< Tilbake til oversikten

Lavkarbo når du er syk

ftdmia sa for siden:

Type kvalm og fare for å kaste opp.

Jeg pleier å spise loff med enten ingenting eller litt smør/ost på, og drikke en eller annen variant av cola.

Finnes det noe tilsvarende lavkarbo som det ikke er veldig stor fare for at man kaster opp? F.eks hadde jeg en skikkelig fyllekule på mandag og var litt kvalm dagen derpå. Spiste egg og bacon til frokost fordi vanligvis hjelper det med litt fet mat, men ikke denne gangen - det kom rett i retur :P (tror kanskje jeg hadde influensa i tillegg for vanligvis så blir jeg ikke kvalm av alkohol i det hele tatt).

Altså, lavkarbo som er lett fordøyelig og trygt å spise når man ikke føler seg helt bra :)

Yonah sa for siden:

Egg er det verste jeg spiser om jeg er kvalm(= hver morgen). Er jeg skikkelig uggen og skal bort klarer jeg ikke frokost, og det er ok, for jeg er ikke sulten heller. Men for å stagge kvalmen akkurat de dagene jeg må på et møte el.l., så tar jeg en rute eller to med mørk, sukkerfri sjokolade, og det hjelper.

Lett frokost er feks nannahs knekkebrød med god ost( brie, muggost, creme cherie, kjøttpålegg ol.l). Tar noen grønnsaker i staver ved siden av.

Jeg spiser aldri før jeg er sulten og jeg er ikke sulten klokka 8 på morran, bare uggen.

Kitt sa for siden:

Du trenger jo ikke spise noe i det hele tatt, men pass på å få i deg nok væske!

Som sykepleier vil jeg jo si at du skal spise det du orker, loff, banan, kylling etc, som lavkarber må jeg jo si at om du klarer å holde deg unna høykarbo- ting, er det det beste!:p

Kylling er jo trygt uansett.:)

Er mange tråder om dette her inne, men jeg finner seff ingen akkurat nå!:o

Man tror ikke at man har influensa, forresten. Skyhøy feber, sår hals, tørrhoste og sinnsyk verking i alle ledd lar seg liksom ikke overse!;)
Alt annet er forkjølelse!:helsesjek

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.