< Tilbake til oversikten

Angående first price bacon

lillamumi sa for siden:

Det står at det er sukker på pakninga, men at det og er 0,0 g karber.

Den skjønner ikke jeg!!!:confused:

Megvel sa for siden:

Det er vel bittelite da?

Er det noen som har merket endring i smak/kvalitet på bacon i det siste? Mindre salt og røykt, smakløst, på flere merker. Hva skjer?

Kitt sa for siden:

De trenger ikke oppgi karber om det er mindre enn 1 pr 100g!

Megvel; tror ikke bacon røkes lengre, tror rett og slett de bare jukser!:_oppgitt::nedfor::eek:

TrillTrall sa for siden:

Det kan godt være at Kitt har rett, røyking er jo en prosess som tar tid så det er faktisk en god del ting som selges som røkt uten at det har vært i nærheten av en røykovn! Det sprøytes inn røykaroma og dritt i varen istedet for at den skal smake som røkt.

KarMa40 sa for siden:

Gilde + Prior = Nortura = ekstrem konsentrasjon av markedsmakt = forbrukere burde være meget skeptiske ....

Heia Idsøe og Strøm-Larsen!!! Og alle andre som tørrsalter.

Så er jeg matsnobb av første skuffe.

Photobscura sa for siden:

Det skulle jeg også ønske jeg hadde råd til å være ...! Men Strøm Larsen er helt geniale, da! Ikke så dyrt der heller, faktisk. I tillegg har jeg en fabelaktig halalslakter rett nedi gata. Fårikålkjøttet jeg kjøpte der var helt nydelig, Norffjord sitt fårikålkjøtt til ca samme prisen var av pinlig dårlig kvalitet i sammenligning. Bacon er jeg i grunn ganske lei av, det går mer i lettsalta flesk nå om dagen, og med en far som har og flittig bruker aburøk, så har det i grunn gått opp for meg for lengst at den der røykinga blant butikkvarer er juks og fanteri.

kamp sa for siden:

Firstprice sitt lages på samme slakteri som slakter'n.

KarMa40 sa for siden:

Det er ikke gratis, det er sant, men kiloprisen er ikke så forskjellig, det forteller jeg meg selv... Det dyre er når det er så godt at det er vanskelig å stoppe.... Og pølsene deres? Mamma mia! Fransk hvitløkspølse er helt fryktelig god og safe for min kjære:sikle:

Ikke at vi har mye valg heller, sambo reagerer på glukosen som er tilsatt det meste fabrikkbacon. Det er helsa eller pengene, og ingen tvil om hva produsentene veler.:mad:

Da er jeg stolt matsnobb i krig mot ferdigmat, msg, gjærekstrakt og sukker i alle former.

Ferdigmat rører jeg jo ikke uansett. Ugg, glutamat go home! Idsøe-pølser har jeg ennå ikke hatt gleden av å smake, men har vært fristet til å stikke innoms Gutta på Haugen, sånn at jeg også kan ta del i herligheten!
Men nå har jeg fått meg manuell kjøttkvern, og skal jakte på et pølsehorn å skru på, så blir det hjemmemekka überpølser! Gleder meg, gah!

Megvel sa for siden:

Poenget er at noe har skjedd, helt nylig.
Firstprice og xtra har vært helt greit frem til noen uker før jul. Siden da har det vært bare sorgen. Kjøpte Nordfjord (og jeg kjøpte der før jul og, da var det godt) og det var ganske så "mildt" det også...

KarMa40 sa for siden:

Selges for tiden på ICA Maxi på bjølsen, værsågod:). Men jeg har kløna tidligere!! Jeg tenkte på hvitløkspølsene til Strøm-Larsen, og elgpølse og bratwurst og .... alle pølsene deres!:D Fri for melk og karber og styggedom..

Leit at ukemenyen er lagt for neste uke....:rolleyes:

KarMa40 sa for siden:

Maile dem og spørre? Det verste som skjer er at de svarer blabla. De burde lese oppriktig klage med lupe. Vi er jo syklubben som sprer sånne ting vidt og bredt... Og søkbart:rolleyes:

Iset sa for siden:

Mmm vi har jo Idsøe-butikk i Stavanger, må snart ta meg en tur innom.

KarMa40 sa for siden:

Dere har nok the Idsøe butikken :p de selger over hele landet;)

Ah! Men ejg passerer nok St Hanshaugen oftere enn Bjølsen. Jeg har faktisk ikke tenkt på at de har pølser på Strøm-Larsen :flau:. Men det burde jo egentlig bare være logisk.
Jeg skal i hvertfall ta jomfruturen på kjøttkverna mi denne uka, og lage ovnsbakt leverpostei! :D

KarMa40 sa for siden:

Nais!

Vi har bare vage pølsemakerplaner som betinger drahjelp fra noe familie med erfaring.

Få høre resultatet? :-)

Seff! Når min far finner pølsehorn til kjøttkverna han kjøpte til meg, så er Grünerløkka Private Pølsemakeri en realitet :D.
Jeg har null erfaring med pølselaging, men det skulle ikke forundre meg om det finnes en instruksjonvideo på youtube!

KarMa40 sa for siden:

Mysterud har det utroligste. Eller jernvarehandelen i bogstadveien?

Bogstadveien? Vestkanten? Eeeep! :eek:! Det er jo rene utenlandsreisen for en inngrodd løkkaboer. Haha!
Neida, pappa mente han skulle finne en. Jeg er fra ei fjellgrend med omtrent like mange innbyggere som i hele kvartalet jeg bor i, men en ting skal de ha! De har kanskje den mest velutstyrte dagligvarehandelen i landet! Det man ikke finner i den butikken, altså. Sååå, jeg håper på det i første omgang :).

vimsen85 sa for siden:

Jeg lurer på om det var de pølsene de hadde smaksprøver på på lchf-konferansen i Oslo. De var iallefall SYKT gode. NAM!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.