Fant en oppskrift på lena beatrice sin blogg i går om en blomkål/brokkoli grateng (ikke hennes oppskrift, men en som har skrevet den inn der).. Den hørtes veldig god ut, så den skal vi ha til middag idag :) Det er bare det at Landlord sin blomkål og brokkoli grateng (som det ble henvist til i oppskriften) ikke fantes på rema når jeg handlet idag. Var innom tre andre butikker før jeg tilslutt fant brokkoligrateng på Meny. I oppskriften til vedkommende var det 3,6 karber i landlord sin grateng, mens i denne fra Findus var det 4.. Ikke så stor forskjell.. men så kom jeg hjem og leste mer nøye og så at gratengen inneholet skummetmelk og hvetemel -gjør det noe tror dere? Jeg spiser generell lavkarbo, men det er vel ganske så close til en ketolyse diett egentlig -men allikevel, tror dere det har veldig mye å si med det hvetemelet og skummetmelken? Når jeg tenker meg om så må jo landlord sin sikkert inneholde det også, slike ferdig gratenger gjør vel gjerne det?
Ja, jeg gleder meg til middag og hadde spist den idag uansett svar altså... :) Men mener du at den kan spises ofte, eller bør man være litt moderat med den? Eller er det fritt fram? :D For jeg er glad i gratenger og det er jo så enkelt på travle dager :)
½ pose frossen blomkål- og brokkoliblanding
150 gr Cottage Cheese
3 små sjarlottløk
3 dl fløte
Bacon
Lavkarbobrød / Mandelbrød
Sett steikovn på 200 gr C. Finn frem ei ildfastskål som rommer grønnsakene. Tøm grønnsakblandingen i skåla. Hakk løken og ha den oppi grønnsakene, sammen med CC og fløte. Sett formen mdt i ovnen i 25 min. Strø deretter på godt med hvitost og steik videre i 10 min.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.