svinekjøtt...
kvelds: ikke helt bestemt meg, ganske mett etter middag, litt sukkerfri sjokolade kanskje...
Monica31 sa for siden:
Mandag:
1 yoplait med 13 nøtter
2 knekkebrød 2 1/2 egg litt kaviar
1 Bar
3 små fiskekaker og 1 lite lavkarbo knekkebrød
1 yoplait
..ellers masse te i alle varianter!
Titti sa for siden:
Mandagens:
Sjokofrokostblanding
2 ed kjeks, fem nøtter
ED-omelett, to skiver skinke, en skive ost, agurk, tomat, salat
fem nøtter
To skiver laks og to skiver ost rullet inn i to salatblader.
Rester fra gårsdagens wok med salat
en halv bar
Trening: 20 min zumba express :heia:
kelly24 sa for siden:
Folkens jeg trenger litt hjelp her!! har gått på ketolysekur i en uke nå,, jeg ble så kvalm av egg etterhver at det medførte sprekk i helga.. dumt dumt.. men sånn er det. I dag kjøpte jeg atkins frokostblannding som kun har 6 karb per 100g som jeg eventuellt kan ha til frokost med naturell yoghurt. Har noen prøvd den før?? er den tillatt i ketolyse?? Har også prøvd den soya brød,,, men den smakte helt :eek:
Jeg sliter mest med frokost på denne kuren, da jeg ikke er glad i egg. noen tips hva jeg ellers kan spise til frokost??
fortvila nybegynner:confused:
Monica31 sa for siden:
Hei Kelly, nå er du inne på Eurodiett- kostholds filosofien. Her kan vi lite om Ketolyse kuren. Hva med å prøve forumet under KETOLYSE, der tror jeg mange kan hjelpe deg! For det trenger vi av og til;) Lykke til videre!
Titti sa for siden:
Tirsdag:
Ed-omelett
2 ED-kjeks
4 skiverskinke
2 ED-kjeks
En halv bar
Grillet kylling og salat, litt cashewnøtter
2 ed-kjeks og en halv bar
Trening: 45 min indoor walking :heia:
Monica31 sa for siden:
Tirsdag!
1/2 bar yoplait 10 nøtter
1/2 bar
3 egg, kaviar, 2 knekkebrød
ørret salat brokkoli og campignonsaus
2 glass champagne og to kopper kaffe med skjønne, blide og herlige GRO!...holdt på å si GROTINGELING da vi møttes:D
Titti sa for siden:
Onsdag:
1 allevoshake (er gått tom for min elskede sjokofrokostblanding. :()
2 Edkjeks, 5 nøtter
ED-omeletten, 2 skiver skinke, 1 skive ost, salat, tomat, agurk.
2 Edkjeks, 5 nøtter
En halv bar
Laks og brokkoli, to t-skje rømme
Til kveld er det et halvt glass rødt og en halv bar som står på menyen...
Trening: Zumba Express :heia:
Titti sa for siden:
Glemt å føre opp her siste dagen, men ingen store utskeielser hvertfall.
Lørdag:
Litt eggerøre, to skiver skinke, salat og agurk
2 ED -kjeks
To skiver skinke, en kalkunpølse
2 Ed-kjeks
Kylling tandoriform med salat
Et halvt glass rødt og snart en sjokoladebar til lørdagskos...
Monica31 sa for siden:
Idag, Mandag:
1 youghurt yoplait, 1o paranøtter, 1/2 bar
1Bar etter trening
2 kyllinglår, 1 youghurt y og 10 valnøtter
3 sunne pannekaker
4 biter sukkerfri sjokolade
ed pasta med laks i fløtesaus
Titti sa for siden:
Søndagen gikk bra, men for trøtt til å huske. ;)
Mandag:
Sjokofrokosten
2 edkjeks- 5 mandel
Eggerøre, to skiver skinke, en osteskive, grønt og tomat
2 edkjeks- 5 nøtter
En kotelett, salat, litt tandorisaus
En halv bar...
Monica31 sa for siden:
Tirsdag: ( rar og travel dag...mye haste spising)
Sjokolade frokost blanding
20 nøtter 1 youghurt
2 lavk.knekkebrød med skinke, ost, paperika
Mørk sjokolade 4 biter
1 Bar
3 fiskekaker og brokkoli
2 lavk.knekkebrød med tunfisksalat
Cirkelines sa for siden:
3 små skiver m deilig lavkarbo-brød (oppskrift, se min blogg) med smør, salatblad, 1 skive pimientoost og en skive hamburgerrygg på hver, og litt majones og agurkskive på toppen. Jeg drakk vann til.
