var forleden i byen, da jeg la merke til et skilt utenfor bakeren (aga mat) "vi har lavkarbobrød". Gikk selfølgelig inn med en gang og kjøpte, ettersom jeg hadde prøvd meg på å bake ketolysebrødet, uten noe særlig suksess:p
Spurte betjeningen hvor mye karbo det var per hundre gram, og fikk beskjed om at det var 2.25 g. det er jo veldig lite, brødet veier ca 600 g, og totalt karbo i brødet ble 13 g.
Skjærte brødet i 20 skiver og fikk da 0.65 g karbo per skive... dette er jo bare for godt til å være sant:D og det er derfor jeg begynner å lure litt.. fikk ikke se på noen oppskrift eller noe, så kan jo ikke med sikkerhet si hva som er i brødet! og er redd for at næringsinnholdet kan være feil...
Selve brødet er lavt og kompakt, full av korn og frø ser det ut som. er også litt "fettete" på en måte, blir sånne fettflekker på papirposen liksom..
Vet ikke om Aga mat er bare en liten butikk vi har her i byen, eller om det finnes andre plasser. Noen andre som har kjøpt lavkarbobrød hos bakeren?:)
ja det syntes jeg og.. så får vel dra nedover å bare rett og slett spørre. har spist et helt brød til nå, på en uke, og hadde vært veldig kjipt om det skulle ødelegge for vekta : / men har ikke merket noe spesielt så, satser på det beste!
Da har jeg funnet ut hva som var i brødet, og det var ingen "ulovlige" ingredienser! må ta etter husken og da blir det slik:
seterrømme
linfrø
solsikke kjerner (hmm.. var det det..)
olje
kruskakli
egg
bakepulver
så kommer jeg ikke på noe mer:p kjempe fint å ha en plass man kan kjøpe brød som inneholder såå lite karbo! og slipper å bake selv <3 er jo rimelig og, koster 36 kr, og man fryser ned halve brødet:)
Mamma har vært på reise i dag og kjøpte dette brødet til meg. Hun fikk med seg en lappe hvor det stod hva som var i brødet, det stemmer med det du skrev. :ja: Det smaker vanlig lavkarbobrød! Og det er jo ikke så himla dyrt heller når man vet hvor mye greier det er i det brødet og man tar med jobben og strømmen... :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.