oppavsofaen sa for siden:
Nå har jeg egentlig aldri vært så glad i melk, og derfor har det stort sett gått i juice. Det er jo 11 karber pr dl juice (de fleste), så derfor kutter jeg jo den ut.. Men hva skal jeg drikke da? Vann?:(
Nå har jeg egentlig aldri vært så glad i melk, og derfor har det stort sett gått i juice. Det er jo 11 karber pr dl juice (de fleste), så derfor kutter jeg jo den ut.. Men hva skal jeg drikke da? Vann?:(
Mellon sa for siden:
Vann, vann og atter vann. Har flasker fra IKEA stående i kjøleskapet med kaldt vann i alltid, må ha det iskaldt. Noen ganger koser jeg meg med litt fun light, og i helgene blir det litt pepsi max på kvelden- men stort sett vann
ThereseA sa for siden:
vann er alltid godt :)
Drikker bra med vann utenom måltidene og til middag, men akkurat til frokost og kvelds må jeg ha drikke med smak... (er ikke så glad i sitron, regner med det kommer forslag om å ha sitron i vannet..:p)
lifejack sa for siden:
Jeg foretrekker vann, ja! Mange drikker jo kaffe/te (evt med cocosa e.l. i for å øke fettinntaket og metthetsfølelsen). Farris (kanskje ingen klassiker til frokost?;)), eller lage deg eggemelk (oppskrift her )... Det er bare fantasien som setter grenser:)
nellie sa for siden:
Jeg drikker vann hele dagen.. og av og til Pepsi max på kvelden:)
langaard sa for siden:
Rykende varm kjøttbuljong om kvelden:)
Kjøttbuljong faktisk!! Hadde jeg aldri kommt på!:p Men kanskje det skal prøves!
Fant forresten akkurat ut at det er 0 karber i svart te, så der har vi jo et meget godt alternativ!!:D
TrillTrall sa for siden:
Vann. :) Masse vann. Og te om kvelden og på jobb. Men til måltidene - vann og vann og vann. Jeg elsker vann!
Brimstone sa for siden:
Har du prøvd med litt sitron i vannet?
Sorry, kunne ikke dy meg :p
Haha!!:p
marjusen sa for siden:
Spørs hvor streng du er på kunstig søtning da, men jeg bruker å drikke blå iste mange ganger. Den er det 0 kh i og smaker som fersken. Det er namme nam. Men den er vel søta med aspartam, men jeg har ingen problemer med vektstagnasjon og søtning. Så da hiver jeg innpå det:D
LineJM sa for siden:
Vann med mynte i eller noen agurkskiver er også ganske godt.
Lissi80 sa for siden:
Kun vann her og :) Ikke noe problem med det og har igrunn drukket kun vann til alle måltider det siste året (og begynte først på lavkarbo nå fra januar 2011). Til frokost bruker jeg ta en kaffe (eller dobbel espresso) med kremfløte i også :)
Heaven sa for siden:
Vann og vann og vann igjen.
Skeier ut med cola zero, men kun lørdagskvelden og kun et par glass for jeg blir så godtesyk at det er en skam..
Ellers tar jeg en kopp grønn te med lemon fra Lipton på jobb,. Kaffe kutta jeg ut for snart halvannet år siden. Ble dårlig av det (kke pga lavkarbo etc)
Jeg er ikke streng på kunstig søtning, drikker litt lightbrus på kveldstid innimellom. Men jeg er litt skeptisk til aspartam, det er det eneste. Kan jo evt lage min egen iste med natreen?:rolleyes:
Kanutten sa for siden:
Vann til frokost og hvit te (av et eller annet slag) eller kamomillete til kvelds
Idamor sa for siden:
Vann!!! Har kun drukket vann siden forrige uke, og jeg klarer meg fint uten melk, juice, brus, saft etc :-) Har vel 5 eller 6 vannflasker som står i kjøleskapet til enhver tid. Bare fyller opp når de blir tomme, og setter dem inn så de blir kalde!
Charlott sa for siden:
Vann, kaffe, vann,vann og te uten søtning. Og vann! :D
blucher sa for siden:
Drikker som de fleste andre mye vann, ja! Minst 3 store glass vann før og under frokost. Avslutter ofte frokosten med en koppe kaffe med fløteskvett.
