< Tilbake til oversikten

Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

gunlan sa for siden:

Anna Dahlqvist deltar på debattprogram på NRK kl 21.30 i dag.

Her er en link til en artikkel jeg så på Nettavisen i dag - tittel "Kok maten i meierismør" :)
www.side2.no/helse/article3081499.ece

gunlan sa for siden:

Annika Dahlqvist heter hun jo selvfølgelig...

Tinkiwinki sa for siden:

Det skal jeg se på nå :D thank you

Megvel sa for siden:

Hvem er han idioten!?!?!?

Gerd sa for siden:

Gurimalla for en tosk :eek:
:heia: dahlquist.....

Titania sa for siden:

Han har laget kostådene, ikke rart at de ble dårlige !

Megvel sa for siden:

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuud!

gunlan sa for siden:

Skikkelig idiot ja :-)
Men, høres ut som fru Dahlqvist har tilhengere i salen iallefall:D

Fredrikke07 sa for siden:

[quote=Megvel;1019973]Hvem er han idioten!?!?!?[/quote

Det lurer jeg også på!!:confused:

Gerd sa for siden:

Han er jo helt blåst mellom øra!!! :cool:

aktivjente sa for siden:

Snakker om å bruke hersketeknikk. Stakkars de med diabetes som må søke råd hos herr " ekspert" Hjelmeæth !

TrillTrall sa for siden:

Jeg klarte ikke å se mer enn halvparten av programmet, da skiftet vi kanal... Men ja - jeg la også merke til at Annika fikk applaus!!! Herlig! :heia: Satt faktisk her og applauderte selv. :)

Selv Lille Gubben som ikke er veldig inne på dette med lavkarbo (men har nok snappet opp noe fra meg) synes han der selvutnevnte diabetes-eksperten var en dust og at det han sa ikke var logisk i det hele tatt. Hadde rent vondt av Annika jeg der mennene satt og gliste selvgodt rundt henne. Fysjameg.

Gracella sa for siden:

Jeg synes ikke Annika får fram poengene sine - hun er altfor bastant. Det nytter ikke bare å si at det er skrapmat og at alle tar feil uten å forklare hvorfor.
Men hun er vel så vant til å ikke få tid til å forklare seg??

Tydeligvis at det er mange lavkarbere i salen!! Så Pål Jåbekk der??

Thea1980 sa for siden:

Enig, Dahlqvist har jo egentlig mange gode poeng og vi vet at hun egentlig har god kunnskap om emnet, men hun er ikke flink til å diskutere. Tror desverre ikke hennes opptreden i debatten bidro til å øke tilhengere til LCHF eller lavkarbo generelt. Lite forklaringer og slenging av "dritt" mot de andre gjør henne ikke særlig troverdig. Synd.

Syns derimot Svihus gjorde en bedre figur med en mer nyansert holdning og noe mer forklaringer.

Gracella sa for siden:

"Alle de forskerne jeg kjenner, er enige"

(Hjelmesæth)

For de andre snakker vi ikke med??? :D:D

Kari Marita sa for siden:

Enig i at hun ikke forklarte godt nok,fikk liksom ikke frem det positive med lavkarbo.Det var synd syns jeg .:(

Charlott sa for siden:

Synes også, desverre!, at Annika blir veldig "usynlig" i slike debatter... Svihus? derimot fikk frem en del bra poeng :D

Dexter sa for siden:

Jeg ble litt skuffet over at hun og budskapet nærmest ble borte i alt "tåkepratet" fra disse "ekspertene" som åpenbart liker å høre seg selv prate.

Ordet "forskning" ble gjentatt til det kjedsommelige, men bare til fordel for de nye kostrådene hvis jeg hørte riktig. Forskning som gikk andre veien ble bagatellisert og/eller snakket bort selv om den var aldri så relevant.
Selektiv forskning gavner ernæringsrådets sak, og da teller ikke faktabasert forskning, selv om det er aldri så riktig.
(En kan jo spørre seg nøyaktig hva "deres sak" er for noe)

Annka virket riktignok litt radikal, men det kan jo være for at hun slet med å forstå språket/dialektene der, samt at da hun "endelig kom til, følte hun sikkert at hun måtte få med mest mulig på kortest mulig tid"

Vi får håpe snøballen begynner å rulle og at lavkarbo virkelig kommer inn i varmen både hos den gemene hop, samt eksperter i nær fremtid :)

PrøveKanin sa for siden:

Jeg synes Dahlqvist klarte seg utmerket godt jeg da... Og Svihus vant debatten - og fikk lagt fram masse argumenter for lavkarbo selv om han ikke engang er noen talsmann for lavkarbo... ikke verst!

Jeg kan love at Herr Seltutnevnt diabetes ekspert Hjelmeseth kom desidert verst ut av samtlige, såpass godt kjenner jeg nordmenn...

Vi får ellers også trøste oss med at Hjelmeseth i det minste mener at lavkarbo er ett like godt alternativ som lavkalori for å gå ned i vekt... Men diabetes har han ikke greie på åpenbart

Frøken Scott sa for siden:

Det sitatet som har brent seg inn hos meg er: "Sukker og karbohydrater er ikke noe farligere for diabetikere enn andre". Dette fra representanten for Senteret for sykelig overvekt i Tønsberg, Hjelmeseth.
Nå har jeg personlig erfaring med dette senteret, og jeg blir enda mer overbevist om at det var riktig å be dem dra åt skogen.

Det han sier er altså at du skal fortsette å spise det som gjør deg syk. Og blir du syk nok, så "har vi jo alltids fedmekirurgi".

Jeg bruker A. Dahlqvists uttrykk; dette er en skandale! :mad:

Gracella sa for siden:

Det der reagerte jeg også på! Jeg ble helt målløs, for det er jo så grunnleggende feil!
Jeg regner med at han mener at siden vi har insulin å gi diabetikere, så er det ikke farlig om de spiser det som gjør de syke (sukker og stivelse). Men det er da en så baklengs måte å løse et problem på! Huff, blir helt matt, kjenner jeg...

Megvel sa for siden:

At det er bevist at det er trygt å spise sukker og karbser for diabetikere betyr ikke at det er BEDRE!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.