Titti sa for siden:
Tirsdag:
Sjokofrokost
2 Edkjeks
Ed-omelett, to skiver skinke, salat
2 edkjeks - halv bar - 2 skiver skinke
Grillet kylling og salat med fetaost
Et glass rødt og fire biter sukkerfri sjokolade
Trening: Indoor walking. :heia:
Monica31 sa for siden:
Onsdag:
Sjoko-frokost blanding
Eggerøre, skinke, bacon, tomat, ruccola, 1/2 avocado, blåbær og 3 små biter honning melon (lav gi faktisk)
1Bar
1Sjokoladefrokostblanding
ED-pasta med kylling, tomat og pesto
Titti sa for siden:
Min onsdag:
Sjokofrokost
2 Ed-kjeks
Egg, skinke,ost, tomat, salat, agurk
En halv bar
ED-pasta med grønnsaker og litt fetaost
En halv bar
Titti sa for siden:
Frokost: SJokofrokosten
Mellom: 2 skiver skinke, 2 kjeks
Lunsj: 1 ED pannekake
Mellom: 2 kjeks
Middag: ED-pasta og brokkoli
Kvelds: 2 kjeks og et halvt glass rødt.
TRening: Zumba :heia:
Monica31 sa for siden:
Torsdag:
Frokost: Sjokofrokost-blanding
Mellom: 1 Bar
Lunsj: 2 Kliknekkebrød med tsaziki og spekeskinke 1 youghurt 0,0%
Mellom: Soyanøtter
Middag: Laks med brokkoli/sellerirot pure
Etter trening: Sjokofrokostblanding og 1/2 bar ( Pilates 55 min på stor ball....hardt...)
Titti sa for siden:
Hmm, ikke skrevet her på noen dager...
Har blitt litt ekstra kos i helgen, men alikevel under kontroll, så da er jeg fornøyd. :ja:
Mandagen hittil:
3 Kjeks
Ost, egg, skinke, salat
3 Kjeks
2 kalde kalkunpølser (så forkjølet og ikke matlyst, men måtte ha noe i magen).
1 bar...
Vi skal kose oss med litt kyllingvinger i kveld og jeg skal smake en bitteliten snik av Valentinskaka til kvelds. Fra i morgen er det full skjerping, men spørs om jeg kan trene da...
Catha72 sa for siden:
Hei!
Ser at vekten ikke går så fort ned som i fase 1 nei...:( Skyldes selvfølgelig at jeg utsatte all sosial morro til februar og nå renner det liksom inn med ting jeg bare MÅ delta på. Har vært flink med maten, nesten ingen tulling der...verre med vinsmakingen. ;) Men det jeg lurer på er om det er ok med melkeprodukter i fase 2 eller ikke. Legen sa ikke, men jeg ser at dere spiser yoghurt og ost??? Det hadde vært deilig..:)
Titti sa for siden:
Hei Catha, det har lett for å skli litt ut i fase 2, kjenner til den....når man får smak på mat og vin igjen så blir terskelen ofte litt lav for å smake på andre ting.
Ost og yoghurth hører til fase 3.....
Titti sa for siden:
Tirsdag:
Sjokofrokost
2ED-kjeks
Kyllingvinger, rømme
Kyllinglår, salat
1 bar
Titti sa for siden:
Onsdag:
Sjokofrokost
En pakke ED kjeks
Et kyllinglår, salat med litt fetaost
1 bar
En kaffe med litt bayles (syk = medisin. ;)).
Catha72 sa for siden:
Takk for svar. :) Hvor lenge gikk du på fase 2 da? Jeg tror meningen er 60 dager for meg. Jeg ser at det etter en helg med litt utskeielser kan være greit å hente seg inn igjen med noen dager i fase 1. Legen sa at det var helt ok å gjøre. :)
Titti sa for siden:
Nå må jeg tenke litt...tror jeg gikk 30 dager på fase 1 og ca 60 dager på fase 2, men innimellom kom det jo sosiale ting som gjorde at man var over i fase 3 og så tilbake til fase 1 og 2 igjen. Nå er jeg i en kombinert fase 2/3 alt etter som hvordan dagene mine er og hvor travelt jeg har det. Ser at jeg bruker ED mest til de kjappe måltidene som frokost, mellommåltid og kvelds. Og så spiser jeg vanlig mat til lunsj og middag, funker veldig greit.
Veldig lurt å ta en uke i fase 1 hvis ting har begynt å skli ut. Men husk å skille på hva du tenker på som er utskeielser...(eller planlagt kos som vi kaller det her inne. ;)), det å bytte ut et ED-måltid med f.eks proteiner og gr.saker er liksom ikke den store utskeielsen og påvirker ikke vektnedgangen noe særlig. Det som er "problemet" er at en får smaken på mat og så skal man bare smake litt på det og litt på det og så er man plutselig i fase 4. Men så lenge man klarer å hente seg inn igjen så har man kommet langt. :ja:
Lykke til. :heia:
Tittit sa for siden:
rester fra i går kveld.
kylling og coleslawe med kryddersmør.
men nå er det slutt på kylling,blir jo så fort sulten igjen.
måtte drikke 2 kopper med kaffe og fløte i natt da ungene ville opp kl halv tre.
hva gjør man ikke for å holde seg våken...gjesp, har vært oppe siden.
blir mange kaffekopper i dag kjenner jeg:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.