Stine sa for siden:
Hva spiser dere mellom måltidene ?
Spiser tidlig frokost og lunsj ca 1130.føler at jeg må ha litt mellom disse 2 måltidene. Er på ketolyse.
Stine sa for siden:
Hva spiser dere mellom måltidene ?
Spiser tidlig frokost og lunsj ca 1130.føler at jeg må ha litt mellom disse 2 måltidene. Er på ketolyse.
hanne42 sa for siden:
Hei
jeg spiser frokost kl 7:30 og lunsj kl 13:00 og trenger ikke noe mat mellom disse to maltidene. Er du sikker pa at du spiser nok til frokost?
Ellers er vanlige mellommaltider notter (merk karboinnhold), baer, ruller med spekeskinke og ost, en liten salat, og middagsrester.
Hanne
Stine sa for siden:
Takk for svar. Mulig jeg spiser litt lite da,for jeg er sulten igjen i 10 tiden. Må ha noe som er lettvint mens jeg er på jobb :)
Kitt sa for siden:
Dersom du er sulten igjen såpass fort, er nok frokosten din for "lett"!;)
Om du ikke klarer øke fettinnholdet i frokosten, kan du som Hanne sier spise noen nøtter, en babybel ost, litt skinke/kjøttpålegg eller feks litt grønnsaker.
Kylling, en liten boks med kjøttboller.......
Bare fantasien setter grenser!:)
Stine sa for siden:
Hva kan jeg spise til frokost for å øke fettinnholdet der ?
Kitt sa for siden:
Vanskelig å si når jeg ikke vet hva du spiser!;)
Glemte å si at du kan putte cocosa i teen/kaffen din. Da blir det som et lite fett måltid!:)
Stine sa for siden:
Hehe, ja , det er det jo :) dette er 5 dagen for meg på ketolysekuren. I dag spiste jeg feks en avokado med litt reker og litt majones og litt salat, men jeg har spist litt egg og bacon event laks til frokost . Er veldig glad i ost, så kunne kanskje kjøre på med litt hvitost i tillegg.
Kitt sa for siden:
Ser jo ikke så verst ut, men du kan nok med fordel bruke mer majones på avocadoen og husk å få i deg alt fettet fra baconet feks.
Du kan steke baconet og så steke eggerøre med revet ost i fettet etterpå. Da får du med deg alt fettet fra pannen!:)
Som nevnt er cocosa i teen/kaffen også en fin måte å øke fettmengden på!
Mithila sa for siden:
Kan ein bruke Cocosa pure til det samme som den som er extra virgin?
Kitt sa for siden:
Jada! Det er smaken som gjør den største forskjellen, syns jeg!
Liker ikke at eggene mine smaker kokos, men i kylling retter er det digg og et hint av kokos i frukteet min er godt. Det samme gjelder konfektsjokolade etc.
Stine sa for siden:
Jeg hadde en skje i kaffen i ettermiddag,smakte ikke noe særlig kokos.
Kaija sa for siden:
Jeg har vent meg til å spise hveer 3. time, og synes det er kjekt å holde på den vanen. Det passer greit med pauser og pusterom på jobb. Egg, nøtter, litt ost, skinke eller annet kjøttpålegg, litt grønt av noe slag + en dert majones/rømme e.l. har fungert greit til nå. I dag hadde jeg to lavkarbovaffelhjerter i matboksen. Vet ikke om det kan regnes som så veldig sunn mellommat, men godt var det.
Stine sa for siden:
Jeg er også vant med å spise ofte, og synes det er uvant å spise så få og "tunge" måltider. Det kommer seg nok etterhvert, er ennå på 1uken på ketose, blir spennende å prøve dette :)
Stine sa for siden:
Hva med baconcrisp ?
Kitt sa for siden:
Du kan spise baconcrisp/bacongull bare du sjekker godt bak på posen at du får naturlige greier og ikke de som er laget av mais!:eek:
Kjempegodt med rømmedressing!:sikle:
Kan også knuses og brukes til panering feks i Nannahs Hellmann kylling!
alexsandra sa for siden:
hvor får man kjøpt de "godsakene":D
og er de bedre og bruke enn meierismør,den du skal steke med mener jeg
Cherry sa for siden:
Om du er vant til å spise ofte, så spis ofte da. Jeg liker heller ikke å spise ett eller to store måltider. Blir så tung i magen og føler meg så tjukk i timer etterpå. Mye bedre å spise mindre og oftere når man har de innarbeide rutinene.
Dessuten, og det er bare min personlige tro, tror jeg kroppen har bedre av å få litt og litt å jobbe med istede for masse på en gang og lenge til neste gang.
Kitt sa for siden:
Mener du cocosaen?
Den finner du i helsekostbutikkene og SmartClub i hvert fall! Mange steder på nett som selger også!
Cocosa er 100% kokosfett og tåler høye temperaturer. Fin å steke i, syns jeg, men gir ikke den gode smaken til maten som meierismør gjør!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.