< Tilbake til oversikten

Vektklubben nett-intervju (igjen)

Biggie Small sa for siden:

tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2389

Jeg spurte noe slikt:

De siste 30+ år har kostholdsråd vært det samme dvs. tren mer, spis mindre og sunnere. Siden vi vet at dette har feilet monumentalt ifølge de siste overvektstall- og syklig fedme, gjør det dere bekymret?

Albert Einstein definerte sinnsykdom ca. sånn: "å stadig gjenta noe som ikke har virket og tro man vil få et annet resultat neste gang ved å gjøre akkurat det samme". Når tilogmed nord-trøndelag som fokusområde for fedme og syklig overvekt har feilet så spektakulært, burde dere ikke vurdere om det er påtide å prøve noe annet?

Jeg har mine tvil om at det kommer med i intervjuet...

Supera sa for siden:

Hehe, den hoppet hun glatt over. :geip:

Men så svarte hun på ett annet spørsmål at Vita hjertego' var ett godt alternativ på brødskiva, at soyaolje er bra og at man burde steke i margarin eller kaldpressede oljer fremfor smør. :rulleøyne Det viser jo hva hun kan... Kanskje også nevne at man ødelegger de kaldpressede oljene når man steker og at kroppen ikke ser forskjell på ødelagt fett og friskt fett og bruker de ødelagte fettsyrene til å lage celler av? Nei, det gjorde hun visst ikke.

Siden dette var myte/fakta-spørsmål så skulle gjerne sett hva hun hadde svart på noe slikt som dette:
Jeg spiser normalt kalorifattig, men en dag skeiet jeg ut med egg og bacon til frokost. 150g bacon og to egg. Ca 650 kalorier. Jeg pleier å være skrubbsulten rundt lunsjtider, men denne dagen holdt jeg meg mett til middag! Er det sant at til tross for at fett er næringstett, så metter det mye bedre enn samme kalorimengde av karbohydrater?

Biggie Small sa for siden:

VG er kun et skjelett av hva det var før. Nå er det kun en profittmaskin og kunne ikke bry seg mindre om folk går ned i vekt eller ikke.

Biggie

Nerthus sa for siden:

Jeg orker ikke lese de vektklubb-nettpratene lengre... blir bare lei meg på vegne av alle de som sliter med å sulte seg på lavfett-dietter og som ikke klarer holde seg unna feit og søt mat... og som får så helt feil råd om hva de skal gjøre.

Carisma sa for siden:

Før jul presterte deres såkalte "gourmetkokk" å si at vaniljeEKSTRAKT fås kjøpt på vanlige matbutikker, som regel under navnet vaniljeessens....

Jeg sendte tidenes hissigste innlegg som de selvfølgelig ikke svarte på, men jeg håper han hvertfall leste det!

Så for egen sanity's skyld holder jeg meg unna heretter :D

PrøveKanin sa for siden:

Bare de enkle spørsmålene ble besvart ja... som vanlig :)

Kanutten sa for siden:

:lol: Flott!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.