< Tilbake til oversikten

Fettprosentkalkulatoren, stemmer den?

Kanutten sa for siden:

Hos meg sitter fettet ikke i anklene eller i håndleddene, men invortes og over puppene... Derfor funker ikke denne kalukaltoren på meg. Og jeg oppfatter denne som teit..

langaard sa for siden:

Enig med deg Kanutten:)

ada-emilie sa for siden:

Det jeg reagerte på var at om jeg skrev en annen alder ble svaret veldig annerledes. At jeg er 38 skal liksom automatisk gjøre meg mye fetere enn en 28 åring ifølge den. Men ikke alle er så mye fetere bare fordi de er over 20. De som trener mye kan ha svært lav fettprosent selv om de er førti. bare se på Anna Anka.

Kanutten sa for siden:

Det er normalt at damer som har født barn får en annen fettprosent. Vær glad du ikke er ala anne anka.

TrillTrall sa for siden:

Mulig jeg er fjern, men burde det ikke stå noe om hva som er normal fettprosent i forhold til alder og sånt? Jeg aner ikke noe om sånt... Hva er normalt for ei dame i 40-årene da? Jeg fikk 25,5 og har ikke peiling på om det er bra eller dårlig engang. Ikke det at det spiller noen rolle, jeg føler meg helt topp. :)

Benzo sa for siden:

På meg stemmer den veldig godt. Grunnen til at du måler håndleddet er for å se hvor kraftig benbygning du har.

Kanutten sa for siden:

Jeg har kraftig beinbygning... Jeg har aldri klart å ta rundt håndleddet mitt uansett hvor tynn jeg har vært.

Kitt sa for siden:

Da jeg gikk på GR- kurs, måtte de finne opp en ny kategori for benbygning. De hadde ferdig trykte "bokser" i boken til å krysse av for spinkel, normal og kraftig. Hos meg ble det skrevet inne en ekstra boks med penn: meget kraftig benbygning!:p

Nå veier ikke selve benbygningen stort, spinkel eller kraftig, men som vi har snakket om her inne før. Har man brede skuldre og hofter, trenger man nok noen kilo ekstra muskler og annet vev for å liksom "fylle" ut rammen!;)

Kanutten sa for siden:

:lol: :love: Du er nydelig uansett du!

Kitt sa for siden:

Tusen takk! :rodme:
Og du er snill, da!:love:

jvb sa for siden:

jeg fikk 32.3%

tanita body analyzer mener fettprosenten er 29,4%

Sanney sa for siden:

og har man korte fingre og kraftige håndledd, så kommer man hvertfall ikke rundt!
og håndledda er vel der jeg har minst kjøtt og flesk...

denne kalkulatoren påstår fettprosenten min er 22, min splitter nye tanitavekt sier den er på 42... og da jeg veier sånn noenlunde det samme nå som jeg gjorde februar ifjor da jeg var på evjeklinikken hvor de har en sånn diger vekt som måler alt og den så jeg hadde en fettprosen på ca 40-43, stoler jeg mer på vekta sin verdi enn den kalkulatoren :p

nellie sa for siden:

Denna skal jeg teste på mannen..

nellie sa for siden:

Tanita sier 22, kalkulatoren sier 13.

saeria sa for siden:

kalkulator sier 22
realiteten? 38

Jeg samler det meste på magen og i puppene. ;p

Supera sa for siden:

Når jeg kjører denne får jeg ca 25%. Jeg fikk det samme med målingene fra da jeg veide 131 kg også. Så denne testen funker ikke så bra. Ba lillesøster om å teste og hun fikk en fettprosent på 17%. På henne kan det hende at det stemmer sånn ca. På meg stemmer den IKKE. Ikke det at jeg har tatt en kroppsanalyse, men sunn fornuft sier at jeg har mer.

ada-emilie sa for siden:

Jeg syntes jeg hadde høyere enn jeg antok. Jeg hadde fettprosent 20 men er ganske ribba. Når jeg skrev inn ti år yngre alder(28) ble det et ganske annet og mindre tall.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.