På jobb drikker jeg mest te, som regel grønn, og prøver å drikke et par glass vann attpå. Til middag blir det vann igjen, og kaffe med fløte til 'dessert'. Kveldsmat spiser jeg som regel ikke, men det blir alltid enda litt mer vanndrikking og kanskje en kopp te.
Når jeg spiser 'ute' så bestiller jeg alltid Farris (virker liksom litt gnient å bestille vann, men datteren min gjør alltid det, da).
Drakk litt eplejuice i jula, og det smakte i grunnen som sukkervann... ;) Nå kom jeg på at det sikkert er like greit å helle ut resten av den kartongen snart - hihi
Jabba sa for siden:
Vann, te uten søtning (liker veldig godt den som heter Indian Chai), kaffe m fløte og Cola Zero sånn av og til.
Når jeg startet med lavkarbo kjøpte jeg inn og prøvde meg på allslags greier; Farris m Fun Light, kakao av fløte, diverse buljong greier osv...
Nå har jeg på en måte slått meg litt til ro og trenger ikke så mye erstatninger - vann er simpelhen godt nok!
mama67 sa for siden:
Her går det i vann og te. Drikker mest vann til måltider, og ellers som tørstedrikk. Tar en kopp te eller to på jobb. Litt Pepsi max i blant.
Kanutten sa for siden:
Vin?? Ikke til frokost da. :p
Har faktisk pleid å ta meg et glass rødvin om kveldene for å dempe søtsuget!! Det funker som bare juling, og et glass rødvin kan jo vare i timesvis det!! Skal bare se jeg blir alkoholiker på hele lavkarboen..:uskyldig: Hjelper på søvnen gjør det også..:rolleyes:
Kanutten sa for siden:
Legen sa at jeg skulle ta et glass rødvin eller to hver kveld og jeg gjør alltid det legen ber meg om. :p Men seriøst så har jeg lagt merke til at det som blir servert i et stettglass gir ro! Kanskje fordi man roer seg ned for å nyte?? Derfor har jeg begynt å lage iste av kamomillete som jeg serverer i stettglass på kveldene. Kan jo ikke drikke vin hver kveld.. :o :nei: Holder med annenhver! :lol:
otika sa for siden:
Frokosten min består av eggemelk med : 1 ts kakao,1 ts cocosa og bittelitt søtning oppi :D Mett,glad og fornøyd i maaaange timer etterpå
Ja det er sant som du sier! Jeg finner ihvertfall roen med et glass vin, og rødvin er en av de få tingene jeg faktisk klarer å nyte.. Det er vel også litt fordi det overhode ikke er godt å styrte nedpå med rødvin..:smile: Men rødvin er jo ikke det billigste man kan få fatt i hjeller! Kanskje det ikke var så dumt å lage til en iste og servere i stettglass!!
Mankell sa for siden:
Jeg fyller ofte opp en tilbringer med vann og tilsetter forskjellige frosne bær for å få litt smak på vannet. Akkurat nå er jordbær favoritten. Har det alltid stående i kjøleskapet. Barna elsker det.
langaard sa for siden:
I kveld blir det vin:p
Manina sa for siden:
Jeg drikker vann før frokost og kaffe etterpå. Kan drikke te, men bar. Ellers utover dagen må jeg drikke varmt nå om vinteren; magen har ikke godt av kaldt da. Jeg drikker f.eks. urtete, eller til og med varmt vann. Suppe inneholder mye væske. Buljong som man kjøper kan inneholde noen ugunstige ting, les på innholdsfortegnelsen. :)
oliven83 sa for siden:
Heisann,
Har funnet en te fra yogi tea som heter choco aztec spice. (organisk).
På pakken står det at den er laget av ; kakaoskall (65%), lakrisrot,kanel,johannesbrød,byggmalt,kardemomme,ingefær,nellik,kenalekstrakt, vaniljeekstrakt,sort pepper, ingerfærolje,vanilje.
Men står ingenting annet.. :o kan man drikke denne på en ketolysekur? og hva er best å bruke som søtstoff i te og mat?
Takker og bukker :)
Sandra sa for siden:
Bedtime te fra Yogi tea er også god. Men puss tenna og gjør deg klar til å sove først...
Ellers har jeg av og til laget vann med kanelsmak.
Ha en kanelstang i en stor flaske med vann. La det stå i kjøleskapet i et døgn slik at smaken får trekke ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.